مجموع تعداد کاربران Windows 8، 8.1 برای اولین بیشتر از Windows XP شد!

همانطور که اطلاع دارید، Windows 7 محبوب‌ترین نسخه از سیستم‌عامل “ویندوز” می‌باشد و پس از آن نیز Windows XP، بیشترین محبوبیت را در میان کاربران دارد. اما طبق آمار جدیدی که منتشر شده، بالاخره تعداد کاربران ویندوزهای 8 و 8.1 به اندازه‌ای رسیده که بیشتر از تعداد کاربران ویندوز XP باشد. طبق آمار و اطلاعات […]

همانطور که اطلاع دارید، Windows 7 محبوب‌ترین نسخه از سیستم‌عامل “ویندوز” می‌باشد و پس از آن نیز Windows XP، بیشترین محبوبیت را در میان کاربران دارد. اما طبق آمار جدیدی که منتشر شده، بالاخره تعداد کاربران ویندوزهای 8 و 8.1 به اندازه‌ای رسیده که بیشتر از تعداد کاربران ویندوز XP باشد.

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده از وب‌گردی کاربران در اینترنت، تعداد افرادی که در ماه می از ویندوز 8.1 استفاده می‌کردند، 12.8 درصد بوده و تعداد کاربرانی که کامپیوتر آنها به سیستم‌عامل XP مجهز شده بود، 14.6 بوده‌اند. تا اینجای کار، ویندوز XP رتبه‌ی دوم را در اختیار دارد اما اگر 3.6 درصد از کاربرانی را که از ویندوز 8 استفاده می‌کنند را هم در نظر داشته باشیم، مجموع تعداد کاربران ویندوز 8 و ویندوز 8.1، برای اولین بار به 16.4 درصد رسیده که از همین موضوع می‌توان نتیجه گرفت تعداد کاربران ویندوز XP در حال کمتر شدن می‌باشد.

شاید با خود بگویید که چند درصد از کاربران، ویندوز 7 را ترجیح می‌دهند؟ البته این موضوع جای تعجب ندارد اما 57.7 درصد از کاربران فعلی در سراسر دنیا، از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. تعداد کاربران Mac OS X 10.10 هم چندان بالا نیست و مجموعا، 4.2 درصد از کاربران، از آخرین نسخه از سیستم‌عامل شرکت اپل استفاده می‌کنند.

علت عدم روی آوردن کاربران به ویندوز 8 در زمان عرضه، این بود که این سیستم‌عامل تا حد زیادی برای صفحه‌نمایش‌های لمسی ساخته و بهینه شده بود و همین موضوع سبب شده بود تا کار کردن با آن، برای بعضی از کاربران کمی سخت باشد. به همین جهت، تعداد زیادی از افراد از ارتقاء ویندوز به خود به 8، ناراضی بودند و با حذف این سیستم‌عامل، از نسخه‌ی قبلی از سیستم‌عامل خود استفاده کردند. زمانی که مایکروسافت این شرایط را درک کرد، ویندوز 8.1 را با کم کردن المان‌های لمسی و انجام بهینه‌سازی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داد تا بتواند نظر آنها را به خود جلب کند.

از طرفی دیگر، این تنها اقدام مهم مایکروسافت برای متقاعد کردن مردم به استفاده از نسل جدید سیستم‌عامل این شرکت نبود. مایکروسافت چند ماه پس از عرضه‌ی ویندوز 8.1، به صورت رسمی اعلام کرد که پشتیبانی فنی این شرکت تا ماه آوریل سال 2014 از سیستم‌عامل Windows XP به پایان خواهد رسید. همین موضوع نیز سبب شد تا بسیاری از کاربران به استفاده از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌ مایکروسافت روی آورند.

حالا مایکروسافت بر روی Windows 10 کار می‌کند، نسلی جدید از سیستم‌عامل محبوب “Windows” که به گفته‌ی مایکروسافت، آخرین نسخه از آن خواهد بود و برای بسیاری از افراد نیز به صورت رایگان عرضه خواهد شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که مایکروسافت قصد دارد با عرضه‌ی این سیستم‌عامل، تحول بزرگی را ایجاد کرده و تجربه‌ای بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار دهد. طبق آخرین اطلاعات نیز زمان عرضه‌ی ویندوز 10، تاریخ 29 ژولای می‌باشد.

در پایان، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی قبلی ما در مورد اشتباهاتی که در ویندوز 8 رخ داد و نباید در ویندوز 10 تکرار شود را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال