شیائومی از اولترابوک سری Mi Notebook Air خود رونمایی کرد

سازنده‌ی قدرت‌مند گوشی‌های‌هوشمند، شیائومی حالا در عرصه‌ی لپ‌تاپ‌ نیز خودنمایی کرده و با دو اولترابوک جدید خود که Mi Notebook Air نام گرفته‌اند به سراغ رقیبان قدرت‌مندی همچون اپل آمده است. لپ‌تاپ‌های تمام آلومینیومی شرکت شیائومی ظاهری بسیار زیبا و ظریفی داشته و با قیمت بسیار مناسب می‌توانند کاربران بسیاری را به خود جذب کنند […]

سازنده‌ی قدرت‌مند گوشی‌های‌هوشمند، شیائومی حالا در عرصه‌ی لپ‌تاپ‌ نیز خودنمایی کرده و با دو اولترابوک جدید خود که Mi Notebook Air نام گرفته‌اند به سراغ رقیبان قدرت‌مندی همچون اپل آمده است. لپ‌تاپ‌های تمام آلومینیومی شرکت شیائومی ظاهری بسیار زیبا و ظریفی داشته و با قیمت بسیار مناسب می‌توانند کاربران بسیاری را به خود جذب کنند و از هم‌اکنون در کشور چین برای فروش قرار داده شده‌اند.

دو اولترابوک جدید شرکت شیائومی در دو نسخه‌ی 13.3 و 12.5 اینچی معرفی شده‌اند. هر دو لپ‌تاپ دارای بدنه‌ای تمام آلومینیومی هستند و با حاشیه‌ی بسیار کم نمایشگر، رزولوشن فول‌اچ‌دی را به کاربر تحویل می‌دهند هرچند هنوز صحبتی از نوع پنل به کار رفته در این دو نشده است. کیبوردهای Backlit و اسپیکرهای AKG از دیگر مشخصه‌های دیگر این دو لپ‌تاپ بوده که با یکدیگر مشترک هستند. اولترابوک‌های جدید شیائومی در دو رنگ طلایی و نقره‌ای عرضه‌ شده‌اند و جالب‌تر اینکه لوگوی شیائومی با ظرافت بسیار بالایی طراحی شده که هرگز باعث به هم ریختن ظاهر لپ‌تاپ نشده‌ است.

هر دو مدل به یک درگاه یو‌اس‌بی Type-C مجهز شده‌اند که برای شارژ لپ‌تاپ نیز از همین درگاه استفاده می‌شود. دو درگاه یو‌اس‌بی نسخه‌ی 3 Type-A و خروجی HDMI و صدای 3.55 میلی‌متری از دیگر پورت‌های تعبیه شده در این دو هستند. وب‌سایت رسمی شیائومی برای کسانی که به پورت‌های بیشتر یو‌اس‌بی Type-C نیاز دارند آداپتوری را برای فروش قرار داده که می‌تواند تعداد درگاه‌های مربوط به این نسخه از یو‌اس‌بی را افزایش دهد. شیائومی اعلام کرده که این دو لپ‌تاپ امکان متصل شدن به نرم‌افزار Mi Sync و همچنین دستبند سلامتی Mi fitness را برای باز کردن قفل لپ‌تاپ دارند.

اولترابوک 12.5 اینچی شیائومی تنها 0.5 ضخامت داشته و وزنی معادل 1.04 کیلوگرم را دارد. در سینه‌ی این لپ‌تاپ پردازنده‌ی M3 شرکت اینتل گنجانده شده و شیائومی مدعی است که این لپ‌تاپ می‌تواند تا 11.5 ساعت بدون شارژ شدن و به صورت مداوم کار کند. از دیگر مشخصه‌های فنی لپ‌تاپ مورد اشاره می‌توان به حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی، میزان فضای داخلی 128 گیگابایتی  SATA SSD و پشتیبانی از فرکانس 802.11ac وایرلس اشاره کرد.

اگر نیاز به لپ‌تاپی قدرت‌مند‌تر دارید، اولترابوک 13.3 اینچی شیائومی با داشتن ضخامت 0.58 میلی‌متری و وزن 1.27 کیلوگرمی مناسب شما خواهد بود. این لپ‌تاپ دارای نمایشگری بزرگ‌تر، کیبوردی کاربردی تر و پردازنده‌ی گرافیکی مجزا بوده و پردازنده‌ی Core i5 اینتل را در خود جای داده است. کارت گرافیک Geforce 940MX انویدیا وظیفه‌ی پردازش کارهای گرافیکی این اولترابوک 13.3 اینچی را برعهده گرفته و 8 گیگابایت رم DDR4 به کمک آن خواهد آمد. میزان فضای داخلی این لپ‌تاپ 256 گیگابایت بوده که از هارد SSD NVMe PCI-E پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ با داشتن وزنی سنگین‌تر نسبت به برادر کوچک‌تر خود بدون شک برای کسانی که نیاز به اولترابوکی قدرت‌مند دارند می‌تواند بسیار مناسب باشد.

شاید مورد تعجب‌ترین ویژگی لپ‌تاپ‌های معرفی شده، قیمت آن‌ها باشد. لپ‌تاپ 12.5 اینچی شیائومی تنها 525 دلار قیمت خواهد داشت و برادر بزرگ‌ترش قیمتی معادل 750 دلار را حمل خواهد کرد. شیائومی فعلا قصد ندارد اولترابوک‌های خود را برای بازارهای دیگر کشورها از جمله آمریکا عرضه کند و شاید طی روزهای آینده، خبر بیشتری در این خصوص منتشر شود.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال