کوچکترین کامپیوتر دنیا تنها 2 میلیمتر طول دارد

اگر فکر میکند لپ‌تاپ‌ها، اولترابوک‌ها، تبلت‌ها یا حتی گوشی‌های هوشمند در نوع خود کامپیوتر‌های کوچکی هستند، باید بدانید درمقابل Michigan Micro Mote آنها بیشتر شبیه غول هستند! این کامپیوتر بسیار کوچک، تنها 2 میلیمتر طول داشته و شاید بتوان 150 عدد از آنها را روی یک سکه پول جای داد. البته پورتی برای وصل کردن […]

اگر فکر میکند لپ‌تاپ‌ها، اولترابوک‌ها، تبلت‌ها یا حتی گوشی‌های هوشمند در نوع خود کامپیوتر‌های کوچکی هستند، باید بدانید درمقابل Michigan Micro Mote آنها بیشتر شبیه غول هستند!

این کامپیوتر بسیار کوچک، تنها 2 میلیمتر طول داشته و شاید بتوان 150 عدد از آنها را روی یک سکه پول جای داد.

البته پورتی برای وصل کردن کیبورد یا ماوس در آن وجود ندارد و همچنین نمی‌توانید با آن بازی‌های کامپیوتری را انجام دهید یا وبگردی کنید، اما در عوض این میکرو کامپیوتر کارهایی را انجام می‌دهد که بقیه نمی‌توانند.

برای مثال این کامپیوتر کوچک قادر است ضبط تصاویر و فیلم را از طریق اتصال سنسور تصویر انجام دهد، یا فشار و دما را از طریق سنسور‌های مخصوص اندازه گیری کند.

همچنین قدرت برق خود را از پنل‌های ریز خورشیدی تامین کرده و حتی می‌تواند بصورت بی‌سیم، اطلاعات را در فاصله‌ی 2 متری تبادل کند.

احتمالا حالا سوال میکنید که این کامپیوتر به چه کاری می‌آید؟ جواب ساده است: استفاده در داخل بدن و در تومورهای سرطانی.

این قطعه با قرار گرفتن در نواحی مشخص، می‌تواند شرایط بدن بیمار را براحتی برای پزشک معالج مشخص کند و یا کارهای دیگری انجام دهد که از طریق برنامه‌ریزی‌های خاص به آن سپرده می‌شود.

دانشمندان دانشگاه میشیگان حتی امیدوار هستند بتوانند بزودی این کامپیوتر را حتی در ابعاد کوچکتر و با امکانات بیشتر تولید کنند تا شاید براحتی و بدون استفاده از عمل جراحی، بتوان از طریق تزریق آنها را وارد بدن کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال