AMD برای رقابت با انویدیا، تکنولوژی صوتی TrueAudio Next را توسعه می‌دهد

رقابت شرکت انویدیا و AMD چیز جدیدی نیست و این دو غول بزرگ دنیای کامپیوتر این بار بر سر تکنولوژی صوتی با یکدیگر در جدال خواهند بود. پیشتر شرکت انویدیا تکنولوژی صوتی VRWorks Audio را معرفی کرد که مورد استقبال بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان نیز قرار گرفت. حال شرکت AMD در پاسخ به این اقدام انویدیا، […]

رقابت شرکت انویدیا و AMD چیز جدیدی نیست و این دو غول بزرگ دنیای کامپیوتر این بار بر سر تکنولوژی صوتی با یکدیگر در جدال خواهند بود. پیشتر شرکت انویدیا تکنولوژی صوتی VRWorks Audio را معرفی کرد که مورد استقبال بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان نیز قرار گرفت. حال شرکت AMD در پاسخ به این اقدام انویدیا، تکنولوژی صوتی جدید TrueAudio Next را توسعه داده و قصد دارد از طریق پلتفرم GPUOpen، آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

در واقع این تکنولوژی جدید به بهینه‌ و پیشرفته‌تر شدن سیستم صوتی در فضای واقعیت مجازی کمک بسزایی خواهد نمود. شاید اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به TrueAudio Next نگاه کنیم، بتوانیم آن را یک شتاب‌دهنده و سیستم کمکی صوتی برای واقعیت بخشیدن به سیستم صوتی سه‌بعدی موجود در فضای واقعیت مجازی بخوانیم، تعریفی که انویدیا از تکنولوژی خود برای آن دارد.

اگر بخواهیم در مورد سیستم مهندسی و توسعه تراشه‌ها صحبت کنیم، باید گفت که روند واقعی کردن یک صدای صوتی سه‌بعدی و انتقال آن، به واحدهای پردازشی (Compute Units) نیز است. در معماری پولاریس کارت‌های گرافیک جدید AMD همچون کارت RX 480، سیستم صوتی TrueAudio Next می‌تواند ار واحدهای پردازشگر کارت گرافیک استفاده کند. البته انجام این کار نیز فرآیندهای پیچیده‌تری دارد که AMD آن را در قالب ویژگی “Compute Unit Reservation” بیان می‌کند، ویژگی بسیار خوبی که به سیستم صوتی از واحدهای اجرایی برای پردازش کارهای خود استفاده می‌کند.

زمانی که از TrueAudio Next برای واقعی‌تر کردن صدای سه‌بعدی استفاده می‌شود، پردازنده نیز به صورت غیر مستقیم درگیر می‌شود تا از کیفیت کار کاسته نشود. نباید فراموش کرد که TrueAudio Next زمانی می‌تواند موفق عمل کند که به صورت دقیق با خروجی ویدئو یکپارچه شده باشد، مخصوصا اینکه در فضای واقعیت مجازی، این موضوع به دقت بالاتری نیاز دارد.

هنوز AMD اطلاعات بیشتری در مورد این تکنولوژی صوتی منتشر نشده، اما شکی نیست که AMD می‌خواهد تکنولوژی VRWorks Audio انویدیا را مغلوب خود کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال