درمان بیش فعالی با استفاده از ربات ها

در درمان جدید با استفاده از شاخه جدیدی از رباتیک نوروفیدبک میتوان برای درمان کم توجهی بیش فعالی اقدام کرد. این تحقیقات در دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، درمان […]

در درمان جدید با استفاده از شاخه جدیدی از رباتیک نوروفیدبک میتوان برای درمان کم توجهی بیش فعالی اقدام کرد. این تحقیقات در دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، درمان جدیدی برای بیش فعالی و اختلالات شایع رشدی کودکان تعریف شده است. بیش فعالی از جمله بیماری های  شایع کودکان است که بعد از 3 سالگی با وجود علائمی قابل شناسائی است. از این علائم می توان به نقص توجه، پر تحرکی و عدم کنترل تکانه اشاره کرد. این بیماری موجب میشود تا کودک دچار حواس پرتی شده و عملکرد وی کاهش یابد.

تحقیقاتی که در کشور انجام شده نشان میدهد که 40 درصد افرادی که اکنون در زندان به سر میبرند علائمی از بیش فعالی با خود دارند. همچنین شیوع این بیماری در جهان حدود 5 درصد می باشد.

محققان دانشگاه شهید بهشتی در تلاشند تا تا با استفاده از مدل افزایشی، نشانه های رفتاری، و نشانه های شناختی کودکان بیش فعال را از کودکان سالم تشخیص دهند. این محققان معتقدند شناسایی بیش فعالی در کودکی میتواند از بروز بسیاری آسیب ها در بزرگسالی جلوگیری کند. آنها روش های درمانی مبتنی بر نوروفیدبک را برای سه شاخه اصلی کم توجهی، بیش فعالی و ترکیبی از هر دو در نظر گرفته اند. اساس این درمان استفاده از بازی های کامپیوتری است اما در اینجا به جای نرم افزار از سخت افزار استفاده شده است. استفاده از این ربات های قابل حرکت به همکاری بیشتر و درمان بهتر کودکان منجر میشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال