زنگ خطر برای والدین: واتساپ، پناهگاه امن برای آزاردهندگان کودکان

واتساپ می‌تواند پناهگاه امنی برای آزار دهندگان کودکان باشد

بنیاد نظارت بر اینترنت (IWF) هشدار داده است که تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان به راحتی و بدون هیچ مانعی در پلتفرم واتساپ در حال انتشار است. این سازمان از شرکت متا، مالک واتساپ، خواسته است تا اقدامات جدی‌تری برای حفاظت از کودکان انجام دهد و مکانیسم‌های لازم برای جلوگیری از انتشار اینگونه محتوا را […]

بنیاد نظارت بر اینترنت (IWF) هشدار داده است که تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان به راحتی و بدون هیچ مانعی در پلتفرم واتساپ در حال انتشار است. این سازمان از شرکت متا، مالک واتساپ، خواسته است تا اقدامات جدی‌تری برای حفاظت از کودکان انجام دهد و مکانیسم‌های لازم برای جلوگیری از انتشار اینگونه محتوا را ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، IWF به این نکته اشاره کرده است که مکانیسم‌های پیشنهادی می‌تواند از گسترش محتوای مشابه آنچه برای هو ادواردز، مجری بی‌بی‌سی ارسال شده بود، جلوگیری کند. سخنگوی واتساپ در پاسخ به این نگرانی‌ها، به قابلیت گزارش‌دهی مستقیم کاربران به پلتفرم اشاره کرده است و اعلام کرده که هر کاربری که اقدام به انتشار اینگونه مطالب کند، مسدود خواهد شد و پرونده‌اش به مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سوء استفاده ارجاع خواهد شد.

با این حال، دان سکسون، مدیر ارشد فناوری IWF، معتقد است که متا به اندازه کافی برای جلوگیری از انتشار اینگونه تصاویر تلاش نمی‌کند. وی پرسیده است که متا چه برنامه‌ای برای جلوگیری از تکرار این اتفاق دارد و چه مکانیسمی برای جلوگیری از انتشار مجدد این تصاویر در پلتفرم خود در نظر گرفته است. سکسون تاکید کرده است که در حال حاضر هیچ مانعی برای انتشار این تصاویر در واتساپ وجود ندارد و این در حالی است که هم IWF، هم متا و هم نهادهای انتظامی از وجود این محتوا آگاه هستند.

سخنگوی واتساپ در دفاع از اقدامات امنیتی واتساپ، به وجود رمزگذاری سرتاسری در این پلتفرم اشاره کرده است و آن را یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها برای حفظ امنیت کاربران دانسته است. ریک جونز، مدیر اجرایی اطلاعات آژانس جرائم ملی، نیز بر وجود فناوری‌های لازم برای شناسایی این تصاویر تاکید کرده است، اما اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران، از استفاده کامل از این فناوری‌ها خودداری می‌کنند.

جس فیلیپس، وزیر حفاظت، نیز بر لزوم اقدام جدی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای مقابله با این پدیده تاکید کرده است و اعلام کرده که قانون انگلیس تولید، نگهداری و توزیع تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان را جرم می‌داند. وی افزوده است که فناوری‌های لازم برای تشخیص و جلوگیری از اینگونه سوءاستفاده‌ها وجود دارد و دولت به شدت از تلاش‌های نهادهای انتظامی برای شناسایی و دستگیری مجرمان حمایت می‌کند.”