استفاده از فناوری های مرتبط با سلول های خورشیدی برای تصفیه آب از آلاینده های هورمونی

محققان قصد دارند برای تصفیه کارآمد آب از فناوری های مرتبط با سلول های خورشیدی استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از آلاینده های آب که می تواند علاوه بر انسان بر دیگر حیوانات نیز موثر باشد هورمون هایی هستند که در آن تجمع می کنند. به همین دلیل محققانی […]

محققان قصد دارند برای تصفیه کارآمد آب از فناوری های مرتبط با سلول های خورشیدی استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از آلاینده های آب که می تواند علاوه بر انسان بر دیگر حیوانات نیز موثر باشد هورمون هایی هستند که در آن تجمع می کنند. به همین دلیل محققانی از موسسه فناوری کارلسروهه آلمان به دنبال فرایند جدید و حذف این آلاینده ها از طریق عبور دادن آن از غشاهای پلیمری هستند.

 در این روش از تابش نور برای ایجاد یک واکنش شیمیایی استفاده می شود که طی آن تجزیه هورمون های استروئیدی پوشیده شده با دی اکسید تیتانیوم به وجود می آید. در تمام نقاط جهان ممکن است هورمون های مورد استفاده توسط انسانها وارد فاضلاب شود. این هورمون‌ها می‌تواند علاوه بر انسان روی حیوانات نیز تاثیرات منفی داشته باشد. علاوه بر آن از طریق چرخه های طبیعی نیز ممکن است این هورمون ها مجدد به آب آشامیدنی وارد شوند.

پروفسور آندریا آیریس شفر از محققین این پروژه تلاش کرده است تا از طریق نانوفیلتراسیون فراوری آب را مجددا بررسی کند. در این روش از غشاهای پلیمری استفاده می شود که تنها به اندازه نانومتر می ‌تواند آب را از خود عبور دهد. البته در استفاده از این نانوفیلتراسیون انرژی زیاد و فشار بالا نیاز خواهد بود. همچنین در صورت تجمع آلاینده‌ها در غشای پلیمری امکان ورود آن به آب تصفیه شده نیز وجود دارد .

پروفسور شفر برای حل این مشکل از فناوری سلول های خورشیدی استفاده کرده است. در این روش با استفاده از اکسید تیتانیوم غشاهای پلیمری پوشانده شده به طوری که میتوانند روی غشاهای میکروفیلتراسیون نیز اثر کنند. پس از آن از طریق تابش نور می توان یک واکنش شیمیایی ایجاد کرد که نتیجه آن تجزیه هورمون های استروئیدی روی غشا ها باشد. آزمایشات مربوط به این ایده انجام شده و شفر به همراه همکاران خود توانسته این فناوری جدید را توسعه دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال