پیام رسان واتساپ به محبوب ترین پیام رسان ایرانی ها تبدیل شد

طبق آمار منتشر شده توسط ایسپا ( مرکز افکارسنجی دانشجویان) حدود  71.4 درصد از ایرانی ها برای ارسال پیام از پیام رسان واتساپ استفاده می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد بیشترین آمار استفاده از پیام رسان واتساپ به افراد بالای ۱۸ سال تعلق دارد. پس از آن […]

طبق آمار منتشر شده توسط ایسپا ( مرکز افکارسنجی دانشجویان) حدود  71.4 درصد از ایرانی ها برای ارسال پیام از پیام رسان واتساپ استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد بیشترین آمار استفاده از پیام رسان واتساپ به افراد بالای ۱۸ سال تعلق دارد. پس از آن نیز حدود ۵۳.1 از افراد از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کن.د و پس از آن نیز تلگرام با ۴۴ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. بدین ترتیب اپلیکیشن محبوب ایرانیان پیام رسان های بین المللی بوده که همگی آنها ممکن است در طرح صیانت مجلس فیلتر شوند.

ایسپا میزان  استفاده کنندگان از پیام رسان های بومی را نیز مشخص کرده است. در این گزارش مشخص شد ۸.۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال از پیام رسان روبیکا استفاده می‌کنند و همچنین درصد استفاده‌کنندگان از پیام رسان سروش نیز تنها ۵.۱ درصد است. با این حال تعداد افراد استفاده کننده از روبیکا و رشد آن قابل توجه بوده زیرا در نتایج نظرسنجی گذشته روبیکا حضور نداشته است و تعداد استفاده کنندگان از آن نیز بسیار ناچیز بود. همچنین بله، ایتا و آی گپ نیز در بین پیام رسان های بومی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

از دیگر شبکه های اجتماعی مورد استفاده در بین کاربران می‌توان به توییتر اشاره کرد که تنها 3 درصد کاربر داشته و همچنین شبکه اجتماعی کلاب هاوس نیز با وجود تازه کار بودن توانست ۱.۳ درصد از کاربران را به خود اختصاص دهد.

پیش از این نیز بارها ایسپا آمارهای مختلف در مورد استفاده پیام رسان های خارجی در ایران منتشر کرده بود که همگی آنها نشان دهنده اختلاف زیاد کاربران در پیام رسان های خارجی و ایرانی بوده است. به عنوان مثال در زمان فیلترینگ تلگرام این پیام رسان در رتبه اول تعداد کاربران قرار داشت و واتساپ و اینستاگرام نیز هم اکنون تنها به دلیل فیلتر نبودن، کاربران بیشتری را به خود جذب کرده اند.

در این نظرسنجی که به صورت تلفنی و در مناطق شهری و روستایی انجام گرفت حدود ۵0.1 درصد پاسخگویی مرد و  ۴۹.9 درصد زن بودند. در این بین 25.7 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی بین 18 تا 29 سال بودند. 48.8 درصد در رده 30 تا 49 سال و 25.9 درصد بالای 50 سال قرار داشتند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال