این آسمان‌خراش جدید، به یک گوش‌گیر بسیار بزرگ شباهت دارد

شاید نام زَها حدید، آرشیتکت مشهور عراقی را شنیده باشید، مهندسی که اخیرا شورای ورزشی ژاپن قرارداد خود را با وی برای ساخت استادیومی برای المپیک توکیو فسخ نمود. اما به نظر می‌رسد دلیل این موضوع چیزی جز آنچه ما فکر می‌کرده‌ایم بوده و این خانم حدید قصد ساخت آسمان‌خراشی بسیار بزرگ را در ملبورن […]

شاید نام زَها حدید، آرشیتکت مشهور عراقی را شنیده باشید، مهندسی که اخیرا شورای ورزشی ژاپن قرارداد خود را با وی برای ساخت استادیومی برای المپیک توکیو فسخ نمود. اما به نظر می‌رسد دلیل این موضوع چیزی جز آنچه ما فکر می‌کرده‌ایم بوده و این خانم حدید قصد ساخت آسمان‌خراشی بسیار بزرگ را در ملبورن استرالیا دارد.

این آسمان‌خراش جدید که شباهت زیادی به یک گوش‌گیر بسیار بزرگ دارد، قرار است به کمک شرکت مهندسی Plus Architecture ساخته شود. طراح این ساختمان، خانم زها حدید نیز اعلام کرده که طراحی این ساختمان از چندین گلدان الهام گرفته شده که البته ظاهر ساختمان و طرحی که نمایی از آینده آن دارد نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.

طراحی این‌چنین ساختمان البته مزیت‌های بسیاری دارد. در فضاهایی که همانند گلدان، چین خوردگی وجود دارد، می‌توان از فضای خالی آن استفاده نمود. همچنین زیربنای بیشتری در این بخش، در اختیار مهندسان قرار خواهد گرفت. شکل در هم قرار گرفته‌ی این ساختمان نیز از آرشیتکت مشهوری که مسئول طراحی ساختمانی در Brisbane با شکلی مشابه همین آسمان‌خراش دارد، الهام گرفته شده است.

اما تصور نمی‌کنید که این ساختمان علاوه بر شباهتش به گلدان، به چیزی همچون “گوش‌گیر” نیز شبیه است؟

rtcizpqpgagthdimzuf7

گوش‌گیرها نیز دقیقا به همین صورت طراحی شده‌اند و اجزای مختلف آنها با کو‌چکتر شدن، بر روی یکدیگر سوار شده‌اند. ساخت آسمان‌خراش‌ها به این صورت و استفاده از این فن طراحی مزایای زیادی را به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین این موارد، کاهش 50 درصدی انرژی مورد نیاز برای ساخت آن است. همچنین این طرح می‌تواند کمک زیادی به استفاده از ابزارآلات زیست‌محیطی کرده و به تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای نیز منجر گردد.

هنوز ساخت این آسمان‌خراش آغاز نشده و واحدهای مربوط در حال اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار هستند. همچنین هنوز نام این آسمان‌خراش مشخص نشده، اما قرار است 56 طبقه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال