میز اداری چوبی بهتر است یا شیشه ای؟

انتخاب نوع میز اداری برای بسیاری از مدیران چالش برانگیز است. چرا که آنان نمی دانند بین میز های چوبی و یا شیشه ای، کدام مورد را انتخاب کنند. برای اینکه بهترین انتخاب را میان میزهای چوبی و نمونه های شیشه ای داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. معرفی میز اداری چوبی […]

انتخاب نوع میز اداری برای بسیاری از مدیران چالش برانگیز است. چرا که آنان نمی دانند بین میز های چوبی و یا شیشه ای، کدام مورد را انتخاب کنند. برای اینکه بهترین انتخاب را میان میزهای چوبی و نمونه های شیشه ای داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی میز اداری چوبی

میز اداری چوبی یک از شناخته شده ترین انواع میزهای اداری است. این دسته از میزها از زمان های قدیم کارکرد گسترده ای در دفاتر کاری داشته اند. در ساخت میزهای چوبی از انواع چوب درختان مقاوم همچون راش، بلوط و یا درخت گیلاس استفاده می شود. استفاده از این چوب های طبیعی موجب افزایش مقاومت میز شده و در پی آن قیمت میز اداری را نیز افزایش داده است.

امروزه تولیدکنندگان برای کاهش قیمت میزهای چوبی، از متریال هایی همچون ام دی اف و یا فایبرگلاس استفاده می کنند. این متریال ها در ظاهر شبیه به چوب طبیعی هستند اما مقاومت و زیبایی آن ها را در بر ندارند. در عوض قیمت مناسبی داشته و کارکرد مطلوبی نیز دارد.

استفاده از متریال چوب در ساخت میزهای اداری کلاسیک و مدرن رایج است. با این تفاوت که در ساخت میزهای چوبی کلاسیک از چوب مقاوم درختان طبیعی استفاده می شود. این دسته از میزها به نقوش برجسته منبت مزین می شوند تا جلوه ای فاخر و با شکوه داشته باشند.

در عوض در میزهای اداری مدرن چوبی از متریال چوب مصنوعی برای ایجاد جلوه ای مدرن و طبیعی استفاده می شود. میز اداری چوبی مدرن فاقد تزئینات برجسته بوده و از سادگی متریال چوب برای ایجاد جلوه ای زیبا در میز بهره می برند. میزهای چوبی در تناسب با کیفیت چوب به کاررفته و همچنین سبک طراحی و تولید قیمت گذاری می شوند.

معرفی میز اداری چوبی

معرفی میز شیشه ای اداری

میز اداری شیشه ای از دیگر میزهای محبوب هستند که در بسیاری از دفاتر کاری مدرن و به روز استفاده می شوند. مدت کوتاهیست که میزهای شیشه ای از شیشه خالص ساخته شده و به شکل یکپارچه اجرا می شوند. در حالیکه در گذشته میزهای شیشه ای از همراهی متریال شیشه با مواد مقاومی همچون چوب، فلز و یا مصنوعات مقاوم ساخته می شدند. با توجه به محبوبیت بالای میز اداری شیشه ای، امروزه از هر دو تکنیک، برای ساخت میز اداری شیشه ای استفاده می شود.

میزهای اداری شیشه ای شفافیت بسیار بالایی داشته و به خاطر همین ویژگی خاص، محبوبیت بالایی نیز دارند. زیبایی میزهای اداری شیشه ای به قدریست که می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز به کار رود. بسیاری از مدیران در هنگام خرید میزهای شیشه ای در خصوص میزان ایمنی و استحکام آنان دچار تردید می شوند.

امروزه تولیدکنندگان میزهای شیشه ای اداری به منظور تأمین ایمنی این میزها از متریال مقاوم سکوریت استفاده می کنند. این شیشه با شیشه هایی که به طور معمول در پیرامون خود می بینید، تفاوت بسیاری دارد. شیشه سکوریت ضخامت بالایی داشته و قادر است وزن های بالا را نیز تحمل کند. همچنین در برابر خط و خش نیز مقاوم بوده و قادر است شکل ظاهری خود را پس از کارکردهای طولانی مدت حفظ کند.

برخلاف میزهای اداری که در دو سبک مدرن و کلاسیک ساخته می شدند، میز اداری شیشه ای تنها برای خلق میزهای مدرن به کار می روند. شکل ساده و شفاف این میزها استفاده از آن ها را در دکوراسیون های مدرن و خلاق ممکن ساخته است.

معرفی میز شیشه ای اداری

تفاوت میان میزهای شیشه ای و چوبی

به طور اختصار به معرفی میز اداری چوبی و شیشه ای پرداختیم. در ادامه به مقایسه مشخصات این در میز می پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را میان این دو میز محبوب و پرطرفدار داشته باشید. در مقایسه این دو میز اداری می توان به چند نکته مهم اشاره داشت.

مقاومت میز اداری

مقاومت میز اداری از جمله مهم ترین فاکتورهایی ست که مدیران در حین خرید میز اداری مورد توجه قرار می دهند. در مقایسه میزان مقاومت میزهای چوبی و شیشه ای لازم است به کیفیت متریال به کاررفته در آن ها توجه داشت. در یک حالت کلی می توان میزان مقاومت میزهای اداری چوبی را بیش از میز شیشه ای قلمداد نمود.

اما میزان مقاومت کلی میز ارتباط مستقیمی با مقاومت چوب به کاررفته در آن دارد. همانطور که گفته شد متریال ام دی اف و فایبرگلاس از جمله ارزان ترین فرآورده های چوبی هستند که مقاومت پایینی دارند. در مقایسه این دسته از میزها، با میزهای شیشه ای، می توان مقاومت میز شیشه ای را بیشتر تلقی نمود.

می توان نتیجه گرفت یک قاعده کلی برای تعیین مقاومت میز اداری وجود ندارد. آنچه که مقاومت میزها را در برابر آسیب های محیطی تضمین می کند، میزان مقاومت متریال چوب و شیشه است. پس بهتر است در حین خرید کیفیت متریال را بسنجید و از این طریق میزان مقاومت را ارزیابی کنید.

قیمت میز اداری

قیمت نیز از دیگر آیتم های تأثیرگذار برای انتخاب میان میزهای چوبی و شیشه ای به شمار می آید. در یک نگاه کلی می توان گفت قیمت میز اداری کلاسیک چوبی که از متریال درجه یک ساخته می شوند، بسیار بیشتر از میزهای مدرن شیشه ای است.

قیمت میزهای اداری شیشه ای که به شکل خاص و یکپارچه اجرا شده اند نیز از میزهای ام دی اف اداری و یا فایبر گلاس بیشتر است. در صورتی که دغدغه تأمین بودجه دارید، انتخاب میز اداری شیشه ای ساده و مقاوم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تفاوت میان میزهای شیشه ای و چوبی

شکل و ظاهر کلی میز

هیچ معیار خاص و فرمول مشخصی برای تعیین میزان زیبایی میزهای اداری وجود ندارد. برای افرادی که به سبک های کلاسیک و مجلل علاقه مندند، خرید میز اداری چوبی مناسب تر خواهد بود. چرا که متریال چوب به خوبی این احساسات را منعکس می کند. به طور عکس برای افرادی که به سبک های ساده و طرح های شفاف علاقه مندند، انتخاب میز اداری شیشه ای بهترین گزینه خواهد بود.

سخن پایانی

میزهای چوبی و شیشه ای اداری از جمله پرکاربردترین و محبوب ترین انواع میز اداری هستند که هر یک مشخصات مخصوص به خود را دارند. این دو میز از نظر شکل ظاهری، میزان مقاومت، هزینه و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. شما می توانید با ارزیابی مشخصات هر یک از این میزها بهترین میز را در تناسب با سلایق و بودجه خود خریداری کنید.