بهترین زمان سفر به ماسال

لذت رفتن هر سال به تعطیلات این است که برای اولین بار به جایی بروید یا به مکانی زیبا بروید که هرگز ندیده اید، اما مهم ترین چیز لذت واقعی سفر با خانواده است، زیرا بهترین است. خاطرات مردم را خوشحال می کند و بهترین چیز در سفر در ایران این است که این کشور […]

لذت رفتن هر سال به تعطیلات این است که برای اولین بار به جایی بروید یا به مکانی زیبا بروید که هرگز ندیده اید، اما مهم ترین چیز لذت واقعی سفر با خانواده است، زیرا بهترین است. خاطرات مردم را خوشحال می کند و بهترین چیز در سفر در ایران این است که این کشور در چهار فصل بهترین و جذاب ترین نقاط گردشگری را دارد و با زیبایی و بکر بودن همه را به خود جذب می کند.

گیلان با جنگل های وسیع و مراتع سرسبز در شمال کشور جایگاه خود را به بهترین نحو در ذهن مسافران تثبیت کرده است، از این رو مردم ایران و اهالی این استان و مردمان واقع در نزدیکی شمال ایران به ویژه پایتخت و استان های آذربایجان شرقی و غربی به دلیل نزدیکی به این مناطق گردشگری، تنها سه و چهار روز تعطیل در طول سال برای آماده شدن برای سفر به شمال و استان گیلان با مکان های بی نهایت زیبا فرصت می خواهند.

استان گیلان شهرها و مناطق گردشگری، طبیعی و تفریحی زیادی دارد، یکی از این مناطق ماسال است که زیبا و بکر بوده و جنبه های گردشگری زیادی دارد و به همین دلیل ماسال در هر زمان از سال مسافران، گردشگران و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب و پذیرای طبیعت می کند به گونه ای که گردشگران با رضایت کامل به استان گیلان و شهر ها و مناطق جذاب این منطقه مانند ماسال می روند.

بهترین زمان سفر به ماسال چه زمانی است؟

حتما تصمیم گرفته اید از شلوغی شهر رها شوید و آرامش طبیعت را برای تقویت روح خود تجربه کنید و چه جایی بهتر از طبیعت گیلان و الماس در این استان ماسال که توانایی خلق بهترین خاطرات را دارد چرا که زمانی و مکانی رویایی برای هر فردی با هر سلیقه و درخواستی پدید می آورد.

ماسال که سال ها است در قلب استان گیلان واقع شده و زیبایی خود را تقدیم همه ایرانیان کرده است، ماسال دارای طبیعتی ناب و جذاب است به گونه ای که این شهر لقب عروس سرسبز گیلان را به خود اختصاص داده است.

همین عنوان به تنهایی برای درک ارزش این منطقه بکر و بی نهایت زیبا با آب و هوای دلچسب کافی است، زیرا کمتر جاذبه گردشگری و طبیعی است که تمام جاذبه ها و اشکال جنگل ها و آبشارها، تاریخ و بسیاری ویژگی های دیگر و به ویژه تنها جاذبه کمیاب طبیعت یعنی جنگ ابر را در کنار هم جمع کرده است و همه این زیبایی ها را به مردم کشورمان عرضه کرده و در پایان سفر مسافرانی راضی به این شهر بفرستند.

ماسال اگرچه همه ساله در فصل زمستان سفیدپوش می شود، اما به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر و منطقه کوهستانی و آب و هوای متعادل، آب و هوای ماسال بسیار متعادل است و بهترین لحظات فراموش نشدنی سفر زمستانی را برای شما رقم خواهد زد.

جنگل ماسال بهترین نقطه گردشگری گیلان

ماسال یکی از قدیمی ترین و باصفاترین مناطق استان گیلان است که به دلیل آب و هوای پاک و ملاحظه گر بودن مسافران و گردشگران دست نخورده باقی مانده است و همین زیبایی منحصر به فرد آن است که هر روز بر جذابیت های این منطقه می افزاید.

این منطقه دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و ویژه است که همه گردشگران را با هر سلیقه ای به خود جذب می کند و آنها را در سفر خانوادگی یا دوستانه خود به ماسال خوشحال می کند چرا که ماسال علاوه بر زیبایی بی نظیر خود در بهار با جذابیتی چشم نواز از رنگ های زرد در فصل پائیز نیز بیشترین بازدید را از سوی مسافران و گردشگران دارد.

منطقه گردشگری جنگلی ماسال

جنگل ماسال که یکی از بهترین نقاط شمال ایران و استان گیلان است در بین گردشگران و مسافران شهرت جهانی دارد که دلیل این محبوبیت علاوه بر وجود جاذبه های بسیار دیگر در دل این جنگل و زیبایی منحصر به فرد هر یک از این جاذبه ها پدیده ای بی نظیر به نام جنگل ابر است.

منطقه گردشگری جنگلی ماسالجنگل ابر ماسال یکی از بهترین و کمیاب ‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که در چند نقطه از طبیعت جهان وجود دارد و دلیل آن قرار گرفتن جنگل‌ها و طبیعت بکر در میان تپه ‌های کوهستانی است که باعث ایجاد ابرهای کوچک می شوند و توده های ابر ها به هم پیوسته که به آنها جنگل ابر می گویند.

بهترین جاذبه های گردشگری جنگل ماسال

همانطور که در بالا ذکر شد، جنگل ابر ماسال دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که توجه همه مسافران و گردشگران را از جهات مختلف به خود جلب می کند و خانه های ییلاقی این منطقه یکی از بهترین جاذبه های این منطقه محسوب می شوند.

ییلاق اولسبلانگاه ماسال

منطقه ییلاقی اولسبلنگاه بدون شک یکی از زیباترین ییلاقات های ماسال است. این منطقه در ارتفاع 1490 متری از سطح دریا و 27 کیلومتری شمال غربی شهرستان ماسال قرار دارد و از بالا می ‌توانید تمام شهر ماسال و تالش را زیر پای خود ببینید.

ییلاق سوچاله ماسال

تماشای مناظر ناب و جادویی تابستان سوچاله و فضای مه آلودی که در یک زمان کل دره را در بر می گیرد، تجربه ای است که هرکسی باید حداقل یک بار در زندگی خود داشته باشد. در راه رفتن به این ییلاق، غروب آفتاب را با منظره ای بسیار منحصربفرد از دست ندهید، زیرا زمانی که سوچاله در زیباترین حالت خود قرار می گیرد، بهشتی را پیش روی شما خواهد گذاشت.

ییلاق تلارگاه ماسال

بهترین اقامتگاه در جنگل ابر ماسالمنطقه ییلاقی تلارگاه ماسال یکی از زیبا ترین خانه های ییلاقی ماسال است که با منظره ای بی نظیر از جنگل، دره، مه و ابرها بیننده را متحیر خواهد کرد، از این رو در این منطقه تابستانی بی نظیر عدم دسترسی به اینترنت و واقعیت مجازی بهترین زمان را در اوقات فراغت برای لذت بردن از زیبایی ها و آرامش این منطقه برای شما ایجاد می کند.

بهترین اقامتگاه در جنگل ابر ماسال

در اقامتگاه ماسال می توانید به گزینه های مختلفی از جمله کلبه های چوبی، اقامتگاه های بوم گردی، هتل ها، ویلاها، مسافرخانه ها و کمپ ها فکر کنید. برخی از این هتل ها دارای امکاناتی مانند پارکینگ و آلاچیق هستند و اگر به حال و هوای خانه های روستایی عادت ندارید، توصیه می کنیم به ویلا ها و سوئیت ها بروید و چرا که اقامتگاه های اجاره ای زیادی در ارتفاعات این جنگل ایجاد شده است.

از بهترین و دلچسب ترین جنبه های سفر به منطقه یا جنگل ابر ماسال اقامت در اقامتگاه های متعدد، دنج و راحت در کنار خانواده و دوستان است که این اقامتگاه ها بهترین و به یاد ماندنی ترین امکانات و خدمات اقامتی را ارائه می کنند که در هر زمانی از سال اجاره سوئیت سپنجا امکان انتخاب و رزرو آسان و سریع را به مسافران و گردشران می دهد.

بهترین زمان سفر به ماسال

با توجه به اطلاعات فوق و ویژگی های ذکر شده می تواند دلیل کافی برای دریافت این نکته باشد که ماسال با زیبایی بی نظیر و فضایی بی نهایت و ناب پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران در تمام فصول سال است به خود است.

ماسال در تمام فصول و زمان های سال مکان های زیبا، تمیز و جذابی دارد، بنابراین انتخاب بهترین زمان برای رفتن به این شهر کاری پیش پا افتاده است زیرا ماسال با بهره گیری از جاذبه های خود در تمام فصول، بهترین خاطرات را رقم می زند.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به همراه سپنجا به بررسی بهترین جاذبه گردشگری استان گیلان یعنی جنگل ابر ماسال و تمامی جاذبه های گردشگری این جنگل پرداختیم که با سفر به این منطقه و اقامت در اقامتگاه های دنج و راحت سفری لذت بخش و دلچسب را در کنار خانواده و دوستان تجربه خواهید.