خوش حساب‌ها از چه ابزاری برای پرداخت قبوض استفاده می‌کنند؟

کاربلدها، حرفه‌ای‌ها و حتی خوش حساب‌ها این‌ها یک سری صفت خوب هستند که وقتی به ما نسبت داده می‌شوند از آن لذت می‌بریم. این صفت‌ها معمولا یک نقطه عطف دارند؛ علاوه‌برحواس همیشه جمع گاهی این نقطه عطف می‌تواند استفاده از یک ابزار باشد. وقتی پیامک خوش حسابی برای پرداخت قبض تلفن ثابت یا سایر قبوض […]

کاربلدها، حرفه‌ای‌ها و حتی خوش حساب‌ها این‌ها یک سری صفت خوب هستند که وقتی به ما نسبت داده می‌شوند از آن لذت می‌بریم. این صفت‌ها معمولا یک نقطه عطف دارند؛ علاوه‌برحواس همیشه جمع گاهی این نقطه عطف می‌تواند استفاده از یک ابزار باشد.

وقتی پیامک خوش حسابی برای پرداخت قبض تلفن ثابت یا سایر قبوض برای کسی ارسال می‌شود، قبل از حواسی جمع برای پرداخت به موقع قبض‌ها، احتمالا پای یک ابزار حرفه‎ای برای پرداخت قبوض در میان است. قبل از اینکه به معرفی این ابزار بپردازیم اجازه دهید برویم سراغ اینکه آیا خوش حسابی مزیتی دارد یا خیر و اینکه چطور خوش حساب باشیم!

شما کاربر خوش حساب ما هستید

به‌طور کلی نسبت دادن تمامی صفت‌های خوب به یک فرد می‌تواند برای او خوشایند باشد. فرض کنید از کسی پول قرض گرفته‌اید! اگر در تاریخی که او یا شما اعلام می‌کند قرض خود را پس بدهید، در ذهن طرف مقابل شما یک فرد خوش حساب می‌شوید. وقتی به شما لقب خوش حساب بدهند احتمالا در مرتبه بعد اگر قصد پول قرض گرفتن داشته باشید، این بار هم بدون هرگونه نگرانی و رودروایسی به شما پول قرض می‌دهند.

احتمالا با خودتان می‌پرسید که خب خوش حسابی چه مزیتی در پرداخت قبوض دارد! مثلا اگر من برای پرداخت قبض برق با شناسه سر زمان اقدام کنم آیا مزیتی شامل من می‌شود یا خیر؟

پاسخ سوال مثبت است! البته این موضوع که برای پرداخت به موقع قبض موبایل، گاز، آب، برق، تلفن ثابت و … به شما چه تخفیف یا طرح تشویقی تعلق می‌گیرد کاملا به ارائه دهنده و نوع خدمتی که دریافت می‌کنید بستگی دارد. برای مثال اگر کاربر دائمی همراه اول باشید پس از پرداخت به‌موقع صورت حساب، احتمالا پیامکی با عنوان بسته مکالمه یا اینترنت رایگان برای شما ارسال می‌شود و این هدیه خوش حسابی شما است.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

آیا خوش حسابی شامل تخفیف در نرخ قبوض می‌شود؟

اما موضوع خوش حسابی در خصوص قبوض آب، برق، گاز و تلفن ثابت تا حدود زیادی متفاوت است. وقتی شما برای پرداخت خوش حسابی قبوضی مانند آب، گاز، برق و قبوض این چنینی را پرداخت می‌کنید دیگر خبری از بسته مکالمه نیست و در مبلغ کل قبض به شما تخفیف ارائه داده می‌شود. جدای از خوش حسابی باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید حتی با اصلاح الگو مصرف قبوضی مانند برق را رایگان پرداخت کنید!

برای رایگان شدن یا بخشودگی قبوض لازم است بدانید که الگو مصرف عادی در مناطق گرمسیری برای دوره 1 ماهه، 3000 کیلو وات ساعت است. اگر مشترکین بتوانند با اصلاح الگوی مصرف صرفا نیمی از این مقدار، یعنی 1500 کیلو وات ساعت برق مصرف کنند، قبض آن‌ها برای این دوره کاملا رایگان خواهد بود. این تمام ماجرا نیست و مشترکین می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف برق، 500 تومان پاداش از شرکت توزیع برق برروی قبض برق خود دریافت کنید.

از خوش حسابی گفتیم اما برعکس خوش حسابی بد حسابی است؛ اگر بدحساب باشید و میزان بدهی شما از حد مجاز خودش بیشتر شود برق، گاز، آب و حتی تلفن شما به دلیل بدهی قطع خواهد شد. درصورت قطع شدن هر کدام از این خدمات شما علاوه‌بر پرداخت بدهی خود باید به اداره مربوطه مراجعه کنید تا قطع شدن رفع شود.

برای بزرگنمایی کلیک کنید

برای خوش حساب شدن چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

خب در مرحله اول باید قبوض خود را به موقع پرداخت کنید تا خوش حساب شوید. احتمالا با خودتان می‌گویید که زحمت کشیدید این را خودم هم می‌دانستم! بله درست است، اما چه فرایندی را باید طی کنید تا خوش حساب شوید.

  • اگر ساختمان مدیر ندارد برای ساختمان خود یک مدیر ساختمان تعیین کنید؛
  • عموما به واسطه حذف قبوض کاغذی قبض به صاحب خانه پیامک می‌شود، در صورت عدم ارسال پیامک به اداره مربوطه مراجعه کنید؛
  • قبوض معمولا در بازه زمانی اول تا پنجم ماه برای کاربران ارسال می‌شود، در این 5 روز 1 روز را برای پرداخت قبوض مشخص کنید؛
  • یک سوپر اپلیکیشن کاربردی در تلفن همراه خود نصب کنید تا فرایند پرداخت قبض برای شما آسان‌تر شود.

با سوپر اپلیکیشن تاپ همیشه خوش حساب باشید

شما می‌توانید با دانلود و نصب سوپر اپلیکیشن تاپ تمامی قبوض خود اعم از قبض آب، قبض برق، قبض گاز، قبض تلفن و حتی قبض تلفن همراه خود را در امنیت کامل و سرعت بالا پرداخت کنید. تاپ اپلیکیشن وابسته به بانک پارسیان است و تمامی خدمات آن تحت نظارت بانک مرکزی و پلیس فتا به کاربرانش ارائه می‌شود. برای پرداخت قبوض خود از تاپ کافیست تا اطلاعات مورد نیاز (عموما شناسه قبض، شناسه پرداخت یا شماره اشتراک) را وارد کنید تا مبلغ قبض به شما نمایش داده شود.

شما می‌توانید با سوپر اپلیکیشن تاپ تمام قبوض خود را در کمتر از 5 دقیقه پرداخت کنید به همین دلیل خوش حساب‌ها برای مدیریت امور پرداختی مانند کارت به کارت و پرداخت قبض از سوپر اپلیکیشن تاپ استفاده می‌کنند. تاپ با ذخیره اطلاعت قبوض شما، فرایند پرداخت قبض را در مراحل بعدی برای شما آسان‌تر می‌کند، به همین دلیل در مراتب بعدی تمامی مراحل پرداخت قبوض کمتر از 2 دقیقه زمان نیاز دارد.

تاپ با 70 سرویس کاربردی مانند کارت به کارت، موجودی، استعلام و پرداخت خلافی، استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، شارژ و بسته و خدمات کامل گردشگری شما را از دانلود چندین اپلیکیشن در تلفن همراهتان بی‌نیاز می‌کند. برای دانلود سوپر اپلیکیشن تاپ می‌توانید به اپ استورهای معتبر در تلفن همراهتان مراجعه کنید یا از وب سایت تاپ آخرین نسخه را دانلود کنید.