آیا نظریه جدید گرانش باعث حذف نظریه های نیوتن و اینشتین خواهد شد؟

نظریه جدید دانشمندان در مورد گرانش می تواند نظریه های اینشتین و نیوتن را با چالش مواجه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا یکی از اساتید دانشگاه سجونگ در کره جنوبی در مورد گرانش نظریه جدیدی را ارائه کرده است. طبق تعریف گرانش همان نیرویی است که باعث حفظ حرکت مداری […]

نظریه جدید دانشمندان در مورد گرانش می تواند نظریه های اینشتین و نیوتن را با چالش مواجه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا یکی از اساتید دانشگاه سجونگ در کره جنوبی در مورد گرانش نظریه جدیدی را ارائه کرده است. طبق تعریف گرانش همان نیرویی است که باعث حفظ حرکت مداری سیارات به دور زمین شده و باعث کشش اجرام به سمت زمین میشود.

اولین بار درک علمی از گرانش توسط نیوتن ارائه شده بود. پس از دو قرن از این نظریه، اینشتین با ارائه نظریه نسبیت عام توانست به پرسش های مربوط به نظریه گرانش پاسخ داده و به نوعی شکاف های آن را پر کند. البته هنوز هم طبق نظریه اینشتین نمی توان گرانش درون سیاه چاله و یا امواج گرانشی را توضیح داد. پژوهش جدید توسط کیو هیون شی، از کره روی رفتارهای مداری برخی ساختارهای کیهانی مانند ستاره های دوتایی گسترده انجام گرفت.

داده های بکار رفته در این مطالعه مربوط به تلسکوپ فضایی گایا آژانس فضایی اروپا بوده است. در نظریه جدید به مفاهیم جدید و متفاوتی اشاره شد.

علاوه بر نظریه نیوتن در مورد گرانش، اینشتین نیز نظریه نسبیت عام را بیان کرد. در این نظریه از گرانش به عنوان انحنای فضا زمان یاد شده و طبق آن جرم و انرژی در یک رقص کیهانی با هم متحد میشوند‌.

شی در پژوهش خود حدود ۲۶۵۰۰ ستاره منظومه‌ای دوتایی گسترده را در فواصل ۶۵۰ سال نوری مورد بررسی قرار داد. وی متوجه شد این دو ستاره در منظومه‌ها در مدارهای نسبتاً دور حول یکدیگر در حال چرخش هستند. در این بررسی مشخص شد این سیستم‌های دوتایی در سرعت‌های کم با شتاب‌هایی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های قدیمی بوده که نشان دهنده شکست گرانش استاندارد است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال