استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری قلبی تنها در یک دقیقه

محققان نوعی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند با اسکن چشم خطر بیماری قلبی در افراد را تشخیص دهد. طبق ادعای محققان این روش ساده و سریع نیاز حضور در کلینیک و آزمایشات تهاجمی را از بین میبرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی ابزار خودکار با […]

محققان نوعی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند با اسکن چشم خطر بیماری قلبی در افراد را تشخیص دهد. طبق ادعای محققان این روش ساده و سریع نیاز حضور در کلینیک و آزمایشات تهاجمی را از بین میبرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی ابزار خودکار با کمک هوش مصنوعی توسعه داده اند که می تواند از عروق شبکیه تصویربرداری کند. نام این ابزار Quartz است و با کمک آن می توان از سلامت عروق مطمئن شد.

محققان در مطالعات اخیر خود از هوش مصنوعی در تشخیص مشکلات قلبی استفاده کردند. آنها می گویند هوش مصنوعی از رگ ها و شریان های شبکیه تصویربرداری کرده و بدین ترتیب خطر ابتلا به بیماری های مانند سکته، بیماری های قلبی عروقی و مرگ قلبی شناسایی می‌شوند. طبق گفته محققان این مطالعه در آینده به ایجاد آزمایش هایی موثر و غیرتهاجمی در افراد مواجهه با خطر بیماری قلبی می انجامد.

این مطالعه بزرگترین پروژه انجام شده در نوع خود است که می تواند در آینده به .شم پزشکان و پرستاران کمک کند تا بتوانند غربالگری قلی و عروق را بدون نیاز به آزمایش خون و تنها با کمک دوربین انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال