آگهی

سریع ترین روش تسویه قبض آب چیست؟

در گذشته افراد برای پرداخت قبض آب باید به‌صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه می‌کردند و با ارائه قبض کاغذی و فیش واریز مبلغ مورد نظر را می‌پرداختند. درحالی‌که امروزه در روش پرداخت این قبوض تغییرات زیادی ایجاد شده است. استفاده از اپلیکیشن تاپ یکی از روش‌های سریع برای تسویه قبوض به‌حساب می‌آید که از هدر […]

در گذشته افراد برای پرداخت قبض آب باید به‌صورت حضوری به بانک‌ها مراجعه می‌کردند و با ارائه قبض کاغذی و فیش واریز مبلغ مورد نظر را می‌پرداختند. درحالی‌که امروزه در روش پرداخت این قبوض تغییرات زیادی ایجاد شده است. استفاده از اپلیکیشن تاپ یکی از روش‌های سریع برای تسویه قبوض به‌حساب می‌آید که از هدر رفتن وقت مردم جلوگیری می‌کند. این اپلیکیشن خدمات زیادی به کاربران ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک سوپر اپلیکیشن هوشمند، فراتر از یک همراه بانک عمل می‌کند.

نحوه پرداخت قبض آب در گذشته

در سال‌های گذشته مردم برای پرداخت قبض آب منازل خود مجبور بودند به شعب بانکی مراجعه کنند. این روش از تسویه قبوض مشکلات زیادی را برای افراد به‌همراه داشت. درواقع آن‌ها باید زمانی را صرف رسیدن به بانک می‌کردند و پس از آن باید در صف‌های طولانی منتظر می‌ماندند. ازطرفی استفاده بیش‌از‌حد از قبوض کاغذی محیط‌زیست را تهدید می‌کرد و همچنین امکان گم شدن قبوض یا مخدوش شدن اطلاعات روی آن وجود داشت.

علاوه‌بر این در آن زمان مردم مجبور بودند برای پرداخت قبض، اسکناس‌های کاغذی را با خود تا بانک حمل کنند که این کار امنیت آن‌ها را به‌خطر می‌انداخت. پس از آن دستگاه‌های ATM بری پرداخت قبوض فعال شدند که به خلوت شدن صف‌های طولانی بانک‌ها برای پرداخت قبض کمک بزرگی کردند. اگرچه پرداخت قبض آب از دستگاه عابربانک چندان سریع‌تر از پرداخت از شعب بانک نبود، اما مشکلات دیگر را برای مردم ایجاد نمی‌کرد.

چند وقت پس از آن امکان پرداخت قبوض ازطریق دستگاه‌های کارت‌خوان برای مردم فراهم شد که فقط عده خاصی از مردم به این روش دسترسی داشتند.

مراحل پرداخت آنلاین قبض آب از‌طریق اپلیکیشن تاپ

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزافزون افراد از تلفن‌های همراه هوشمند، اپلیکیشن‌هایی طراحی و ساخته شده‌اند که پرداخت قبوض را بسیار آسان و سریع انجام می‌دهند. یکی از این اپلیکیشن‌ها، تاپ نام دارد و یک سایت یا سوپر اپلیکیشن محسوب می‌شود. درواقع این اپلیکیشن نه‌تنها می‌تواند به‌صورت آنی و بدون نیاز به نسخه کاغذی قبض آب، مبلغ مورد نظر را بپردازد، بلکه بیش از 100 سرویس و امکانات متنوع دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

استعلام و پرداخت قبض آب از‌طریق تاپ

کاربران به‌منظور پرداخت قبض با استفاده از اپلیکیشن یا سایت تاپ به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیاز دارند. به‌طور کلی برای هر نوع قبض، شناسه آن یکسان و شناسه پرداخت متغیر است. درصورتی‌که افراد به‌صورت دوره‌ای قبض آب را دریافت نکرده‌اند با مراجعه به وب‌سایت آبفا و وارد کردن شماره اشتراک 10 رقمی، می‌توانند شناسه قبض و شناسه پرداخت را مشاهده کنند.

پرداخت قبض آب از‌طریق اپلیکیشن تاپ

پس از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، نوبت به پرداخت مبلغ آن می‌رسد. کاربران برای پرداخت قبض باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهند.

  1. آن‌ها باید در این اپلیکیشن به قسمت قبض وارد شوند و بر روی گزینه افزودن قبض کلیک کنند.
  2. سپس لازم است با انتخاب گزینه قبض آب به بخش درج شناسه قبض وارد شوند.
  3. درصورتی‌که کاربران در این مرحله یک نام دل‌خواه انتخاب کنند، در مراحل بعد به وارد کردن اطلاعات اضافی نیاز نخواهند داشت.
  4. پس از آن نوبت به وارد کردن شناسه پرداخت می‌رسد.
  5. در نهایت افراد با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا می‌توانند عملیات پرداخت را با موفقیت تکمیل کنند. البته توجه به این نکته ضروری است که درصورت درست وارد نکردن شماره کارت یا رمز پویا پرداخت آن‌ها تکمیل نمی‌شود.

پرداخت قبض آب از‌طریق سایت تاپ

افرادی که تمایل دارند قبوض (قبض آب، برق،گاز، قبض تلفن همراه و …) خود را از‌طریق تاپ پرداخت کنند، اما اپلیکیشن آن را نصب نکرده‌اند با ورود به سایت تاپ می‌توانند مبلغ قبض را بپردازند. در این روش نیز همانند استفاده از اپلیکیشن، کاربران با ورود به قسمت پرداخت قبوض و انتخاب گزینه قبض آب می‌توانند اطلاعات لازم یعنی شناسه پرداخت و شناسه قبض را وارد کنند. همچنین کاربران در این روش برای دریافت رسید باید شماره تلفن همراه خود را نیز در قسمت مشخص‌شده، بنویسند. درنهایت با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا، عملیات پرداخت را تکمیل کنند.

مزایای پرداخت قبض آب از‌طریق تاپ

پرداخت قبوض از‌طریق سایت یا اپلیکیشن تاپ مزایای زیادی برای کاربران به‌همراه خواهد داشت که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. با استفاده از تاپ پرداخت قبوض به‌صورتی سریع، آسان و ایمن انجام خواهد شد.
  2. این سایت و اپلیکیشن آن تحت نظارت پلیس فتا و بانک مرکزی فعالیت می‌کند.
  3. تاپ به بانک پارسیان وابسته است که از بانک‌های معتبر در کشور به‌شمار می‌رود.
  4. کاربران می‌توانند اطلاعات قبوض خود را در آن ثبت کنند تا در هر بار مراجعه به درج آن‌ها مجبور نباشند.
  5. از‌طریق تاپ تسویه قبض آب به‌صورت آنی انجام می‌شود.
  6. تاپ تراکنش‌های انجام‌شده را به کاربران نمایش می‌دهد.
  7. این سایت و اپلیکیشن پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته به کاربران ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

در گذشته مردم برای پرداخت قبوض باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردند که این روش پرداخت قبض مشکلات زیادی را برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد. پس از گذشت چند سال با پیشرفت تکنولوژی اپلیکیشنی طراحی شد که امکان پرداخت سریع و آسان قبض آب را برای افراد فراهم کرد. پرداخت قبض از‌طریق اپلیکیشن تاپ نه‌تنها در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کند، بلکه صدها امکانات دیگر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

salb-techna