استفاده از ربات های لطیفه گو برای کمک به سالمندان مبتلا به آلزایمر

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند از ربات‌های لطیفه گو برای افراد دارای آلزایمر در خانه سالمندان استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های استفاده شده در خانه سالمندان می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر جوک تعریف کند. این ربات های انسان نما در ایالات مینه سوتا وظیفه مراقبت از بیماران […]

پژوهشگران آمریکایی قصد دارند از ربات‌های لطیفه گو برای افراد دارای آلزایمر در خانه سالمندان استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات های استفاده شده در خانه سالمندان می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر جوک تعریف کند. این ربات های انسان نما در ایالات مینه سوتا وظیفه مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر را در مراحل اولیه نیز بر عهده خواهند داشت. گروهی از پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا این ربات ها را توسعه دادند و قصد دارند به افراد در حوزه سلامت عاطفی جسمی و شناختی کمک کنند. این ربات ها نخستین ربات های به کار گرفته شده برای مراقبت از بیماران آلزایمری محسوب می شوند.

آرشیا خان، استاد علوم رایانه از این دانشگاه می گوید: من به همراه دانشجویان تلاش کردیم تا از ربات های انسان نما در خانه سالمندان استفاده کنیم و بدین ترتیب با استقرار آنها برای مراقبت از سالمندان تاریخ سازی کرده ایم.

این دو ربات به کار گرفته شده برای سالمندان مدلی به نام ناو و دیگری رباتی به نام پیر است. این ربات ها می‌توانند تکمیل کننده کارگران انسانی باشند. البته وظیفه آنها بیشتر حمایت شناختی و عاطفی است و رفتار خود را با جوک و داستان هایی که تعریف می کنند بهبود می بخشند. همچنین از دیگر وظایف این رباتها خاطر درمانی خواهد بود.

 در حالت سنتی برای خاطره درمانی از افراد و اشیا گذشته یک فرد کمک گرفته می شود. اما به گفته خان در حوزه رباتیک می توان از این ربات ها استفاده کرد که تصاویر ویدیویی را نشان دهند یا موسیقی مربوط به زمان های گذشته را پخش کنند و بدین ترتیب برای کاربر خاطراتی یادآوری خواهد شد. استفاده از ربات های انسان نما یک گام بزرگ برای کمک به بهبود کیفیت زندگی سالمندان و افراد مبتلا به آلزایمر خواهد بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال