مشخصات فنی کارت گرافیک Fury X به صورت رسمی توسط AMD مشخص شد

روز گذشته کمپانی AMD به صورت رسمی، مشخصات فنی کارت گرافیک جدید و قدرتمند Fury X خود را اعلام کرد. اینطور که مشخص شده، پرچم‌دار بعدی AMD با قدرتی بالا قرار است به زودی و به همراه معماری FIJI وارد بازار شود. معماری FIJI همانند معماری Tonga، بر پایه‌ی نسل سوم از معماری GCN 1.2 […]

روز گذشته کمپانی AMD به صورت رسمی، مشخصات فنی کارت گرافیک جدید و قدرتمند Fury X خود را اعلام کرد. اینطور که مشخص شده، پرچم‌دار بعدی AMD با قدرتی بالا قرار است به زودی و به همراه معماری FIJI وارد بازار شود.

معماری FIJI همانند معماری Tonga، بر پایه‌ی نسل سوم از معماری GCN 1.2 قرار گرفته با این تفاوت که این‌بار، شاهد 4096 واحد پردازشگر Shader در این کارت گرافیک قدرتمند و جدید هستیم. کلاک هسته‌ی Fury X برابر با 1050 مگاهرتز می‌باشد و این کارت گرافیک از 4 گیگابایت حافظه‌ی HBM (نه GDDR5) استفاده خواهد کرد. (اینکه تفاوت حافظه‌ی HBM و GDDR5 که در کارت‌های امروزی به کار گرفته می‌شود چیست، در هفته‌ی آینده به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

AMD Releases Radeon R9 Fury X details 2

همچنین این کارت گرافیک قدرتمند با استفاده از مموری کنترلر 4096-بیتی، پهنای باندی برابر با 512 گیگابایت بر ثانیه خواهد داشت که مقدار فوق‌العاده بالایی می‌باشد. تعداد واحدهای پردازشگر کارت گرافیک Furry X برابر با 64 واحد هستند که در کنار 256 واحد پردازشگر Texture Momry Unit یا TMU، این امکان را به Fury X می‌دهند تا بتواند قدرتی برابر با 8.6 ترافلاپس داشته باشد! طبق تصویر رسمی منتشر شده از بنچمارک این کارت نیز در حال حاضر، با قدرتمندترین کارت گرافیک AMD و یکی از صاحب‌نامان بازار روبه‌رو هستیم:

4Kresults-640x647

میزان برق مصرفی پرچم‌دار بعدی AMD نیز 275 وات می‌باشد که با توجه به قدرتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، چندان بالا نیست. همچنین این کارت به همراه خنک‌کننده‌ی آبی نیز عرضه می‌شود تا حرارت تولیدشده‌ی آن تا حد ممکن کاهش پیدا کند. نکته‌ی آخر در مورد این کارت گرافیک قدرتمند، پورت‌های خروجی آن می‌باشد که در این کارت گرافیک، ما شاهد سه پورت DisplayPort 1.3 و یک پورت HDMI 1.4 هستیم.

img_0568 img_0558 img_0564 img_0578 img_0569 AMD Releases Radeon R9 Fury X details 3 img_0572

کارت گرافیک قدرتمند AMD Fury X قرار است از هفته‌ی آینده و 24 ژوئن با قیمت 649 دلار وارد بازار شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال