از سال ۲۰۳۰ تمامی حواس انسان به فضای مجازی متصل می‌شود

مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با تشریح آینده وب در افق ۱۴۰۴ کشور و نیز تا پایان سال ۲۰۳۰ در دنیا، از اتصال بالغ بر ۲۳ ابزار همراه به انسان تا سال 2027 و نبود حریم خصوصی به معنای امروزی خبر داد. به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت […]

مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با تشریح آینده وب در افق ۱۴۰۴ کشور و نیز تا پایان سال ۲۰۳۰ در دنیا، از اتصال بالغ بر ۲۳ ابزار همراه به انسان تا سال 2027 و نبود حریم خصوصی به معنای امروزی خبر داد.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، از سال 1991 تا سال 2000 وب 1 توسعه یافته و سرویس‌های یکطرفه مانند ایمیل رایج شد و کاربران از طریق متن و در چت روم‌ها اطلاعات را تبادل کردند، اما با روی کار آمدن وب ۲ ارسال حجم قابل توجهی از اطلاعات به صورت تعاملی برای کاربران ممکن شد و به نحوی که در سال ۲۰۰۶ بیش از یک میلیارد کاربر جذب دنیای وب شدند.

موسویان ادامه داد: تا سال ۲۰۰۰ کاربران تنها درگیر ۱۵درصد فضای وب بودند اما در سال ۲۰۱۰ این رقم به ۵۰ درصد رسید و در این فاصله شمار کاربران در فضای اینترنت افزایش یافت و بسیاری از سایت‌های معروف ایجاد شدند.

طبق اظهارات وی، آنچه در دهه آینده به عنوان بزرگترین کسب و کار وب روی می‌دهد، مربوط به بیگ دیتا است و در وب ۳ که از سال ۲۰۱۰ در برخی کشورها شروع شده کاربران به صورت صددرصد درگیر فضای وب می‌شوند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد همچنین اظهار داشت: وب ۳ با مزیت‌هایی چون قدرت یادگیری اشیا و هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ کاربران را غرق خود می‌کنند. حریم خصوصی در وب ۳ و ۴ به معنای امروزی مطرح نخواهد بود و تا سال ۲۰۲۳ شاهد خواهیم بود که هر کاربر چندین وسیله همراه متصل به اینترنت داشته باشد.

موسویان تصریح کرد: در وب ۴ فضای مجازی به فضای واقعی نزدیک می‌شود و با ایجاد بانک اطلاعاتی تمامی زندگی هر فردی متصل به اینترنت خواهد شد. در همین حال و در نهایت در وب ۵ تمامی عرصه‌های زندگی بشر از طریق وب و اینترنت، راهبری و مدیریت می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳ با توجه به امکاناتی چون شبیه سازی محیط به صورت مجازی، کاربر غرق در محیط وب شود، ادامه داد: وب ۳ به عنوان وب مفهومی فضای وب را به یک بانک اطلاعاتی بزرگ تبدیل می‌کند و آینده هر شیء در این فضا به سمت یادگیری پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۲۵ امکان استفاده از شبیه سازی مغز به وجود می‌آید، گفت: با توجه به بلوغ هوشمندی، وب ۴ به عنوان یک دستیار نرم‌افزار برای انسان عمل خواهد کرد و از راه یادگیری ارتباط کاملا مستقلی را با مغز انسان خواهد داشت.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: از سال ۲۰۳۰ شاهد وب حاکم که همان وب ۵ است، خواهیم بود که به طور کل اتصال کامل انسان در فضای مجازی را به همراه دارد و صددرصد مغز و اندام انسان با تمامی حواس وی متصل به فضای مجازی می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال