واتس‌اپ به زودی امکان ارسال فایل‌های ویدئویی به‌صورت GIFs را به قابلیت‌های خود می‌افزاید

در دوران فعلی تکنولوژی، کمبودی از نظر تعداد اپلیکیشن‎های پیام‎دهی حس نمی‎شود. اپلیکیشن‎هایی نظیر فیس‎بوک مسنجر، واتس‎‌اپ، Allo گوگل، Hangouts، GroupMez، اسکایپ و یقینا تلگرام تنها تعدادی از محبوب‎ترین‎‎ها به شمار می‎روند، هرچند همگی قابلیت‎های پایه‎ی مشابهی دارند اما هریک از آن‎ها دارای ویژگی‎ها و مزیت‎های خاص خودشان هستند. اسکایپ به عنوان مثال به خاطر قابلیت […]

در دوران فعلی تکنولوژی، کمبودی از نظر تعداد اپلیکیشن‎های پیام‎دهی حس نمی‎شود. اپلیکیشن‎هایی نظیر فیس‎بوک مسنجر، واتس‎‌اپ، Allo گوگل، Hangouts، GroupMez، اسکایپ و یقینا تلگرام تنها تعدادی از محبوب‎ترین‎‎ها به شمار می‎روند، هرچند همگی قابلیت‎های پایه‎ی مشابهی دارند اما هریک از آن‎ها دارای ویژگی‎ها و مزیت‎های خاص خودشان هستند. اسکایپ به عنوان مثال به خاطر قابلیت گفتگوهای ویدئویی مشهور است و اپلیکیشن Allo گوگل نوید یکی از بهترین پلت‎فرم‎های پیام‎دهی برای گوشی‎های همراه را می‎دهد.

تصمیم‎گیری در رابطه با هر کدام از این سرویس‎ها می‎تواند اندکی مشکل باشد، چون هیچ‎کدام از آن‎ها ضرورتا بر دیگری برتری ندارد. ممکن است در بعضی جهات بهترین باشند، ولی در مقایسه با رقبا در زمینه‎های دیگر کمبود داشته باشند.

به هرحال، یکی از محبوب‎ترین پلت‎فرم‎هایی که می‎توان نام برد اپلیکیشن وات‎اپ است. اپلیکیشن واتس‎اپ از سال 2009 در دنیای فناوری و پیام‎رسانی وجود داشته است و از زمان عرضه‎ی خود، یعنی 7 سال قبل، با رشد کاربری چشم‎گیری مواجه شده است. نه تنها پایگاه کاربری این سرویس رو به افزایش است بلکه تعداد قابلیت‎های تحت اختیار کاربر نیز زیاد است. همان‎طور که اخیرا به استخضار شما رساندیم واتس‌اپ امکان ارسال همزمان یک پیام به چندین گروه را به قابلیت‌های خود افزود، و حالا یکی ویژگی‎هایی که واقعا نبود آن در این اپلیکیشن حس می‎شده است عدم توانایی در ارسال آسان فایل‎های GIF در بین کاربران بوده است. علت گفت کلمه‎ی “آسان” به این علت است که از نظر فنی امکان انجام این کار با روت کردن گوشی اندروید‎ی شما وجود دارد ولی اکثریت کاربران با انجام چنین کاری راحت نیستند و دانش فنی کمی در این زمینه دارند.

در آپدیت اخیری که نسخه‎ی بتای اپلیکیشن اندرویدی واتس‎اپ داشته است، کاربران حالا می‎توانند از طریق استفاده از امکان ضبط ویدئو برای یکدیگر فایل‎های GIF ارسال کنند. به منظور انجام این کار، بایستی در واتس‎اپ یک ویدئو ضبط کنید و زمانی که ضبط آن به اتمام رسید، گزینه‎هایی به منظور ادیت آن در اختیار شما گذاشته می‎شود. و تا زمانی که ویدئوی شما مدت زمانی برابر با 6 ثانیه یا کمتر دارد، گزینه‎ای در اختیار شما برای تبدیل آن به GIF گذاشته می‎شود. این روش هم‎چنین برای ویدئوهایی که در حال حاضر بر روی گوشی خود دارید نیز جواب می‎دهد.

این قابلیت تنها در نسخه‎ی بتای اپلیکیشن اندرویدی واتس‎اپ یعنی 2.16.244 موجود است. گرچه، با آن‎که این قابلیت تنها در اختیار کاربران بتای این اپلیکیشن قرار گرفته است ولی به زودی در اختیار دیگر کاربران این سرویس نیز گذاشته می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال