محققان می‌گویند پسورد بسیاری از کاربران اینترنتی هنوز از امنیت کافی برخوردار نیست

شاید فکر کنید که پسوردی مثل ” P455W()rD ” بالاترین سطح امنیت را در دنیای مجازی برای شما فراهم می‌کند. ولی تحقیقی جدید از سوی موسسه‌ی آلمانی Hasso-Plattner چیزی خلاف این را ثابت می‌کند و می‌گوید پسوردهایی که استفاده می‌کنید، کمتر از چیزی که فکر می‌کنید، امن هستند. به این خاطر که بطور دائم از آنها […]

شاید فکر کنید که پسوردی مثل ” P455W()rD ” بالاترین سطح امنیت را در دنیای مجازی برای شما فراهم می‌کند. ولی تحقیقی جدید از سوی موسسه‌ی آلمانی Hasso-Plattner چیزی خلاف این را ثابت می‌کند و می‌گوید پسوردهایی که استفاده می‌کنید، کمتر از چیزی که فکر می‌کنید، امن هستند. به این خاطر که بطور دائم از آنها استفاده می‌کنید.

پس از مطالعه‌ی انجام شده بروی یک میلیارد حساب کاربری، بیش از 30 نوع ضعف امنیتی در آنها مشاهده شد. همچنین، محققان متوجه شدند که 27 درصد پسورد کاربران، بسیار نزدیک به پسورد ایمیلی بوده است که کاربران از آن برای ثبت نام استفاده کرده اند. 20 درصد کاربران هم دقیقاً از یک پسورد برای سرویس‌های مختلف خود استفاده کرده اند.

نکته‌ی منفی در استفاده‌ی چندباره از یک پسورد برای اکانت‌های مختلف این است که شخصی که به این اطلاعات شما در یکی از سرویس‌های استفاده شده به‌وسیله‌ی شما داشته باشد، به سادگی امکان دسترسی به ایمیل و سایر اکانت‌های شما را نیز خواهد داشت. هکرهایی که سرویس‌های کوچک مثل سرویس داخلی یک کمپانی را هدف قرار می‌دهند، ممکن است بتوانند از پسورد شما در سرویس‌های بزرگتر مثل اکانت PayPal شما نیز استفاده کنند.

این برسی همچنین نشان می‌دهد که پسوردهای تکراری که کاربران زیادی از آنها استفاده کرده‌اند، بیشترشان شبیه هم هستند و تنها برخی از آنها در ترتیبشان باهم تفاوت دارند. در لیست زیر، بیشترین پسوردهای استفاده شده بوسیله‌ی کاربران را مشاهده خواهید کرد.

  • 123456
  • 123456789
  • 111111
  • qwerty
  • 12345678

واقعاً باور اینکه کاربران زیادی از این پسوردها استفاده می‌کنند دشوار و آزاردهنده است!

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از این پسوردها استفاده می‌کنید یا از یک پسورد در سرویس‌های مختلفی استفاده می‌کنید، باید هرچه سریعتر نسبت به تغییر پسوردهای خود اقدام کنید. چراکه درصورت عدم انجام این کار، هدفی ساده برای افراد سودجو و سوء استفاده کننده خواهید بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال