میلیونر روسی برای یافتن حیات فرازمینی 100 میلیون دلار هزینه می‌کند

سرمایه گذار روسی به نام  Yuri Milner قصد دارد 100 میلیون دلار را برای یافتن حیات فرا زمینی و آغاز تحقیقات در مورد موجودات فضایی اختصاص دهد. او این خبر را در کنفرانسی خبری به همراه دانشمندان بزرگ از سرتاسر جهان از جمله استفان هاوکینگ بیان کرد. این پروژه که Breakthrough Listen نام گرفته در طی […]

سرمایه گذار روسی به نام  Yuri Milner قصد دارد 100 میلیون دلار را برای یافتن حیات فرا زمینی و آغاز تحقیقات در مورد موجودات فضایی اختصاص دهد. او این خبر را در کنفرانسی خبری به همراه دانشمندان بزرگ از سرتاسر جهان از جمله استفان هاوکینگ بیان کرد. این پروژه که Breakthrough Listen نام گرفته در طی ده سال انجام خواهد شد و بیش از یک میلیارد ستاره و 100 کهکاشان مجاور کهکشان راه شیری را شامل می‌شود.

بدین ترتیب دو سوم از این مبلغ صرف خرید تجهیزات و استخدام فضانوردان می‌شود و مابقی آن نیز برای اجاره‌ی دو عدد از تلسکوپ‌های بزرگ دنیا در استرالیا و ویرجینای غربی آمریکا استفاده خواهد شد. بنابراین، با کمک میلنر و همکاران او، دانشمندان قادر خواهند بود تا 10 برابر بیشتر از دفعات قبل از تجهیزات استفاده کرده و به موجودات فرازمینی نزدیک شو‌ند. با توجه به تجهیزاتی که توسط میلنر خریداری می‌شود، دریافت اطلاعات و فرستادن آن‌ها حدود 100 برابر سریع‌تر از دفعات گذشته صورت می‌گیرد.

از جمله دانشمندانی که در این تحقیقات شرکت خواهند کرد می‌توان به Martin Rees از دانشگاه کمبریج و Frank Drake اشاره کرد. Frank Drake از جمله دانشمندانی می‌باشد که در مورد هوش موجودات فرازمینی تحقیق کرده و در این تحقیقات به عنوان مشاور عمل می‌کند.

میلنر که بخشی از درآمد خود را مدیون فیسبوک و توئیتر بوده، مسابقه‌ای نیز راه اندازی کرده و برای آن جایزه‌ای یک میلیارد دلاری تایین کرده است. این مسابقه Breakthrough Message نام گرفته و جایزه‌ی آن به کسی تعلق می‌گیرد که راه حلی را برای فرستادن پیام به موجوادت فرازمینی پیدا کند. میلنر علت اصلی اجرای این پروژه را استیفن هاوکینگ اعلام کرده و او را به عنوان یک رهبر ایدیولوژیست نامیده است.

او در مصاحبه‌ی خود با وبسایت  The New York Times این پروژه را چنین تشریح کرد:

” به ما مسئولیتی واگذار شده تا هیچ وقت دست از تلاش خود برنداریم. به دنبال موجودات فرازمینی گشتن همیشه باید در فکر و ذهن ما باشد. سوال اصلی نیز همین است و ما نیز باید به آن گوش دهیم.”

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال