ویندوز 10، آخرین نسخه از سیستم‌عامل “Windows OS” خواهد بود!

به نظر می‌رسد که ویندوز 10، با آن چیزی که همه تصور می‌کنند، فرق دارد. زمان زیادی تا معرفی نسل جدید سیستم‌عامل “Windows” باقی نمانده و حالا مایکروسافت قصد دارد تا تمام ذهنیت شما در مورد این ویندوز را تغییر دهد. اینطور که مشخص شده، مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز را به یک سرویس تبدیل […]

به نظر می‌رسد که ویندوز 10، با آن چیزی که همه تصور می‌کنند، فرق دارد. زمان زیادی تا معرفی نسل جدید سیستم‌عامل “Windows” باقی نمانده و حالا مایکروسافت قصد دارد تا تمام ذهنیت شما در مورد این ویندوز را تغییر دهد.

اینطور که مشخص شده، مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز را به یک سرویس تبدیل کند و همانند روش‌های سنتی، کاربران را منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن نگه ندارد. مایکروسافت در کنفرانس “Ignite” که هفته‌ی پیش برگزار شده بود، این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد و اذعان داشت که ویندوز 10، پایانی بر سیستم‌عامل Windows نخواهد بود. در واقع، هدف مایکروسافت این است که به جای عرضه‌ی نسل جدیدی از این سیستم‌عامل، بروزرسانی‌های جدید را در کنار بهبود عملکرد بخش‌های مختلف آن، عرضه کند تا کمتر به دنبال عرضه‌ی نسخه‌ی جدید باشد.

به نظر می‌رسد این کمپانی آمریکایی در تصمیم خود نیز بسیار جدی است و به همین منظور، بیانیه‌ی زیر را منتشر ساخته:

“در حال حاضر، ما در مورد یک نام جدید و یا یک برند جدید در آینده صحبت نمی‌کنیم اما کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که Windows 10، کاملا بروز خواهد ماند و در بسیاری از دستگاه‌های مختلف، از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ایکس‌باکس، تبلت‌های Surface و حتی هدست‌های Holo Lens، به کار گرفته خواهد شد. ما با قدرت، به آینده و نوآوری‌های جدید Windows 10 می‌اندیشیم.”

همانطور که مشاهده می‌کنید، مایکروسافت قصد دارد تا به جای عرضه‌ی نسلی جدید از ویندوز، به فکر تقویت و بهبود آن باشد و مسیر خود را با انتشار بروزرسانی‌های جدید، ادامه دهد. همچنین، به نظر می‌رسد هر زمان که یک بروزرسانی جدید مورد نیاز باشد، عرضه خواهد شد و دیگر کاربران نباید منتظر روز و یا ماه خاصی باشند چرا که مایکروسافت، به تازگی برنامه‌ی بروزرسانی خود با نام “Patch Tuseday” را به صورت رسیم لغو کرده است. Windows 10 با چیزهایی که تا کنون دیده‌ای متفاوت است و هسته‌ی مرکزی آن، از اجزای مختلفی تشکیل شده که به مایکروسافت اجازه خواهد داد تا بخش‌های مختلف ویندوز همانند نرم‌افزارهای خود مایکروسافت و یا “منوی شروع” (Start Menu) را به صورت مستقل، آپدیت نماید.

خلق “یک سیستم‌عامل برای همه چیز” کار آسانی نیست و مایکروسافت باید مطمئن شود که سیستم‌عامل جدیدش، می‌تواند با تمامی محصولات و دستگاه‌ها سازگاری داشته باشد. حتی اگر تعداد بروزرسانی‌هایی که مایکروسافت عرضه خواهد کرد، بسیار زیاد هم باشد، بسیار بعید است که مایکروسافت در آینده، نسل جدیدی از سیستم‌عامل خود را عرضه نکند چرا که با پیشرفت تکنولوژی، ممکن است به برنامه‌نویسی‌های خاصی نیاز باشد که در حال حاضر در Windows 10 موجود نیست. به عنوان مثال، رابط کاربری Windows 8 و به کارگیری آن در صفحه‌نمایش‌های لمسی را به یاد بیاورید. زمانی که رابط Metro معرفی شد، هیچ کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی از این ویندوز در صفحه‌نمایش‌های لمسی لپتاپ‌ها و تبلت‌ها استفاده شود.

البته این، اولین نگاه کلی مایکروسافت به سیستم‌عامل جدیدش نیست و احتمالا مایکروسافت توجه بیشتری به دستیار صوتی جدیدش، یعنی Cortana خواهد داشت. همچنین تجربه‌ی جدیدی از تماشای ویدئوها و پخش موسیقی در Windows 10 در انتظار کاربران خواهد بود چرا که مایکروسافت Media Center را از نسخه‌ی جدید ویندوز، حذف کرده است.

امیدواریم، مایکروسافت قصد متحول کردن سیستم‌عامل خود را داشته باشد. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد Windows 10 و اشتباهاتی که مایکروسافت در Windows 8 انجام داد و حالا باید آنها را جبران کند، سری به مقاله‌ی قبلی ما بزنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال