بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن چه ویژگی هایی باید داشته باشد

برای راه اندازی قسمت اداری یک شرکت اولین نیاز، تامین مبلمان آن است. اهمیت وجود مبلمان اداری آنقدر واضح و شفاف است که نیازی به توضیح ندارد. مبلمان اداری انواع اقسام مختلفی دارد که با توجه به نیاز کاربر طراحی و تولید می‌شود. مبلمان اداری از یک سو نیاز پرسنل را برطرف می‌کنند و از […]

برای راه اندازی قسمت اداری یک شرکت اولین نیاز، تامین مبلمان آن است. اهمیت وجود مبلمان اداری آنقدر واضح و شفاف است که نیازی به توضیح ندارد. مبلمان اداری انواع اقسام مختلفی دارد که با توجه به نیاز کاربر طراحی و تولید می‌شود. مبلمان اداری از یک سو نیاز پرسنل را برطرف می‌کنند و از سوی دیگر میزبان مشتریان و ارباب رجوع هستند‌. ما در این مقاله به معرفی بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن می‌پردازیم و تمامی نکات مربوط به یک مبلمان عالی را بیان می‌کنیم.

آشنایی با مبلمان اداری و ملزومات آن | مبلمان اداری شامل چه چیزهایی می شوداجزای مبلمان اداری

قبل از اینکه به بهترین مبلمان اداری کلاسیک بپردازیم. بیاید درباره خود مبلمان اداری و اجزای آن صحبت کنیم. به طور کلی به همه وسایلی که در یک اداره یا شرکت به نشستن و کار کردن افراد کمک می‌کند؛ مبلمان اداری گفته می‌شود. ست‌های مبلمان اداری انواع و اجزای مختلفی دارد که به اختصار کمی درباره آن توضیح خواهیم داد.

میز‌های اداری: یکی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین وسایل در اداره‌ها و شرکت‌ها، میز اداری است. در هر شرکت شما چند میز را خواهید دید؛ ابعاد این میز‌ها معمولا چیزی بین ۱۲۰×۱۶۰ سانتی متر و در حدود ۸۰ سانتی متر ارتفاع دارند. ابعاد میز اداری کاملا دلخواه و با توجه به محیط می‌تواند تغییر کند. میز‌های اداری در انواع مختلف ساخته می‌شوند مانند میز کار گروهی، میز کنفرانس، میز کارشناسی، میز کارمندی، میز مدیریت، کانتر یا میز پیشخوان.

صندلی اداری: بعد از میز اداری نوبت به صندلی اداری می‌رسد. صندلی‌ها تاثیر مستقیمی بر روی سلامت و راندمان پرسنل دارند؛ برای همین لازم است که از متریال درجه یک و ابعاد استاندارد ساخته شده باشند. از ویژگی‌های مهم یک صندلی اداری دارا بودن حالت چرخشی است. این کار باعث می‌شود تا فشار کمتری به ستون فقرات وارد شود. همچنین صندلی‌های گرد مزیت بیشتری نسبت به موارد دیگر دارند؛ زیرا این صندلی‌ها مانع گردش خون در پاها نمی‌شوند. یک نکته بسیار مهم در صندلی‌های اداری این است که قابلیت تنظیم ارتفاع در آن وجود داشته باشد.

این ویژگی کمک می‌کند تا هر فرد با توجه به قد خودش صندلی را تنظیم کند. از دیگر ویژگی‌های مثبت یک صندلی اداری دارا بودن پشتیبان کمری است. پشتیبان کمری کمک می‌کند تا کمر در حالت مناسبی قرار بگیرد. در حالت ایده‌آل بهتر است که دسته‌های صندلی نیز قابل تنظیم باشند و همچنین این صندلی‌ها با ارگونومی بدن افراد تناسب داشته باشد.

نیم ست اداری: نیم ست اداری شامل یک مبل دونفره و دو مبل تک نفره می‌شود. برای تکمیل این ست از عسلی‌های کوچک نیز استفاده می‌شود. نیم ست‌های اداری معمولا برای مراجعان است؛ برای همین در لابی شرکت و اتاق انتظار استفاده می‌شود‌.

پارتیشن اداری: اگر یک فضای یکدست داشته باشید؛ لازم است تا با پارتیشن‌های مناسب آن را جدا کنید و بخش‌های مختلف ایجاد کنید. پارتیشن‌های اداری در انواع گوناگون و از جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. پارتیشن‌های دوجداره، تک جداره، کلاسیک و فریم لس از مدل‌های معروف‌ هستند‌. در خرید پارتیشن اداری باید به نوع کاربرد و احتیاج خود دقت کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. پارتیشن اداری در محیط کاری یک شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هم محیط را جدا می‌کند و هم باعث تمرکز بهتر کارمندان بر روی کار می‌شود و بازده را بالا‌تر می‌برد.

میز کنفرانس: اگر شرکت شما سالن کنفرانس داشته باشد؛ لازم است که یک میز کنفرانس مناسب نیز برای آن تهیه کنید. میز‌های کنفرانس علاوه بر کاربردی بودن جنبه تزئینی برای شرکت را نیز دارند‌. هر جا که لازم باشد جلسه‌ای برگزار شود، میز کنفرانس نیز لازم است. میز‌های کنفرانس با توجه به نیاز کاربران در طرح‌ها و ابعاد مختلف ساخته می‌شوند‌.

لیو" پیشرو در صنعت مبلمان اداری | فروشگاه اینترنتی مبل و دکور، مبلمان، مبل کلاسیک، میز و صندلی ناهارخوریویژگی‌های بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

مبلمان اداری انواع مختلف و در سایز‌ها و رنگ‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شود. از آنجایی که مبلمان یک شرکت در حکم کت شلوار آن شرکت است، همه مدیران سعی می‌کنند بهترین مبلمان اداری کلاسیک یا مدرن را انتخاب کنند و به قولی پرستیژ کاملا جذابی برای شرکت خود ایجاد کنند. شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید از ویژگی‌های یک مبلمان خوب خبر داشته باشید.
بهترین مبلمان از مجموعه بهترین میز‌های اداری، صندلی‌های استاندار و با کیفیت‌ترین مبل‌های اداری ساخته می‌شود. برای داشتن یک مجموعه بی نقص باید به تک تک اعضا توجه کنیم و کیفیت هر یک را جداگانه بررسی کنیم. در مواجه با مبلمان اداری با طیف وسیعی از طراح‌ها و مدل‌ها رو‌به‌‌رو هستیم.

در انتخاب مبلمان باید به جنس و محیطی که قرار است در آنجا استفاده شود، همچنین به طراحی و رعایت استاندار‌های موجود دقت شود. توجه به ارگونومیک جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی شرکت و اداره دارد؛ هر اندازه میز و صندلی و مبلمان تطابق بیشتر و بهتری با اصول ارگونومیک داشته باشند؛ شاهد فضایی بهتر و دلچسب‌تر خواهیم بود‌. برای مبلمان اداری باید از متریال بسیار خوب استفاده شود. به علت اصطکاک زیاد مبلمان اداری حتما باید سعی شود از جنس‌های درجه یک استفاده شود‌.

درست است که کیفیت مبل اداری در اولویت اصلی قرار دارد اما نباید فراموش کنیم که ارباب رجوع در نگاه اول طراحی و چیدمان را مشاهده می‌کند. طراحی و نوع چیدمان صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است؛ برای این منظور باید بین اجزای مختلف از نظر رنگ، سبک و طرح یک هارمونی جذاب و متعادل برقرار باشد. صندلی و میز و ست مبلمان اداری را در یک سبک انتخاب کنید. برای آنکه فضا حرفه‌ای‌تر دیده شود سعی کنید از یک تناژ رنگ استفاده کنید.

انواع مختلف مبلمان اداری

گفتیم که مبلمان اداری جزو جدانشدنی فضای اداری هر شرکت است؛ برای همین در انواع و اقسام مختلف طراحی و تولید می‌شود. در تقسیم بندی سبک‌های طراحی مبلمان اداری به دو دسته اصلی برخورد می‌کنیم؛ مبلمان اداری مدرن و مبلمان اداری کلاسیک. مدیران شرکت با توجه بودجه‌ای که در اختیار دارند و نوع کاری که به آن مشغول هستند؛ یکی از این دو سبک را انتخاب می‌کنند. قبل از اینکه دست به خرید بزنید بهتر است با ویژگی‌های هر دو سبک آشنا باشید‌‌. در ادامه به معرفی بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن می‌پردازیم و با هر دو این سبک‌ها آشنا می‌شویم.

مبلمان اداری کلاسیک

سبک‌های کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مبلمان اداری است؛ با وجود گذشتن چند دهه از ورود این سبک از مبلمان هنوز هم محبوبیت خاص خود را حفظ کرده‌اند و جزو پر‌طرفدارها هستند. سبک کلاسیک سبکی است که توجه ویژه‌ای به کیفیت متریال و همچنین تزئینات مبلمان دارد. برای همین این نوع از مبلمان قیمت بیشتری دارند و گران‌تر هستند. در طراحی به سبک کلاسیک چوب جزو اصلی ترین متریال محسوب می‌شود.

در مبلمان کلاسیک ما شاهد رنگ‌های تیره و طرح‌های بسیار فاخر و جذاب هستیم. مبلمان کلاسیک اداری از چوب‌های بادوام ساخته می‌شوند و همین امر موجب می‌شود تا طول عمر بیشتری داشته باشند. ست کردن مبلمان کلاسیک با فضای شرکت و اداره کار آسان و بدون دردسری است. این سبک از مبلمان به راحتی با دیگر بخش‌ها همخوانی پیدا می‌کند. سبک کلاسیک دارای یک وقار و ابهت خاص است؛ یک پرستیژ کاملا جذاب و کارآمد. شما تصور کنید که میز سلطنتی و لوکس را با صندلی‌های چرم در یک هارمونی جذاب کنار یکدیگر قرار دهید؛

مسلم است که ارباب رجوع کاملا مبهوت طراحی و ابهت چنین فضایی قرار خواهد گرفت. اگر فضای وسیعی در اختیار داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های کرم و طرح‌های داماسک در ترکیب با سایر عناصر کلاسیک استفاده کنید. سبک مبلمان کلاسیک یک انتخاب کم ریسک و بسیار جذاب و گیرا است.

مبلمان اداری مدرن

دسته بعدی از سبک مبلمان، مبلمان اداری مدرن است. در این سبک، مبلمان ظاهری مینیمال و البته بسیار زیبا دارند. ست‌های مدرن اداری سبک و بسیار جذاب هستند؛ در ساخت این سبک از مبلمان از اشکال هندسی ساده استفاده می‌شود. بیشتر متریالی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد شیشه، فلز و گاهی چوب است. رنگ‌های روشن و زیبا جزو اصلی‌ترین شاخصه‌های مبلمان اداری مدرن است.

رنگ‌های روشن و شاد در کنار طراحی ساده و بدون حاشیه باعث می‌شود تا فضایی بسیار جذاب و سرشار از انرژی مثبت داشته باشیم؛ بدون شک همچنین فضایی بر روی عملکرد بهتر کارمندان تاثیرگذار خواهد بود. قیمت مبلمان اداری مدرن نسبت به سبک مبلمان کلاسیک بسیار پایین‌تر است؛ علت این امر هم نوع متریالی است که در آن استفاده می‌شود است. در ساخت مبلمان اداری بیشتر از متریال‌ صنعتی و منسوجات مصنوعی استفاده می‌شود که در مقابل چرم و چوب قیمت کمتری دارند.

قیمت کمتر مبلمان مدرن باعث نشده است که کیفیت آن به فراموشی سپرده شود. مبلمان مدرن از طول عمر بالایی برخوردار هستند و همچنین تمام استاندار‌های ارگونومیک در آنها رعایت شده است. برای داشتن یک فضای دوستانه و همزمان مدرن و جذاب انتخاب ست اداری به سبک مدرن، انتخابی بسیار درست خواهد بود. مبلمان اداری مدرن به راحتی قابل انعطاف هستند و می‌توان به صورت چند منظوره از آن استفاده کرد. مبلمان اداری مینیمال مناسب برای فضاهای کوچک اداری هستند. یکی دیگر از بخش ها و قسمت های مبلمان اداری میز کنفرانس ها هستند.

اصول خرید بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

برای خرید مبلمان اداری اصولی وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. به صورت تیتروار این اصول را برای شما می‌آوریم:

  • اولویت اول کیفیت است؛ آن را فدای قیمت نکنید
  • ابعاد فضای کاری خود را در نظر داشته باشید.
  • خرید از فروشگاه‌های معتبر
  • تناسب داشتن طرح و رنگ

سخن آخر:
مبلمان اداری دارای دو سبک مدرن و کلاسیک می‌باشد. شناخت هر دو آن باعث می‌شود تا ما خریدی موفق داشته باشیم. ویژگی‌های بهترین مبلمان اداری کلاسیک و مدرن را بیان کردیم و برای آنکه بتوانید با چشم باز به خرید بروید چند توصیه دوستانه را هم گفتیم که رعایت آن کمک شایانی به خرید شما خواهد کرد. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.