آگهی کسب و کارها

بررسی و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند

پارتیشن شیشه ای هوشمند که گاهی به آن پارتیشن شیشه ای قابل سویچ نیز می‌گویند؛ در بسیاری از فضاها، از جمله مراکز تجاری، ادارات، آپارتمان‌های سطح بالای لوکس و خانه‌ها محبوب شده‌اند. استفاده از این مدل پارتیشن‌ها به خصوص وقتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که ساکنان ساختمان به دنبال راه حل همه‌کاره‌تری هستند. راه […]

پارتیشن شیشه ای هوشمند که گاهی به آن پارتیشن شیشه ای قابل سویچ نیز می‌گویند؛ در بسیاری از فضاها، از جمله مراکز تجاری، ادارات، آپارتمان‌های سطح بالای لوکس و خانه‌ها محبوب شده‌اند. استفاده از این مدل پارتیشن‌ها به خصوص وقتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که ساکنان ساختمان به دنبال راه حل همه‌کاره‌تری هستند. راه حلی که در عین حفظ حریم خصوصی افراد، شفافیت، یکپارچگیِ فضا و دلبازی را به‌طور هم‌زمان فراهم کند. شیشه‌ های هوشمند که در قالب پارتیشن شیشه‌ای قابل سویچ به حالت شفاف و مات ارائه می‌شوند؛ دقیقا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. به‌طور خلاصه تنها با زدن یک دکمه یا کلید، فضاهای باز شفاف ایجاد شده با پارتیشن شیشه ای را به مناطقی کاملا خصوصی و خارج از دید تبدیل می‌کند. به علاوه پارتیشن‌های شیشه ای هوشمند گزینه‌ای جذاب برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان در فضای دفاتر اداری هستند. با این مقدمه می‌خواهیم در این مقاله به سراغ این پارتیشن‌های شیشه‌ای رفته و به بررسی آن از زوایای مختلف بپردازیم.

پارتیشن شیشه ای هوشمند چیست؟

به زبان ساده پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند یا قابل سویچ، به کمک جریان الکتریسیته کار می‌کند. این پارتیشن هنگام روشن شدن شفاف بوده و در زمان خاموش شدن مات می‌شود. این دیوارهای شیشه‌ای اساسا دارای لایه ‌ای از کریستال مایع هستند. این لایه بین دو صفحه شیشه‌ای معمولی مهر و موم شده است. در نتیجه هر سه لایه در کنار یک‌دیگر و از نظر ظاهری به صورتی کامل یک پارچه، یک ورق شیشه را تشکیل می‌دهند. بنابراین این پانل‌های شیشه‌ای برای شفاف شدن نیاز به جریان الکتریکی دارند؛ و معمولا با یک ریموت یا دستگاه مشابه کنترل می‌شوند. مزیت این حالت این است که پارتیشن شیشه ای هوشمند به صورت پیش‌فرض و در صورت قطع جریان برق حالتی مات دارد. بنابراین در صورت قطع جریان الکتریسیته به هر دلیل، شیشه از حالت مات به حالت شفاف سویچ نمی‌کند.

روش کار پارتیشن شیشه ای هوشمند

به‌طور خلاصه وقتی جریان الکتریکی از لایه یا فیلم کریستال مایع عبور می‌کند؛ صفحه شیشه‌ای این پارتیشن شفاف به نظر می‌رسد. شفاف بودن شیشه در این حالت به این دلیل است که مولکول‌های فیلم کریستال مایع در یک راستا قرار می‌گیرند. در نتیجه این وضعیت اجازه عبور نور را از خود می‌دهند. در مقابل وقتی هیچ جریان الکتریسیته‌ای در لایه کریستال مایع وجود ندارد؛ این لایه در حالت خاموش قرار گرفته و مولکول‌های موجود در آن در یک راستا نبوده و در نتیجه اجازه عبور کامل نور را نمی‌دهند. بنابراین در این حالت پارتیشن شیشه ای هوشمند مات به نظر می‌رسد. در واقع در حالت خاموش مولکول‌های فیلم به‌طور تصادفی قرار گرفته‌اند؛ و مانع از عبور نور می‌شوند.

بهترین کاربردهای پارتیشن شیشه ای هوشمند

این نوع پارتیشن به دلیل قابل سویچ بودن، گزینه‌ای همه‌کاره است؛ که می‌تواند در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال شیشه هوشمند هم در خانه‌های مسکونی و هم در ساختمان‌های تجاری و اداری قابل استفاده هستند.

با این وجود از آنجایی که این پارتیشن‌ها می‌توانند به‌راحتی بین حالت شفاف و مات تغییر وضعیت دهند؛ برای استفاده در فضاهای و کاربری‌های زیر ایده‌آل هستند:

  1. اتاق‌های مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و سایر دفاتر خصوصی نیازمند تامین حریم خصوصی در شرایط خاص، مانند جلسات حساس
  2. بخش‌های انتظار بیمارستان، اتاق‌های درمان و اتاق‌های عمل. به عنوان مثال وجود پارتیشن شیشه ای هوشمند در اتاق عمل به حذف استفاده از پرده‌های این اتاق کمک می‌کند. پرده‌هایی که معمولا در انتشار میکروب‌ها در بیمارستان‌ها نقش محسوسی دارند.
  3. اتاق‌های نمایش در نمایشگاه‌های مختلف
  4. فضاهای پذیرایی در دفاتر اداری
  5. سرویس بهداشتی در اتاق‌های هتل و خانه. در این شرایط امکان ایجاد حریم خصوصی فضای دستشویی و حمام بدون محدود کردن جریان نور وجود خواهد داشت.
  6. ایجاد تقسیم‌بندی قابل سویچ بین فضاهای مختلف مانند اتاق و نشیمن و… در خانه‌ها و آپارتمان‌ها
  7. استفاده از شیشه هوشمند در انواع درهای شیشه‌ای، از جمله درهای ریلی و لولایی

به‌طور خلاصه نیز می‌توان مثال‌های زیر را از مزایا و کاربردهای این پارتیشن‌ها در هر فضایی دانست:

دفاتر اداری

  1. جداسازی بخش‌های مختلف مانند اتاق مدیریت، جلسات و کارمندان برای حفظ حریم خصوصی و تمرکز بیشتر
  2. ایجاد اتاق‌های کنفرانس موقت یا فضاهای همکاری مشترک با امکان تنظیم شفافیت شیشه‌ها
  3. کنترل نور طبیعی برای افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

فضاهای تجاری

  1. ویترین‌های جذاب و پویا که با تغییر حالت در ساعات غیرکاری، امنیت فروشگاه را حفظ می‌کنند.
  2. ایجاد اتاق‌های پرو مدرن و مجزا با حفظ دید کلی بر فروشگاه
  3. نمایش جذاب محصولات و برندینگ مؤثر در فضاهای نمایشگاهی و خرده‌فروشی

منازل مسکونی

  1. حمام‌های مدرن و لوکس با امکان تنظیم میزان دید و حفظ حریم شخصی
  2. جداسازی فضاهای مختلف مانند پذیرایی و نشیمن به صورت موقت یا دائمی

هزینه و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند

طبیعی است که قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند در مقایسه با پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولی بسیار گران‌تر باشد. این قیمت بیشتر به دو دلیل اصلی رخ می‌دهد. در درجه اول هزینه مواد اولیه به کار رفته در این پارتیشن‌ها بیشتر است. در درجه دوم نیز فرآیند تولید لایه‌های شیشه در این پارتیشن پیچیده‌تر بوده و در نتیجه هزینه ساخت بالاتر می‌رود.

از سویی این پارتیشن‌ها نیز مانند سایر پارتیشن‌های شیشه‌ای، کماکان در معرض خطرات آسیب در حین حمل و نقل هستند. بنابراین حمل به محل و نصب پارتیشن شیشه ای هوشمند نیز پیچیده‌تر بوده و این به معنای اقدامات اضافی و مراقبت بیشتر است. در نتیجه این موارد نیز به‌طور قابل توجهی هزینه‌های استفاده از این پارتیشن‌ها را افزایش می‌دهد. با این وجود این پارتیشن‌ها با توجه به کارایی بسیار جذاب و مفید خود، همچنان بسیار ارزشمند برای خرید هستند. به همین جهت تنها توصیه مهم در خرید آنها، انتخاب یک فروشنده یا تامین‌کننده مناسب و معتبر است. جایی که تضمین‌های لازم را در اختیار شما گذاشته و از محصولات خود پشتیبانی مناسبی به عمل آورد. توصیه همیشگی در این زمینه نیز خرید محصول از تامین‌کننده‌ای است که خودش مسئولیت طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین اجرا و در نتیجه نصب پارتیشن اداری را بر عهده بگیرد.

نکات مهم پیش از خرید پارتیشن شیشه ای هوشمند

یک پانل شیشه‌ای قابل سویچ یا هوشمند شامل یک فیلم داخلی از کریستال مایع است؛ که بین دو ورقه شیشه‌ای چند لایه نگه داشته می‌شود. همچنین لایه فیلم نمی‌تواند به‌طور کامل تا لبه‌های پانل برود. چراکه باید بخشی خالی مانده تا ورق‌های شیشه‌ای به هم بچسبند. بنابراین همیشه یک حاشیه کوچک شفاف در اطراف لبه‌های شیشه در پارتیشن شیشه ای هوشمند وجود خواهد داشت. در واقع حتی زمانی که بقیه پانل شیشه‌ای مات باشد؛ این لبه‌ها شفاف باقی می‌مانند. البته در بیشتر اوقات لبه‌های بالا و پایین شیشه هوشمند را می‌توان در چارچوب پارتیشن پنهان کرد. اما لبه‌های شفاف بر روی اضلاع عمودی شیشه وجود خواهند داشت. هرچند این بخش را نیز می‌توان به کمک یک لایه بیرونی مات کرد. اگرچه در این صورت لبه‌های شیشه هوشمند حتی در صورت روشن شدن نیز مات باقی می‌مانند.

نصب پارتیشن شیشه ای هوشمند

هنگامی که تصمیم گرفتید که در چه نقاطی می‌خواهید از شیشه هوشمند استفاده کنید؛ مشخصات و هرگونه سوالی را که دارید با یک تامین‌کننده معتبر یا تیم نصب پارتیشن شیشه‌ای بررسی کنید. پس از این مرحله، فرآیند طراحی پارتیشن و سپس نصب آن آغاز می‌شود.

salb-techna