استفاده از ربات های همه کاره بوستون داینامیکس در حوزه صنعت

بوستون داینامیکس اعلام کرد با کمک ربات های همه کاره و استفاده از آن در حوزه صنعت تحول بزرگی را در این بخش ایجاد خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های همه کاره بوستون داینامیکس (اسپات) که پیش از این در سال ۲۰۲۰ به صورت تجاری عرضه شده است می […]

بوستون داینامیکس اعلام کرد با کمک ربات های همه کاره و استفاده از آن در حوزه صنعت تحول بزرگی را در این بخش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های همه کاره بوستون داینامیکس (اسپات) که پیش از این در سال ۲۰۲۰ به صورت تجاری عرضه شده است می تواند در حوزه صنعت تحول بزرگی را ایجاد کند.

زاک جکوفسکی مدیر ارشد پروژه اسپات شرکت بوستون داینامیکس می گوید: ربات های کنونی ما که به صورت چهار پا هستند می‌توانند با راه رفتن در اطراف کارخانه های تولیدی و یا شیمیایی داده هایی را در مورد تاسیسات آنها جمع آوری کنند. این مهندس ارشد اضافه کرد: ربات اسپات که پیش از این رونمایی شده است میتواند در دریافت اطلاعات تکرارپذیر به افزایش کارایی و ایمنی شرکت ها کمک کند. البته این شرکت پیش از این از علاقه خود برای استفاده از این ربات برای پخش ویدئو و رقصیدن خبر داده بود. هم اکنون نیز شرکت هیوندای از این ربات برای گشت زنی در کارخانه خود در شهر گوانگ میونگ کره جنوبی استفاده می کند.

اسپات با تجهیز به دوربین حرارتی و فناوری لیدار میتواند وجود انسان ها را تشخیص دهد. از بسته بودن درها مطمئن شود. سیستم های دمایی را بررسی و حتی خطراتی مانند آتش‌سوزی را نیز تشخیص دهد. همچنین با کمک کنترل از راه دور کارمندان این شرکت امکان رصد این ربات را از مکانی دیگر خواهند داشت. به گفته هیوندای در آینده استفاده از این ربات برای نواحی گشت زنی افزایش خواهد یافت و در صورت موفقیت در نواحی دیگر نیز از این ربات استفاده خواهد شد.

ربات اسپات قابلیت بازرسی نیروگاه های هسته ای، سکوهای نفتی و مکان های ساخت و ساز را نیز خواهد داشت. علاوه بر آن پلیس نیویورک و ارتش فرانسه نیز آنرا با نام دیگ داگ به خدمت گرفتند. ناسا نیز تلاش دارد تا با آموزش این ربات از آن برای جستجوی حیات در مریخ استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال