شرکت ZTE به دلیل نقض تحریم‌های تجاری آمریکا 892 میلیون دلار جریمه شد

شرکت ZTE به دلیل نقض تحریم‎های تجاری آمریکا علیه کشورهای ایران و کره‎شمالی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا با جریمه‎ی سنگینی روبرو شده است. این شرکت چینی چندین سال است با واردات چیپست‎های شرکت آمریکایی کوالکام از آن‎ها در دستگاه‎های خود استفاده می‎کند. به علت این تخطی، این شرکت می‎بایست 892 میلیون دلار جریمه پرداخت […]

شرکت ZTE به دلیل نقض تحریم‎های تجاری آمریکا علیه کشورهای ایران و کره‎شمالی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا با جریمه‎ی سنگینی روبرو شده است. این شرکت چینی چندین سال است با واردات چیپست‎های شرکت آمریکایی کوالکام از آن‎ها در دستگاه‎های خود استفاده می‎کند. به علت این تخطی، این شرکت می‎بایست 892 میلیون دلار جریمه پرداخت کند و اگر آن‎ها از توافق با وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا تخطی کرده باشند مبلغ 300 میلیون دلار دیگر به این جریمه اضافه می‎شود تا روی هم رفته این شرکت موظف به پرداخت 1.19 میلیارد دلار شود.

تحریم‌های تجاری آمریکا علیه دو کشور مذکور جزو قدیمی‎ترین تحریم‎هایی است که کشور آمریکا علیه کشورهای دیگر به علت برنامه‎های هسته‎ای‎ آن‎ها به همراه دلایل دیگر اعمال می‎کند. ولی ZTE تصمیم گرفته است گوشی‎های خود را مجهز به چیپست‎های کوالکام ساخته شده در آمریکا در ایران بفروشد و در نتیجه به صورت خودکار این تحریم را نقض می‎کند. علاوه بر این، رویترز گزارش می‎دهد که تجهیزات مخابراتی در قالب 283 محموله به کشور کره‎شمالی ارسال شده است.

این شرکت چینی آگاهانه به مدت 5 سال این کار را انجام داده و آمریکا یا بایستی خود این شرکت را تحریم یا با آن‎ها به یک توافق دست پیدا می‎کرد. ZTE متخطی تشخیص داده شده و قبول کرده است 892 میلیون‎دلار جریمه بپردازد و علاوه بر آن اگر این تخطی به نوعی در تضاد با توافق با دادگستری آمریکا قرار داشته باشد، 300 میلیون دلار دیگر پرداخت کند.

این شرکت هم‎چنین یک مدت عفو مشروط 3 ساله را با یک نظارت مطلق بر کارهای صادراتی خود قبول کرده است تا مورد تایید بازرسان آمریکایی قرار گیرد و ZTE بایستی با وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اگر بخواهند کارهای آن‎ها را از نظر انجام جرم بررسی کنند، همکاری کند. بخش دیگر این توافق این است که در صورت نقض بیشتر قوانین تحریم آمریکا، صادرات قطعات آمریکایی به شرکت ZTE به مدت 7 سال به حالت تعلیق در می‎آید.

ZTE Axon 7 یکی از نمونه گوشی‎های این شرکت است که در ایران فروخته شده و در تصویر زیر دیده می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال