هوش مصنوعی با کمک اشعه ایکس می تواند هویت نژادی فرد را تشخیص دهد

برخی محققان بخش سلامت در ایالات متحده از هوش مصنوعی استفاده کردند تا بتوانند از طریق آن و تصاویر اشعه ایکس نژاد افراد را تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک تیم بین المللی از محققان تلاش کردند تا تصاویر اشعه ایکس را با کمک هوش مصنوعی برای تشخیص هویت نژادی […]

برخی محققان بخش سلامت در ایالات متحده از هوش مصنوعی استفاده کردند تا بتوانند از طریق آن و تصاویر اشعه ایکس نژاد افراد را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک تیم بین المللی از محققان تلاش کردند تا تصاویر اشعه ایکس را با کمک هوش مصنوعی برای تشخیص هویت نژادی به کار گیرند. آنها صدها هزار تصویر اشعه ایکس را برای آموزش فناوری هوش مصنوعی استفاده کرد ند. در مقاله ای که این محققان نوشته اند آمده است: هدف اصلی از این مطالعه ارزیابی توانایی هوش مصنوعی با کمک تصاویر پزشکی برای تشخیص هویت نژادی بیمار بوده است. این تحقیق نشان داد با کمک یادگیری عمیق و هوش مصنوعی می توان تصاویر گرفته شده از طریق اشعه ایکس را برای تشخیض نژادی افراد استفاده کرد.

 هوش مصنوعی با تقلید تفکر انسان می تواند الگوها را با کمک داده های دریافتی تشخیص دهد. دقت این سیستم نیز در حدود ۹۰ درصد موارد به خوبی عمل کرده است. طور کلی می توان با آموزش هوش مصنوعی از تصاویر ایکس افراد برای تشخیص نژاد آنها استفاده کرد. اما نباید به صورت ناخواسته این پیش بینی سبب سوگیری شود.

توانایی بالای سیستم یادگیری عمیق در شناسایی نژاد از روی تصاویر باعث تعجب دانشمندان شده است. با وجود اطلاعات وارد شده محدود یا مشابه بازهم هوش مصنوعی توانسته است نژاد افراد را به طور شگفت انگیزی شناسایی کند. به نظر می‌رسد برخی اطلاعات مربوط به این سیستم از طریق رنگدانه پوست دریافت می شود که هنوز در علم شناخته نشده است. البته برخی از دانشمندان نیز عنوان کرده‌اند این سیستم ممکن است تصمیمات نژادپرستانه یا جنسیتی ارائه کند که با مشکلاتی در آینده مواجه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال