استفاده از زنبورداری رباتیک با هدف کاهش مرگ و میر زنبورها

بسیاری از زنبورداران در صورت بروز یک مشکل در کندو بسیار دیرتر از از زمان مورد نیاز از این مشکل مطلع می شوند و این امر به مرگ و میر زنبورها می انجامد. اکنون یک استارتاپ قصد دارد با استفاده از زنبورداری رباتیک جمعیت زنبورها را نجات دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

بسیاری از زنبورداران در صورت بروز یک مشکل در کندو بسیار دیرتر از از زمان مورد نیاز از این مشکل مطلع می شوند و این امر به مرگ و میر زنبورها می انجامد. اکنون یک استارتاپ قصد دارد با استفاده از زنبورداری رباتیک جمعیت زنبورها را نجات دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ بی وایز Beewise قصد دارد با استفاده از یک ربات، زنبورداری رباتیک را با هدف نجات و حفظ بهتر جمعیت زنبورها توسعه دهد. این استارت آپ بدین منظور یک محفظه به نام Beehomes طراحی کرده است که درون آن ۲۴ کندو و حدود ۲ میلیون زنبور نگهداری می شوند. همچنین محفظه موردنظر دارای سیستم نظارت ۲۴ ساعته است و از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد.

 نتالی هراری مدیر این استارتاپ در مورد ایده خود میگوید: در این محفظه و با استفاده از نرم افزار نیاز زنبورها دانسته خواهد شد. همچنین ربات مورد نظر امکان توزیع خودکار شکر، آب، دارو و حتی عسل را نیز دارد. اگر مشکلی در این محفظه ایجاد شود از راه دور و از طریق برنامه به زنبوردار اطلاع داده خواهد شد.

با توجه به اینکه گرده افشانی زنبورها بخش مهمی از رژیم غذایی انسان ها را تشکیل میدهد، حفظ جان زنبورها و محافظت از آنها بسیار مهم است. بسیاری از محصولات مانند میوه ها، سبزیجات، محصولات پروتئینی به توانایی زنبورها در گرده افشانی گیاهان مرتبط است. طبق گفته سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد زنبورها و همچنین دیگر گرده افشان ها از منابع ضروری امنیت غذایی محسوب می شوند. از طرفی به دلیل تخریب زیستگاه ها و استفاده از آفت کش ها جمعیت زنبور عسل به شدت در حال کاهش است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال