استفاده از نورخورشید برای تهیه آب شیرین از آب شور

محققان در دانشگاه مانش استرالیا از نور خورشید به عنوان ماده تصفیه کننده آب استفاده کردند به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان برای تصفیه آب از چارچوب های فلزی-آلی و نور خورشید استفاده کردند که در این روش در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه آب دریا به آب آشامیدنی تمیز تبدیل خواهد شد . […]

محققان در دانشگاه مانش استرالیا از نور خورشید به عنوان ماده تصفیه کننده آب استفاده کردند

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان برای تصفیه آب از چارچوب های فلزی-آلی و نور خورشید استفاده کردند که در این روش در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه آب دریا به آب آشامیدنی تمیز تبدیل خواهد شد . این روش می تواند به میلیون ها نفر در سراسر جهان کمک کند تا از آب آشامیدنی سالم و تمیز بهره مند شوند.

 در این روش ذرات مضر از آب جدا شده و به ازای هر کیلوگرم چارچوب های فلزی-آلی حدود 139.5 لیتر آب تمیز تولید شده است. آب آشامیدنی تولید شده در این روش حاوی مواد جامد محلول کمتر از ۵۰۰ بخش در میلیون بوده است. این در حالی است که طبق سازمان بهداشت جهانی آب آشامیدنی خوب باید دارای مواد جامد محلول کمتر از ۶۰۰ بخش در میلیون باشد. همچنین در این روش چارچوب های فلزی آلی چندبار مصرف بوده و با قرار گیری در زیر نور آفتاب به مدت ۴ دقیقه می‌توان از آنها مجدداً استفاده کرد.

پروفسور هانتینگ وانگ (Huanting Wang) از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه مانش می گوید: این روش یک روش جدید برای نمک‌زدایی از آب خواهد بود. همچنین استفاده از نور خورشید به عنوان یک منبع تجدید پذیر انرژی روی زمین میتواند به رفع کمبود آب در سطح جهان کمک کند. این روش یک روش با صرفه و اقتصادی و سازگار با محیط زیست نیز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال