پیام‌رسان واتس‌اپ تماس ویدئویی را برای تمام کاربران خود فعال کرد

پیام‌رسان واتس‌اپ در نهایت قابلیت تمایس ویدئوی را برای کاربران یک میلیاردی خود فعال کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران به راحتی می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه تماس ویدئویی با یکدیگر برقرار کنند. کافی است برای فعال کردن این قابلیت، برنامه‌ی واتس‌اپ خود را آپدیت کنید و بعد از نصب آپدیت بر روی گزینه‌ی تماس […]

پیام‌رسان واتس‌اپ در نهایت قابلیت تمایس ویدئوی را برای کاربران یک میلیاردی خود فعال کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران به راحتی می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه تماس ویدئویی با یکدیگر برقرار کنند. کافی است برای فعال کردن این قابلیت، برنامه‌ی واتس‌اپ خود را آپدیت کنید و بعد از نصب آپدیت بر روی گزینه‌ی تماس ویدئویی بروید. برقراری تماس ویدئویی در واتس‌اپ دقیقا شبیه به دیگر برنامه‌های فعال در این زمینه نظیر Skype است. دو چهره بر روی یک نمایشگر با قابلیت‌های متفاوتی نظیر تغییر دادن مکان چهره‌ی مقابل و یا تعویض دوربین از جمله ویژگی‌های تماس ویدئویی واتس‌اپ به شمار می‌رود.

واتس‌اپ که در ابتدا در سال 2009 برای گوشی‌های‌هوشمند عرضه شد این قابلیت را حالا بعد از هفت سال فعال کرده است. پیام‌های گروهی در واتس‌اپ دو سال بعد از عرضه‌ی این برنامه فعال شدند و قابلیت تماس صوتی نیز چهار سال بعد منتشر شد. اما به نظر می‌رسد بعد از اینکه واتس‌اپ به فیس‌بوک با قیمت 25 میلیارد دلار فروخته شد این برنامه دچار تغییر و تحولاتی شده باشد. در ابتدا نسخه‌ی تحت وب این برنامه برای پی‌سی منتشر شد؛ سپس رمزنگاری پیشرفته برای امنیت بالاتر پیام‌ها راهی این برنامه شد و حالا هم تماس ویدئویی به واتس‌اپ اضافه شده است تا این برنامه دو سال بسیار شلوغی را پشت سر گذاشته باشد.

اینکه چرا برای فعال شدن قابلیت تماس ویدئویی واتس‌اپ هفت سال زمان برده مشخص نیست؛ احتمالا هزینه‌های زیاد این قابلیت برای شرکت و از طرفی دسترسی محدود برخی از کاربران به اینترنت با سرعت بالا از دلایل اصلی این تاخیر بوده‌اند. درهرحال به نظر می‌رسد دیگر برنامه‌های مطرح در زمینه‌ی تماس ویدئویی نظیر پیام‌رسان فیس‌بوک و اسکایپ رقیب بسیار سرسختی را پیش‌روی خود خواهند دید. باید دید کاربران کدام یک از برنامه‌های مورد اشاره را ترجیح می‌دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال