شیائومی به‌زودی از چیپست ‘Pinecone’ اختصاصی خود پرده برمی‌دارد

اولین بار در سال 2015 بود که شایعه شد شیائومی قصد دارد چیپست اختصاصی خود را برای دستگاه‎های موبایل تولید کند. گفتنی است این شرکت که در حال حاضر برای گوشی‌های خود از پردازنده‎های دیگر شرکت‎ها استفاده می‎کند. با توجه به محبوبیتی که در بازار گوشی‎های هوشمند به دست آورده، بلندپروازی این شرکت برای ورود […]

اولین بار در سال 2015 بود که شایعه شد شیائومی قصد دارد چیپست اختصاصی خود را برای دستگاه‎های موبایل تولید کند. گفتنی است این شرکت که در حال حاضر برای گوشی‌های خود از پردازنده‎های دیگر شرکت‎ها استفاده می‎کند. با توجه به محبوبیتی که در بازار گوشی‎های هوشمند به دست آورده، بلندپروازی این شرکت برای ورود به بازار نیمه‎هادی‎ها نیز کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. در همین خصوص، گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‎دهد شیائومی به زودی قصد دارد از اولین چیپست خود تحت عنوان سری “Pinecone” پرده بر‌دارد.

نشریه‎ی وال‎استریت ژورنال گزارش می‎دهد که شیائومی قصد دارد در اواخر ماه جاری میلادی به همراه گوشی Xiaomi Mi 5c اولین پردازنده‎‎ی خود را نیز تحت عنوان سری Pinecone معرفی کند.

در سال 2015 شرکت Leadcore که در ساخت پردازنده‎ها تخصص دارد همکاری خود را با شیائومی اعلام کرد تا مشخص شود شیائومی قصد ورود به دنیای طراحی نیمه‎هادی‎ها را دارد و حالا برای معرفی اولین سری پردازنده‎های خود کاملا آماده شده است.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، باید شاهد استقلال شیائومی از شرکت‎هایی نظیر مدیاتک و کوالکام باشیم، دو شرکتی که در حال حاضر چیپست‎های گوشی‎های شیائومی را تامین می‎کنند. هم‎چنین این موفقیت به معنای همکاری بهتر بخش سخت‎افزاری و نرم‎افزاری محصولات این شرکت بوده و قادر خواهند بود محصولات خود را از دیگر رقبای سرسخت چینی‎شان متمایز کنند.

لازم به ذکر است که این اخبار هنوز به تایید رسمی شیائومی نرسیده است و بنابراین فعلا باید با دیده‎ی شک به آن‎ها نگریست.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال