شکایت واتساپ از شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس افزار

جاسوس افزار ساخت شرکت اسرائیلی با هدف حمله به روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در واتساپ توسط Citizen Lab کشف شد. بر این اساس واتساپ اعلام کرده قصد دارد تا از این شرکت جاسوسی به دلیل نقش داشتن در دسترسی به اطلاعات کاربران شکایت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز […]

جاسوس افزار ساخت شرکت اسرائیلی با هدف حمله به روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در واتساپ توسط Citizen Lab کشف شد. بر این اساس واتساپ اعلام کرده قصد دارد تا از این شرکت جاسوسی به دلیل نقش داشتن در دسترسی به اطلاعات کاربران شکایت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از gizmodo ، یک شرکت اسرائیلی به نام NSO Group توانسته بود با استفاده از آسیب پذیری مشاهده شده در واتساپ جاسوس افزار خود را درون گوشی خود جای دهد. این جاسوس افزار که پگاسوس نام داشت توسط این شرکت طراحی و اجرا شد.

مدیر عامل واتساپ پس از آشکار شدن رخنه امنیتی و با استناد به مدارک موجود ، NSO Group را به دخالت مستقیم در این حملات متهم کرده و اعلام کرده قصد دارد این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. کثکارت در این مورد به واشنگتن پست گفته است : تمامی سرورهای مورد استفاده در این حمله مربوط به NSO Group بوده و اکانت های واتساپ مرتبط نیز به این شرکت تعلق داشته است. در این حمله حدود 1400 دستگاه به کدهای مخرب آلوده شدند.

Citizen Lab ، که توانسته این آسیب پذیری را کشف کند در مورد این حملات گفت: این حملات در سطح پیشرفته ای بودند اما ما توانستیم ردی از آنها بدست آوریم. همچنین این شرکت قرار است در پروژه های آتی نیز با واتساپ همکاری کند.

اما NSO Group با واکنشی شدید تمامی این ادعاها را رد کرده و گفته است : زمانیکه قرار است یکی از محصولات ما برای اهدافی غیر از مقابله با جرم و تروریسم به کار رود ، ما وارد صحنه میشویم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال