بلندترین ساختمان جهان چیزی در حدود یک کیلومتر ارتفاع خواهد داشت

ساختن آسمان‌خراش‌ و برج‌هایی با ارتفاع‌های فوق‌العاده زیاد، بی‌اندازه هزینه‌بر بوده و می‌تواند کاری فوق‌العاده طافت‌فرسا نیز باشد. تنها کافیست آمار و ارقامی که هنگام ساخت برج خلیفه در دوبی منتشر شده است را نگاهی بیندازید تا ببنید که دوبی خود را برای ساخت این برج، به مرز ورشکستگی رساند! هر چند تعداد چنین برج‌ها […]

ساختن آسمان‌خراش‌ و برج‌هایی با ارتفاع‌های فوق‌العاده زیاد، بی‌اندازه هزینه‌بر بوده و می‌تواند کاری فوق‌العاده طافت‌فرسا نیز باشد. تنها کافیست آمار و ارقامی که هنگام ساخت برج خلیفه در دوبی منتشر شده است را نگاهی بیندازید تا ببنید که دوبی خود را برای ساخت این برج، به مرز ورشکستگی رساند!

هر چند تعداد چنین برج‌ها در دنیای محدود است و اینطور نیست که همه‌روزه ساخت شاهد یکی از آنها باشیم، اما باز هم باید در کنار هزینه‌ی زیادی که این برج‌ها برای ساخته‌شدن دارند، به سختی‌ها و مشکلات مهندسی آن نیز توجه داشته باشیم. خب باید اشاره کنیم که این مشکلات وجود دارند، اما هیچ‌وقت از ساخت آنها جلوگیری نکرده‌اند. این اتفاق نیز مجددا اتفاق خواهد افتاد و این‌بار مهندسین قصد دارند برجی با ارتفاع تقریبی یک کیلومتر، کمی بلندتر از برج خلیفه را در جده عربستان احداث نمایند.

این برج که ساخت آن هم‌اکنون آغاز شده و قرار است ساخت آن در سال 2018 به پایان برسد، ارتفاعی برابر با 3,280 فوت داشته که نه‌تنها آن را بلندترین برج جهان معرفی می‌نماید، بلکه ارتفاع آن از برج خلیفه که تنها 2,716 فوت می‌باشد نیز بیشتر است.

طرح ساخت این برج توسط مهندسین مشهور، Adrian Smith و Gordon Gill ارائه شده و تا کنون نیز 26 طبقه از این برج 200 طبقه‌ای تکمیل شده است. این برج با اهداف تجاری و تفریحی قرار است ساخته شود و آماری که سازندگان منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که هزینه‌ی ساخت این برج، 1.23 میلیارد دلار خواهد بود!

موردی که شاید برای شما نیز جذاب باشد، این است که برج جده قرار است روبه‌روی دریای سرخ احداث گردد. موضوعی که در ساخت یک برج پیش روی دریا وجود دارد، وجود سطح بالایی از باد و نمکی‌بودن آب است که می‌تواند بسیار مهم باشد. به همین جهت، شکل عجیبی که برای این آسمان‌خراش مشاهده می‌کنید، در نظر گرفته شده تا تمامی بادها و فشارهای آن را خنثی نماید.

اگر همه‌چیز درست پیش رود، سال 2018 می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از برج جده باشیم.

new-tallest-building-6 new-tallest-building-1 new-tallest-building-2 new-tallest-building-3 new-tallest-building-4 new-tallest-building-5

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال