دکوراسیون اداری چه تاثیری روی مشتری یا ارباب رجوع دارد؟

اسم دکوراسیون اداری و مبلمان اداری را در دنیای امروزی همه شنیده اند و کمتر کسی را می توان یافت که در این زمینه هیچ اطلاعی نداشته باشند. در این مطلب ژاویز می خواهیم تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری را بررسی کنیم تا انتها همراه ما باشید. تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری یا ارباب رجوع […]

اسم دکوراسیون اداری و مبلمان اداری را در دنیای امروزی همه شنیده اند و کمتر کسی را می توان یافت که در این زمینه هیچ اطلاعی نداشته باشند. در این مطلب ژاویز می خواهیم تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری را بررسی کنیم تا انتها همراه ما باشید.

تاثیر دکوراسیون اداری روی مشتری یا ارباب رجوع

در هر سازمانی هم نمای بیرونی و هم دکوراسیون داخلی می تواند افراد را جذب خود کند و هم مبلمان اداری که شامل میز کارمندی، میزهای اداری، پارتیشن اداری و فایلینگ ها می شود.

چیدمان دقیق و منظم علاوه بر زیبایی باعث افزایش تمرکز می گردد. بالاخص در محیط کار که روزانه در آن فعالیت بالایی صورت می گیرد و افراد زیادی هم در آن رفت و آمد دارند.

مبلمان اداریطراحی درست و اصولی از نظر روانشناسی هم بر انسان تاثیر مستقیم می گذارد. این روزها برای دکوراسیون اداری بیشتر دفاتر و مجموعه ها ارزش قائل هستند و این یعنی پی بردن به اهمیت دکوراسیون اداری و تاثیر آن بر روی مشتری و کارمندان.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری

تنها چیزی که در طراحی های امروزی اهمیت فراوانی دارد خاص بودن و زیبایی طرح ها است. هنگام ورود به هر سازمانی اولین موردی که به چشم می آید دکوراسیون و طراحی آن می باشد.

همچنین باید گفت که دکوراسیون زیبا و مدرن به دلیل اینکه به طرز تفکر و نگاه افراد نزدیک است، در جذب بیشتر مشتری اثر مثبت دارد. این در حالی است که بر روی روابط داخلی و خارجی سازمان، همکاری کارمندان و روحیه و راندمان آن ها تاثیر می گذارد.

به خاطر تاثیرات زیادی که طراحی دکوراسیون اداری دارد به یکی از جدیدترین و حرفه ای ترین رشته های معماری تبدیل شده است. دکوراسیون اداری شامل چگونگی چیدمان مبلمان و میزهای اداری و همچنین تقسیم بندی محیط کاری برای بهره وری بیشتر می باشد.

دکوراسیون محیط اداری

یک دفتری را متصور شوید که به رنگ کاملا سفید در آمده است بدون هیچ تابلو، بدون گل و گیاه. در این سازمان نه کارمندان در آن بهره وری لازم را دارد و نه روی مشتریان تاثیر مثبت می گذارد.

شما می توانید در دفتر خود از یک تابلو دکوراتیو با طرحی از برند خودتان بگذارید. همچنین از باکس گل طبیعی، نور کافی و مبلمان اداری استاندارد بهره ببرید که در ادامه به چند نکته لازم و ضروری برای خرید مبلمان اداری می پردازیم.

نکاتی که برای خرید مبلمان اداری بهتر است رعایت کنید

قبل از خرید حتما فضای محیط کار خود را در نظر بگیرید یک پلن کلی داشته باشید.

  • دکوراسیون اداریتوجه به اصل ارگونومی
  • توجه به رنگ
  • رعایت اصول زیبا شناسی

تقسیم بندی درست و اصولی در دکوراسیون اداری

یکی از ویژگی های یک دکوراسیون اداری استاندراد تقسیم بندی درست و اصولی است.

هر محیط اداری باید برای هر کارمند با توجه به جایگاه و رده کارمند خود فضایی اصولی و با توجه به فعالیت او در نظر بگیرد. برای مثال کارکنان قسمت فروش با توجه به اینکه ساعات طولانی را با تلفن صحبت می کنند باید در اتاقی قرار بگیرند که سایر کارمندان تمرکز خود را از دست ندهند. اگر جایگاه درستی برای کارکنان در نظر گرفته شود همه کارمندان با احساس آرامش و رضایت بیشتری مشغول به کار خواهند بود.

استفاده از رنگ های مناسب در دکوراسیون اداری

شناخت و استفاده درست از رنگ های محرک در دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و ارباب رجوع دارد در ادامه به معرفی رنگ های محرک و برخی از ویژگی های آن ها می پردازیم.

رنگ آبی: این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن، برای افزایش بهره وری کارمندان و ایجاد حس آرامش یک انتخاب عالی برای محیط کار است.

رنگ سبز: برای القای همزمان کارآیی و آرامش رنگ سبز یک گزینه منحصر به فرد است و می توانید از آن بهره ببرید. این رنگ برای مکان هایی که کارمندان ساعات طولانی مشغول به کار هستند گزینه خوبی است و می تواند کارمندان را سرحال نگه دارد در این صورت به افزایش راندمان و کارآمدی کمک بسیاری می کند.

رنگ زرد: رنگ زرد باعث می شود دو حس خوش بینی و خلاقیت افراد را تقویت کند همچنین باعث اطمینان مشتری به حرفه شما شود. زرد یک رنگ عالی برای معماران و طراحان است که نیاز به خلاقیت حرفه ای دارند.

رنگ قرمز: همانطور که همه ما می دانیم قرمز رنگ احساسات و اشتیاق است. برای سوق دادن مشتری به تصمیمات هیجانی و احساسی این رنگ کمک فراوانی می کند. قرمز سرشار از انرژی و و حس هیاهو است.

تاثیرات دکوراسیون اداری بر کارمندان

طراحی دکوراسیون اداری از جهات متفاوتی تاثیر گذار است و بیشترین تاثیری که دکوراسیون اداری می گذارد بر روی افراد حاضر در محیط اداری است که حداکثر زمان ممکن را در آن جا سپری می کنند. تاثیرات توجه به دکوراسیون اداری بر روی کارمندان شامل به وجود آمدن آرامش و همچنین نظم در محیط اداری می شود که این خود باعث جلوگیری از اختلال در روند کار و ترافیک کاری می شود.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث این تاثیرات می گردد انتخاب مبلمان اداری درست و صحیح می باشد. در واقع در نگاه اول ارباب رجوع با مبلمان اداری مواجه می شود.

کلام پایانی

قطعا همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین و اصلی ترین تصمیمات مدیریت طراحی دکوراسیون اداری است. که این تصمیم هم بر فعالیت کارکنان اثر می گذارد و هم بر تقویت همکاری بین کارکنان و مدیریت در نتیجه در صورت انتخابی درست و صحیح بازده کاری چندین برابر می شود. قطعا محیط اداری، بر روی طرز فکر ارباب و رجوع تاثیر می گذارد و در صورت نگرش مثبت باعث به وجود آمدن پیشرفت مضاعفی می گردد.

برای اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان با تیم فروش مجموعه ژاویز می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۹۵۵۷۵۴ در تماس باشید تا انتخابی درست و مطمئن داشته باشید.