تولید کدام محصولات اپل در سال ۲۰۲۱ متوقف شد؟

اگرچه اپل در سال میلادی ۲۰۲۱ چندین دستگاه جدید از جمله آی مک ۲۴ اینچی و یا آیفون ۱۳ را به بازار عرضه کرد. اما روند تولید برخی محصولات این شرکت نیز متوقف شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از محصولات اصلی اپل که از سال ۲۰۲۱ دیگر به طور رسمی […]

اگرچه اپل در سال میلادی ۲۰۲۱ چندین دستگاه جدید از جمله آی مک ۲۴ اینچی و یا آیفون ۱۳ را به بازار عرضه کرد. اما روند تولید برخی محصولات این شرکت نیز متوقف شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از محصولات اصلی اپل که از سال ۲۰۲۱ دیگر به طور رسمی تولید آن متوقف شد هوم پاد اپل بوده است. این دستگاه پس از روی کار آمدن هوم پاد مینی به طور کامل از مارس ۲۰۲۱ دیگر تولید نشد. اما به گفته اپل پشتیبانی نرم افزاری و دیگر خدمات آن همچنان ادامه خواهد داشت. علت اصلی توقف تولید آن نیز برچسب قیمت ۳۴۹ دلاری این دستگاه بود که مورد انتقاد مشتریان قرار داشت.

 دستگاه دیگر آی مک پرو بود که در ماه مارس تولید آن به طور کامل متوقف شد. جایگزین آن نیز از طرف اپل همان مک بوک پرو با قابلیت های بیشتر بود. آی مک پرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود و پس از آن نیز آی مک ۲۷ اینچی با قیمت مناسب تر به عنوان جایگزینی برای آن تولید شد. از دیگر لوازم از رده خارج شده اپل میتوان به نسخه های خاکستری فضایی مجیک کیبورد و مجیک ماوس دو مک اشاره کرد. البته تولید و فروش این لوازم با رنگ نقره‌ای همچنان ادامه دارد.

تولید آی مک ۲۱.۵ اینچی اپل نیز در اکتبر ۲۰۲۱ متوقف شد. پیش از توقف تولید این دستگاه پایین رده یک آی مک ۲۴ اینچی بسیار نازک و مجهز به تراشه M1 تولید شد که به نظر جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پس از عرضه سری آی فون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ تولید آیفون XR را نیز متوقف کرد. این گوشی ۶.۱ اینچی به یک تراشه A12 Bionic و یک دوربین در پنل پشتی مجهز بود.

منبع خبر آژانس خبری تکنا

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال