شبکه‌ی جهانی وب سالگرد 25 سالگی تاسیس خود را جشن می‌گیرد

در 25 سال پیش و در چنین روزی، کاربران رایانه‌های شخصی برای اولین بار توانستند به شبکه‌ی جهانی وب یا همان اینترنت دسترسی داشته باشند. از این روز به عنوان تولد اینترنت یاد می‌شود و احتمالا خیلی از کاربران اینترنت می‌دانند که شبکه‌ی جهانی وب‌ را یک مهندس کامپیوتر به نام Tim Berners-Lee در شرکت CERN سوئیس […]

در 25 سال پیش و در چنین روزی، کاربران رایانه‌های شخصی برای اولین بار توانستند به شبکه‌ی جهانی وب یا همان اینترنت دسترسی داشته باشند. از این روز به عنوان تولد اینترنت یاد می‌شود و احتمالا خیلی از کاربران اینترنت می‌دانند که شبکه‌ی جهانی وب‌ را یک مهندس کامپیوتر به نام Tim Berners-Lee در شرکت CERN سوئیس روی کار آورده است. طی همین 25 سال، اینترنت تغییرات زیادی را در دنیا به وجود آورده و نحوه‌ی برقراری ارتباط کاربران را به طور کامل عوض کرده است.

در ابتدا و در سال 1980، Tim Lee که حالا دیگر از وی به عنوان پدر اینترنت یاد می‌شود، اولین دیتابیس کارمندان شرکت CERN را برای این شرکت منتشر کرد. وی در آن زمان از متن‌ ساده‌ای استفاده می‌کرد که هر صفحه، به صفحه‌ای منتقل می‌شد که از قبل ساخته شده بود. در سال 1989 همین سیستم کمی پیشرفته‌تر شده و به صورت جهانی، فیزیک‌دانان را به یکدیگر متصل ساخت. بعد از آن با به وجود آمدن اولین مرورگر و صفحه‌ی اینترنتی، وی پروتکل HTTP و زبان HTML را تولید کرد. طولی نکشید تا در سال 1991، این سرویس برای همگی باز شد و تمامی کاربران می‌توانستند به صورت آنلاین به اولین صفحه‌ی اینترنتی راه یابند. البته در ابتدا این صفحه تنها در اختیار کاربران شرکت CERN بود اما تنها چند روز بعد این صفحه به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال