توربین های بادی در انگلستان توانستند نیمی از برق این کشور را تامین کنند

برای اولین بار در انگلستان توربین های بادی مسئولیت تامین برق روزانه نیمی از بریتانیا را برعهده گرفتند. این اتفاق به دلیل وزش طوفان در روز شنبه اتفاق افتاد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود نیمی از برق بریتانیا توسط توربین های بادی این کشور تامین شد. شرکت Drax Group که در […]

برای اولین بار در انگلستان توربین های بادی مسئولیت تامین برق روزانه نیمی از بریتانیا را برعهده گرفتند. این اتفاق به دلیل وزش طوفان در روز شنبه اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود نیمی از برق بریتانیا توسط توربین های بادی این کشور تامین شد. شرکت Drax Group که در زمینه تولید برق در این کشور فعالیت می‌کند اعلام کرد به خاطر طوفان بِلا (Storm Bella) میزان تولید انرژی بادی در روز شنبه به رکورد ۵۰.۶۷ درصد رسید و بدین ترتیب بیش از نیمی از الکتریسیته روزانه بریتانیا تامین شد.پیش از این نیز در ماه اوت حدود ۵۰ درصد انرژی بادی در این کشور تولید شده بود.

 در بیانیه شرکت Drax Group در مورد اتفاق روز شنبه آمده است: با وجود طوفان بِلا، توربین های بادی توانستند نیمی از الکتریسیته این کشور را تامین کنند. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رقم میخورد که باد بتواند برق نیمی از یک کشور را برای یک روز تامین کند.

انگلستان طی یک توافق نامه به نام پاریس سعی دارد تا سال ۲۰۵۰ میزان انتشار کربن را به صفر برساند. یکی از روشهای تولید برق در این کشور نیز استفاده از مزارع بادی دریایی خواهد بود. بریتانیا اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم برق خود را از طریق توربین های بادی تامین می کند. همچنین نیروگاه های هسته ای نیز به عنوان بخش اصلی کاهش کربن در برنامه ریزی های آینده این شرکت قرار دارد. در حال حاضر این شرکت از نظر استفاده از انرژی هایی نظیر باد و خورشید به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است. به طوری که سال ۲۰۲۰ سالی تاریخی برای انگلستان در استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر محسوب شده و آن را به عنوان سبزترین سال در تاریخ سیستم برق انگلستان توصیف کرده اند.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال