نقد و بررسی تخصصی گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل (Google Nexus 5X)؛ نکسوس با طعم ال‌جی

مشخصات فنی و ظاهر گوشی‌های ارزان قیمت امروزی با تلفن‌های هوشمند قدیمی‌تر، تفاوت و اختلاف‌های بسیار زیادی دارند. در واقع هم اکنون گوشی‌هایی مثل موتو جی (نسخه 2015) و Onetouch Idol 3 4.7-inch آلکاتل، تلفن‌های هوشمندی هستند که به دلیل دارای بودن ویژگی‌هایی خاص، در دسته گوشی‌های مقرون به صرفه و البته باکیفیت قرار می‌گیرند. خیلی […]

مشخصات فنی و ظاهر گوشی‌های ارزان قیمت امروزی با تلفن‌های هوشمند قدیمی‌تر، تفاوت و اختلاف‌های بسیار زیادی دارند. در واقع هم اکنون گوشی‌هایی مثل موتو جی (نسخه 2015) و Onetouch Idol 3 4.7-inch آلکاتل، تلفن‌های هوشمندی هستند که به دلیل دارای بودن ویژگی‌هایی خاص، در دسته گوشی‌های مقرون به صرفه و البته باکیفیت قرار می‌گیرند. خیلی واضح است که این دسته از گوشی‌های هوشمند به هیچ وجه مجهز به ویژگی‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های سطح بالا نبوده و در واقع لیست مشخصات فنی آنها با گوشی‌های پرچم‌داری همچون سری آیفون اپل یا سری گلکسی اس و نوت سامسونگ قابل مقایسه نمی‌باشد. اما با این وجود در زمینه طراحی و همچنین کارایی، حرف‌هایی برای گفتن دارند.

Google-Nexus-5X-Review-TI

هم اینک زبان طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند به شکلی است که شرکت‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی به منظور عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت و البته سطح بالا و پیشرفته‌ای هستند. گوشی‌هایی همچون  Moto X Pure Edition و OnePlus 2 و یا ZTE Axon Pro و دیگر دستگا‌ه‌های این چنینی در این حوزه قرار می‌گیرند. قیمت کمتر از 450 دلاری آنها به همراه مشخصات فنی بسیار مناسب و چشمگیر، فروش بسیار بالای این دسته از گوشی‌های هوشمند را در بازارهای فروش جهانی تضمین می‌کند. با تمام این تفاسیر هم اینک یک گوشی دیگر به این حوزه اضافه گشته است که نکسوس 5 ایکس گوگل (Google Nexus 5X) نام دارد.

Google-Nexus-5X-Review-014

این گوشی یکی از دو تلفن هوشمند سری نکسوس گوگل است که امسال معرفی گشته است. لازم به ذکر است که این گوشی حاصل تلاش مشترک شرکت‌های ال‌جی و گوگل می‌باشد. از طرفی نکسوس5ایکس به دلیل در اختیار داشتن آخرین نسخه سیستم عامل اندروید (نگارش 6.0 موسوم به مارشملو) و همچنین قیمت بسیار رقابتی و مناسب 379 دلار، می‌تواند فروش بسیار مناسبی را در بازارهای فروش داشته باشد. حتی جالب است بدانید که قیمت 379 دلاری این گوشی با تلفن هوشمند نکسوس 5 این شرکت که سال‌ها پیش تولید و عرضه گشت، تقریبا برابر است. در نهایت باید گفت که این گوشی یک تلفن هوشمند حرفه‌ای ارزان قیمت به حساب می‌آید زیرا قیمت کم آن تنها عامل فروش مناسب این گوشی نخواهد بود و در کنار آن، مسلما وجود ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار مناسب و چشمگیر از دیگر دلایل این ادعا می‌باشد.

مشخصات فنی نکسوس 5 ایکس گوگل

– دارای ابعاد دقیق 147 × 72.6 × 7.9 میلی‌متر و وزن 136 گرم و پشتیبانی از سیم کارت با ابعاد نانو

– مجهز به صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع IPS LCD با ابعاد 5.2 اینچ و دقت تصویر 1080 × 1920 پیکسل، میزان چگالی تصویر 424 پیکسل در هر اینچ، مجهز به پوشش محافظتی گوریلا گلس نسل سه به همراه لایه Oleophobic (به جهت عدم جذب چربی و لکه دست)

– دارای نسخه 6.0 از سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو

– مجهز به تراشه اسنپدراگون 808 کوآلکام (MSM8992) شامل هشت هسته در بخش CPU (چهار هسته کورتکس A53 با فرکانس کاری 1.44 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A57 با فرکانس کاری 1.82 گیگاهرتز) و واحد گرافیکی آدرنو 418 و میزان حافظه RAM دو گیگابایت

– دارای نسخه‌های 16 و 32 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی)

– دوربین اصلی با دقت 12.3 مگاپیکسل به همراه فلاش LED دوگانه، سیستم فوکوس لیزری، قابلیت فیلم‌برداری 2160p، دوربین سلفی با دقت 5 مگاپیکسل

– مجهز به سنسور تشخیص دهنده اثر انگشت Nexus Imprint گوگل در بخش پشتی گوشی

– مجهز به درگاه USB Type-C بر پایه USB 3.0 به همراه Cat. 6 LTE و NFC و همچنین سرویس Android Pay

– دارای یک بلندگو در بخش جلویی دستگاه

– باتری با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر ساعت، دارای تکنولوژی شارژ سریع به همراه حالت صرفه‌جویی انرژی Doze power saving

– قیمت 380 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی

Specsographics-review-Google-Nexus-5X

بزرگترین معایب نکسوس 5 ایکس گوگل

– بدنه تمامی پلاستیکی گوشی

– عدم وجود شیار کارت حافظه جانبی به منظور افزایش حافظه داخلی گوشی

– باتری گوشی قابلیت جابه‌جایی و تعویض توسط کاربر را ندارد

– استریو نبودن بلندگو گوشی

Google-Nexus-5X-Review-017

محتویات درون جعبه

درون جعبه خرده فروشی نکسوس 5 ایکس گوگل لوازم جانبی نسبتا استانداری را خواهید یافت. در حقیقت با باز کردن این بسته علاوه بر خود گوشی، شاهد قرارگیری آداپتور شارژر، کابل USB تایپ C، دفترچه راهنما، برگه‌های گارانتی و سوزن بازگشایی دریچه شیار سیم‌کارت خواهید بود. نبود یک جفت هدفون مسلما از جمله معایب این بخش به حساب می‌آید.

Google-Nexus-5X-Review-020-box

Google-Nexus-5X-Review-021-box

طراحی

به این دلیل که گوشی نکسوس 5 ایکس توسط شرکت ال‌جی طراحی شده است، ظاهر این تلفن هوشمند شباهت بسیار زیادی به گوشی نکسوس5 سال‌های پیش این شرکت دارد. بدنه این گوشی تماما از جنس پلاستیک است که البته از نقطه نظر لوکس بودن، این گوشی را در سطح دستگاه‌های حرفه‌ای قرار نخواهد داد. اما از طرفی دو رنگ بودن قاب‌های گوشی (حداقل در نسخه تحت بررسی) و همچنین مات بودن سطح آن (که باعث می‌شود اثر انگشت بر روی آن باقی نماند) از جمله مزایای این بخش به حساب می‌آید.

Google-Nexus-5X-Review-002

از طرفی طراحی این گوشی به شکلی است که پلاستیکی بودن بدنه آن بسیار آشکار بوده و حتی کلیدهای این گوشی نیز به طور کامل از همین جنس می‌باشند. بر خلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی، نکسوس 5 ایکس گوگل دارای بدنه جمع و جور و طراحی باریکی بوده و از طرفی به راحتی و با یک دست خود می‌توانید با نمایشگر آن کار کرده و به تمامی نقاط آن دسترسی داشته باشید. وجود میزان نسبت مساحت نمایشگر به سطح گوشی 70.04 درصد که عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید، به صحت این موضوع بسیار کمک کرده است.

