شیائومی 13 اولین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود

جدیدترین پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ماه گذشته توسط این شرکت رونمایی شد. اما یکی از منابع معتبر میگوید احتمالاً نسل جدید چیپ های کوالکام با نام اسنپدراگون ۸ نسل دو عرضه خواهد شد و اولین گوشی مجهز به آن نیز شیائومی ۱۳ است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک […]

جدیدترین پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ماه گذشته توسط این شرکت رونمایی شد. اما یکی از منابع معتبر میگوید احتمالاً نسل جدید چیپ های کوالکام با نام اسنپدراگون ۸ نسل دو عرضه خواهد شد و اولین گوشی مجهز به آن نیز شیائومی ۱۳ است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع معتبر حوزه فناوری به نام Abhishek Yadav در توییت جدید خود عنوان کرد، کوالکام در اسنپدراگون ۸ نسل دو به عنوان پرچمدار بعدی خود از پیکربندی خوشه ای منحصر به فرد استفاده خواهد کرد. این چیپ ۴ نانومتری دارای لیتوگرافی TSMC است که در آن از از یک هسته Cortex X3 دو هسته A720 و A710 و سه هسته A510  استفاده خواهد شد .پردازشگر گرافیکی آن نیز چیپ Adreno 740 خواهد بود.

 طبق اطلاع رسانی انجام شده در این توییت احتمالاً اولین گوشی استفاده کننده از چیپ دراگون ۸ نسل ۲ شیائومی ۱۳ است. هنوز اخبار دیگری در این مورد منتشر نشده است و باید منتظر تایید رسمی این خبر از سمت کوالکام یا شیائومی باشیم. در حال حاضر اسنپدراگون ۸ پلاس نسخه ۱ به عنوان جدیدترین چیپ کوالکام دارای عملکرد بسیار خوبی بوده است و دستگاه های بسیاری نیز در بنچمارک آنتوتو با این تراشه دیده شده اند.