Google-Nexus-5X-Review-003

علاوه بر آن به دلیل حاشیه دور نمایشگر بسیار کم این گوشی، دسترسی انگشت شست کاربر به مناطق دورتر صفحه نمایش گوشی بسیار آسان و به دور از زحمت خواهد بود. از طرفی به دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه این گوشی، در دست گرفتن آن بسیار آسان و ساده است زیرا وزن آن معادل 136 گرم می‌باشد.

Google-Nexus-5X-Review-005

بدنه این گوشی و طراحی آن خیلی خاص نیست. در واقع این گوشی دارای قابی پلاستیکی است که گوشی‌های آن گرد و صیقلی شده و به منظور در دست گرفتن دستگاه، کاربرپسند خواهد بود. شاید بسیار از کاربران در مورد طراحی کسل کننده بدنه این گوشی صحبت‌هایی به میان آورند و بگویند به ظاهر آن بر خلاف طراحی بسیار لوکس گوشی Moto X Pure Edition، بسیار ناامیدکننده است. اما در نهایت باید گفت که طراحی این گوشی بر خلاف تمامی صحبت‌ها  بسیار مناسب و زیبا می‌باشد.

Google-Nexus-5X-Review-006

کلیدها، شیارها و حسگر‌ها

با نگاهی به دور و اطراف این گوشی شاهد قرارگیری کلید و کنترل‌های بسیار آشنایی هستیم. کلید پاور گوشی و کلیدهای کنترل صدای در کناره سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدای و همچنین میکروفون اصلی گوشی نیز در بخش پایین بدنه آن واقع شده‌اند. شیار سیم کارت گوشی نیز در کناره سمت چپ گوشی دیده می‌شود. از طرفی یک عدد بلندگو نیز در بخش تحتانی نمایشگر گوشی قرار گرفته است که در هنگام تماشای فیلم بسیار کارا خواهد بود.

Google-Nexus-5X-Review-005

Google-Nexus-5X-Review-011

بخش پشتی این گوشی نیز میزبان دوربین اصلی گوشی به همراه فلاش LED دوگانه و البته سیستم فوکوس لیزری آن (در بخش سمت چپ لنز دوربین) است. زیر لنز دوربین نیز حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت این گوشی قرار گرفته است.

Google-Nexus-5X-Review-008

Google-Nexus-5X-Review-007

Google-Nexus-5X-Review-004

یکی از موارد که این گوشی را از دیگر دستگاه‌های مشابه آن مجزا کرده است مربوط به برخورداری آن از درگاه USB تایپ C می‌باشد. چه بخواهید یا نه این درگاه هم اکنون جایگزین micro-USB موجود بر روی بسیاری از گوشی‌های امروزی شده است و البته از نقطه نظر اتصال، قابلیت‌ها و راحتی بسیار بیشتری را برای کاربران خود مهیا می‌کند. یکی از مزایای این کابل این است که در هنگام اتصال به گوشی نیاز به توجه به بخش سری آن نیست چون این کابل از هر دو طرف قابل استفاده بوده و در حقیقت قرینه هم هستند.  از طرفی رواج کابل‌های USB معمولی باعث شده است که نتوانید این گوشی و کابل آن را برای مثال به سادگی به کامپیوتر خود متصل نمایید و البته برای این منظور می‌بایست ابتدا یک کابل تبدیل USB Type-C به USB Type-A خریداری نمایید.

Google-Nexus-5X-Review-013

Google-Nexus-5X-Review-012

در تصویر زیر شاهد نمایش ابعاد این گوشی و مقایسه آن با دیگر گوشی‌های پرچم‌دار سال 2015 دیگر شرکت‌ها هستید:

Untitled

نمایشگر

گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل در میان نام‌ خود دارای عدد 5 است که مربوط به ابعاد نمایشگر این گوشی می‌شود. البته بهتراست بدانید که ابعاد دقیق صفحه نمایش این گوشی برابر 5.2 اینچ می‌باشد. در حقیقت این گوشی از پنل نمایشی IPS-LCD با دقت 1080 × 1920 پیکسل به همراه لایه محافظتی گوریلا گلس نسل سه بهره‌مند است. با اینکه هم اکنون بسیار از گوشی‌های پرچم‌دار، سطح بالا و پیشرفته دنیا  از نمایشگری با دقت QHD بهره‌مند هستند اما مسلما یک پنل 1080p بر روی نمایشگری با ابعاد 5.2 اینچ بسیار مناسب و کافی به نظر می‌رسد. در حقیقت برای چشم انسان بیشترین از این مقدار قابل تمایز نخواهد بود.

Google-Nexus-5X-Review-001

امروزه به این موضوع عادت کردیم که گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر را با نمایشگری با دقت پایین‌تر ببینیم. با این حال این موضوع تقریبا برای گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل صدق نکرده و در واقع این دستگاه مجهز به نمایشگری بسیار شارپ است. از طرفی دقت رنگ‌های به نمایش در آمده در آن نیز بسیار بالا بوده و دمای آنها برابر 6800 درجه کلوین است. میزان gamma برابر 2.31 واحد بوده و میزان حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی نیز معادل 487 نیت خواهد بود. تمام این اعداد و ارقام نشان‌دهنده این است که با یک پنل نمایشی بسیار باکیفیت روبه‌رو هستیم. از طرفی در حین کار کردن با گوشی در زیر نور آفتاب نیز خیلی به مشکل بر نخواهیم خورد. رنگ‌های به نمایش درآمده نیز از نقطه نظر گرمی و سردی در حد میانگین و متوسطی قرار دارند.

Google-Nexus-5X-Review-009

رنگ‌های به نمایش در آمده در این نمایشگر به حالت واقعی آنها در دنیای بیرون شباهت بسیار زیادی داشته و از طرفی به دور از غلظت بیش از حد می‌باشد. در نهایت باید گفت که با در نظر گرفتن قیمت فروش گوشی، نمایشگر آن بسیار باکیفیت و رضایت بخش بوده و مسلما از کار کردن با آن لذت خواهید برد. علاوه بر آن این نمایشگر به سادگی می‌تواند با کسب امتیازات درخشان در این بخش با گوشی‌های هوشمند سطح بالاتر خود رقابت و جدال نزدیکی داشته باشد. در نهایت در بخش زیر شاهد نمایش نتایج مربوط به تست‌های نمایشگر این گوشی و دیگر تلفن‌های هوشمند پرطرفدار و سطح بالای موجود در بازار هستید:

Untitled

س

رابط کاربری

گوشی هوشمند نکسوس 5 ایکس گوگل دارای نسخه بسیار 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به لالی‌پاپ است. با نگاهی سطحی به رابط کاربری و بخش نرم‌افزاری این گوشی ابتدا به این موضوع شک خواهید کرد که آیا این نسخه نسبت به ویرایش لالی‌پاپ اندرویدی تغییری کرده است یا نه. این مورد به دلیل وجود طراحی متریال این نسخه از سیستم عامل اندروید و دقیقا مشابه نگارش قبلی آن رخ می‌دهد. علاوه بر آن در این نسخه نیز شاهد نمایش انمیشن‌های کارتی-چرخشی، آیکون‌های رنگی و همچنین عمدتا منوهایی با پیش‌زمینه سفید هستیم.

Google-Nexus-5X-Review-018

یکی از نکته‌های قابل توجه در این نسخه مربوط به نو نوار شدن و تغییر ظاهری کشوی برنامه‌ها می‌باشد. در واقع در نسخه لالی‌پاپ و دیگر ویرایش‌های اندرویدی، صفحه‌های مربوط به برنامه‌ها به صورت افقی جابه‌جا می‌شدند، اما در این نگارش شاهد حرکت عمودی آنها هستیم. مثل همیشه برنامه‌های موجود در این بخش بر اساس حروف الفبا ترتیب‌بندی می‌شوند. البته با این حال برنامه‌هایی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید در پنجره‌ای مجزا در بالاترین ردیف قرار خواهند گرفت. یک فیلد جستجو نیز در بخش فوقانی این ناحیه به منظور جستجوی دستی میان برنامه لحاظ شده است.

یکی دیگر از بخش‌های سیستم عامل اندروید که در بروزرسانی جدید مورد تغییر قرار گرفته است، مربوط به بخش قفل صفحه یا همان لاک اسکرین دستگاه می‌شود. در نسخه لالی‌پاپ در این بخش، آیکون‌های برنامه‌های شماره‌گیری و دوربین وجود داشتند. این در حالی است که در نسخه جدید، آیکون مربوط به جستجوی صوتی Google Now بجای آیکون شماره‌گیری در این بخش دیده می‌شود. این موضوع خیلی عجیب است زیرا در نسخه مارشملو که تاکید بسیار زیادی به هوشیار بودن این دستیار صوتی شده است، وجود این چنین دکمه میانبری بسیار ناامیدکننده می‌باشد.

البته این موارد تنها تغییرات بوجود آمده در این نسخه نبوده و تعدادی اختلاف بسیار کوچکتر نیز در این ویرایش نسبت به نسل پیشین دیده می‌شود. تغییرات بوجود آمده در منوی برنامه‌ها، تاگل جدید Do Not Disturb در صفحه دسترسی به تنظیمات فوری (که به طور مستقیم در پنل اعلانات گوشی دیده می‌شود) و همچنین برنامه Phone پیش‌فرض گوشی که ظاهر جدیدی پیدا کرده است از دیگر موارد این چنینی هستند.

قابلیت Ambient Display

گوشی‌های هوشمندی همچون نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6 و همچنین نکسوس 6 پی هر کدام دارای ویژگی‌هایی مفید و کارایی به منظور نمایش اطلاعات در هنگام برداشتن گوشی از حالت سکون و یا دریافت اعلانات جدید هستند. در این قابلیت که Ambient Display نام دارد، اطلاعات مربوط به زمان، تاریخ و هر مورد دیگر به صورت خلاصه‌وار بر روی نمایشگر گوشی قرار خواهد گرفت. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به روشن کردن گوشی به منظور دسترسی به این نوع اطلاعات نبوده و می‌توان به سادگی از این راه به آنها دسترسی داشت. علاوه بر آن با استفاده از این ویژگی به میزان بسیار زیادی از مصرف انرژی باتری گوشی کاسته خواهد شد.

ویژگی Now on Tap

تغییراتی که بر روی سرویس Google Now انجام گرفته است نسبتا مهم هستند. اوج تغییرات انجام گرفته در ویژگی Now on Tap این سرویس قابل مشاهده می‌باشد. در طی این ویژگی، سرویس گوگل ناو به طور محتوایی و از قبل از فعالیت شما آگاهی خواهد داشت. این ویژگی را می‌توان با فشردن و نگه داشتن کلید Home گوشی فعال کرد و در صورت انجام این پروسه، سرویس مزبور اقدام به اسکن کردن محتواهای موجود در صفحه نمایش در زمینه‌های مکان، افراد، فیلم‌ها، اسامی موسیقی‌ها و دیگر موارد این چنینی کرده و از طرفی کنترل‌های مربوطه را در اختیارتان قرار خواهد داد. شاید این مورد در حالت تئوری کمی مضحک باشد اما در صورت مشاهده آن مسلما به این ویژگی علاقه‌مند خواهید شد.

دسترسی فوری به برنامه دوربین

با اینکه می‌توان از طریق صفحه لاک اسکرین گوشی به برنامه دوربین و آیکون میانبر آن دسترسی داشت اما یک راه سریع‌تر نیز به منظور باز کردن این برنامه وجود دارد. در واقع زمانی که نمایشگر گوشی خاموش بوده و گوشی بر روی حالت استندبای (آماده به کار) قرار دارد می‌توان با دو بار لمس متوالی کلید پاور گوشی به طور خیلی فوری برنامه دوربین گوشی را باز کرد تا هیچ گونه لحظه به یاد ماندنی و حساس را از دست ندهیم. البته با این وجود هم اینک بسیاری از گوشی‌های هوشمند در رابط کاربری‌های اختصاصی خود از قابلیت مزبور بهره‌مند هستند.

اندروید خالص

این گوشی دارای ویژگی‌هایی است که شاید نتوان در دیگر گوشی‌های مجهز به این نسخه از اندروید آنها را یافت. عدم وجود مشکلات مربوط به پُر شدن حافظه، افزایش مدت زمان کار کردن با گوشی با یک شارژ کامل آن و دیگر ویژگی‌های مفید و کاربردی از این دسته موارد هستند. تمامی این موارد در کنار ویژگی‌های بسیار جالب و مفید اندرویدی، نسخه بالغ شده لالی‌پاپ با نام مارشملو را تشکیل می‌دهند.

از طرفی به دلیل وجود اندروید خالص بر روی نکسوس 5 ایکس و همچنین تجربه کاربری بسیار جدید نسخه مارشملو، شاهد گزینه‌های شخصی‌سازی‌های بسیار زیادی در این ویرایش هستید که از آن لذت خواهید برد. البته رابط کاربری‌های ال‌جی و یا تاچ‌ویز سامسونگ نمی‌توانند در این زمینه به بالاترین و بیشترین حد قابلیت‌های موجود در این نسخه دسترسی داشته باشند. از طرفی این رابط کاربری‌ها به قابلیت‌های مالتی تسکینگ خود به منظور اجرای همزمان چندین برنامه مجهز هستند که البته این مورد در حال حاضر بر روی نسخه پیش‌فرض اندرویدی قابل مشاهده نمی‌باشد.

در بخش پیشین به طراحی ساده اندروید خالص اشاره شد. این موردی است که برای کار کردن با آن نیاز به یادگیری وسیع و عمیق نبوده و خیلی مشکل و پیچیده نیست. اما از سوی دیگر باید گفت که این حالت از اندروید خالص به منظور قرارگیری دیگر رابط‌های کاربری بر روی آن بسیار مناسب خواهد بود. از طرفی شاید بتوان گفت که به دلیل سنگین نبودن این حالت از نسخه مارشملو، افرادی که نیاز به یک رابط نرم‌افزاری سبک دارند، این گوشی و ویژگی‌های نرم افزاری آن برای آنها بسیار مناسب و کافی باشد.

اپلیکیشن دفترچه تلفن

در نسخه جدید برنامه Phone نکسوس 5 ایکس گوگل بجای نمای نوشتاری، هم اینک دوباره شاهد بازگشت نمای آیکون‌ها هستیم. علاوه بر آن با ورود به بخش تاریخچه‌های تماس نیز شاهد این مسئله هستیم و از طرفی برای هر تماس رد و بدل شده با استفاده از یک خط، بخشی مجزا در نظر گرفته شده است. در نهایت بخش تنظیمات این برنامه نیز دست‌خوش تغییر شده و کاملا سازماندهی گشته است. در این بخش بجای قرار گیری زیرمجموعه‌های منوها، بخشی به منظور دسترسی سریع به گزینه‌ها در نظر گرفته شده است.

یکپارچگی 

هم اینک شاهد این موضوع هستیم که برنامه Google Calendar، با دیگر بخش‌های اکوسیستم گوگل یکپارچه شده است. شاید این موارد و تغییرات به صورت کاملا محسوسی احساس نشود اما با این حال در نسخه جدید شاهد طراحی متریال بر روی آن هستیم. علاوه بر آن امکان انتخاب نمای پیش‌فرض نیز وجود داشته و می‌توان از بین گزینه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه یکی را انتخاب کرد. از آنجایی که کماکان با استفاده از ویژگی Now on tap، اپلیکیشن تقویم کاملا با سرویس گوگل ناو یکپارچه گشته است، امکان جستجو در بین قرار‌های ملاقات ثبت شده و دیگر اطلاعات این چنینی وجود خواهد داشت. برای مثال اگر قرارهای ملاقات ثبت شده دارای اطلاعاتی همچون مکان و آدرس محل قرار باشند، این سرویس می‌تواند از آنها به شکل بسیار مناسبی بهره گیرد.

دیگر برنامه‌هایی که مورد سازمان‌دهی گوگل قرار گرفته‌اند مربوط به اپلیکیشن‌های ماشین حساب و ساعت می‌شوند. شاید در ابتدای کار با نگاهی به این برنامه شاهد ایجاد تغییرات خاصی در آنها نباشید اما مسلما در هنگام کار کردن با آنها متوجه تغییرات به عمل آمده خواهید شد. برای مثال برنامه ماشین حساب در این نسخه از نظر عملکردی بهبود یافته و نسبتا گسترده‌تر گشته است.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی، ایمیل و صفحه کلید مجازی

در نسخه جدید سیستم عامل اندروید دیگر خبری از وجود دو برنامه به منظور چک کردن ایمیل‌ها نبوده و در حقیقت در نگارش مارشملو، برنامه email حذف شده و تنها اپلیکیشن جی‌میل به منظور دسترسی به ایمیل‌های کاربر موجود خواهد بود. این تصمیم گوگل خیلی هم سخت‌گیرانه نبوده است و می‌توان با آن کنار آمد. در این برنامه، ایمیل‌های حساب‌های کاربری کاربران می‌تواند در حالت مجزا و یا در یک صندوق پست مشترک به نمایش در آیند. از طرفی رابط کاربری برنامه جی‌میل این نسخه شباهت بسیار زیادی به نگارش کامپیوتری آن داشته و از این جهت می‌توان به سادگی با آن کنار آمد.

نوشتن یک پیام با استفاده از صفحه کلید مجازی پیش‌فرض نسخه مارشملو اندروید بسیار ساده، لذت‌بخش و راحت است. با استفاده از این کیبورد جدید به سادگی و با فشار طولانی مدت بر روی یک کلید خاص، می‌توانید به اعداد و یا نشانه‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن اگر نمی‌خواهید به طور مجزا بر روی هر کلید فشار آورد و آنها را لمس نمایید، می‌توانید از جسجر‌های جابه‌جایی انگشت بر روی نمایشگر گوشی به منظور تایپ و نوشتن حروف و کلمات استفاده نمایید. از طرفی اگر به دنبال نوشتن کلمات خود بودن لمس نمایشگر و از طریق صدای خود هستید، می‌تواند از آیکون مزبور در بخش بالایی این کیبورد مجازی بهره‌مند شوید.

بنچمارک‌ها و قدرت سخت‌افزاری

به دلیل مشکلات بوجود آمده برای تراشه اسنپدراگون 810 کوآلکام و حرف و حدیث‌های مربوط به آن، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده به سمت جای گذاری تراشه‌ای نسبتا ضعیف‌تر با نام اسنپدراگون 808 روی آورده‌اند. نکسوس 5 ایکس گوگل نیز از این قاعده مستثنا نبوده و از این تراشه 64 بیتی استفاده می‌کند. اسنپدراگون 808 کوالکام یک چیپ مرکزی 64 بیتی است که در بخش CPU خود دارای شش هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد. از طرفی واحد گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو 418 به همراه دو گیگابایت حافظه RAM از نوع LPDDR3 نیز آن را همراهی می‌کند. طی بررسی‌های به عمل آمده متوجه این موضوع شدیم که تراشه مزبور در زمینه اجرای برنامه‌های سنگین و همچنین عملیات مربوط به مالتی تسکینگ بسیار تواناست.

از طرفی در زمینه عملکرد گرافیکی، قدرت پردازشی تراشه موجود در این گوشی در کنار گوشی‌های گلکسی نوت 5 سامسونگ و جی4 ال‌جی قرار می‌گیرد. با نگاهی به امتیازان کسب شده در بنچمارک‌های GFXBench و امتیاز 38 فریم بر ثانیه این گوشی، متوجه قدرت بالای بخش گرافیکی این گوشی می‌شویم. البته مسلما میزان روان بودن اطلاعات به نمایش در آمده در آن با امتیازات بالا و نزدیک 60 فریم بر ثانیه گوشی‌ آیفون 6 اس قابل مقایسه نمی‌باشد. اما با این حال با استفاده از همین میزان قدرت پردازشی نیز می‌توانید بسیاری از بازی‌های سنگین موجود در فروشگاه‌ها را بدون هیچگونه تاخیر و مشکلی اجرا نمایید.

این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی گوشی) به بازارهای جهانی عرضه گشته است که البته مسلما خریداری نسخه 32 گیگابایتی آن پیشنهاد می‌شود. زیرا با نگاهی به نیازهای امروزی کاربران، 16 گیگابایت حافظه داخلی برای بسیار از افراد کافی نخواهد بود. در حقیقت در صورت عدم ملاحظه دقیق و توجه مکرر، مطمئنا این میزان حافظه گوشی به سرعت پُر خواهد شد و متاسفانه فیلم‌برداری با دقت 4K به بروز این مشکل کمک خواهد کرد (به دلیل اشغال حجم زیادی از حافظه داخلی گوشی). از طرفی متاسفانه این گوشی به همراه نکسوس 6 پی، نیز همانند دیگر گوشی‌های سری نکسوس این شرکت از هیچ گونه کارت حافظه جانبی پشتیبانی نخواهند کرد. در بخش زیر شاهد نمایش اطلاعات و امتیازات مربوط به بنچمارک‌های گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل و دیگر گوشی‌های قدرتمند و مجهز سال 2015 دیگر شرکت‌ها هستید:

Untitled 2 3

وب‌گردی و قابلیت‌های ارتباطی

با وجود بروزرسانی سیستم عامل اندروید به نسخه مارشملو، در هنگام وب‌گردی با برنامه کروم گوگل شاهد بروز هیچ گونه تغییر خاص و مهمی نبودیم. در واقع رابط کاربری این برنامه در این نسخه مشابه آن چیزی است که هم اکنون در دیگر گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده می‌‌باشد. البته از طرفی گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل دارای مشخصات و قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار زیادی به منظور اجرا و نمایش هر چه بهتر صفحات اینترنتی است. از نمایشگر بسیار شارپ و باکیفیت آن گرفته تا سرعت بارگیری بسیار بالا صفحات اینترنتی (به دلیل قدرت سخت‌افزاری بالا و بهینه‌سازی‌های انجام شده)، تماما به ایجاد و جریان هرچه بهتر این پروسه کمک خواهند کرد.

گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل از LTE با فرکانس‌های B1/2/3/4/5/7/12/13/17/20/25/26/29 پشتیبانی خواهد کرد. از آنجایی که مودم موجود بر روی تراشه آن نیز متعلق به شرکت کوالکام می‌باشد، این گوشی تحت پوشش بسیاری از اپراتورها در سطح دنیا قرار خواهد گرفت. حتی این گوشی برای کسانی که از اپراتورهای Sprint و Verizon نیز استفاده می‌کنند هم کاربردی خواهد بود.

دیگر ویژگی‌های ارتباطی این گوشی شباهت بسیار زیادی به دیگر گوشی‌های و تلفن‌های هوشمند امروزی دارد. وجود امکان پشتیبانی از aGPS به همراه GLONASS، نسخه 4.2 بلوتوث، وای‌فای دو بانده با استاندارد 802.11 a/b/g/n به همراه NFC از جمله این موارد هستند.

دوربین

شرکت‌های گوگل و ال‌جی، طی تصمیمی بی‌سابقه، سنسوری 12 مگاپیکسلی ساخته شود توسط کمپانی سونی به همراه لنزی با عدد دیافراگم f/2.0 را به عنوان ماژول دوربین اصلی در بخش پشتی گوشی نکسوس 5 ایکس قرار داده‌اند. جالب است بدانید که این حسگر شرکت سونی که IMX377EQH5 نام دارد در حقیقت به منظور استفاده در دوربین‌های فیلم‌برداری ساخته شده است. مسلما دقت بالای این حسگر جدید، یک بروزرسانی بسیار مناسب در مقایسه با سنسور 8 مگاپیکسلی نسل پیشین به حساب می‌آید. علاوه بر آن که این دوربین جدید از نظر اپتیک نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. هم اینک مساحت هر پیکسل این حسگر برابر 1.55 میکرون است. البته این مقدار با میزان موجود در حسگر التراپیکسل گوشی‌های اچ‌تی‌سی (برابر 2 میکرون) قابل مقایسه نمی‌باشد اما مطمئنا بزرگتر از دوربین‌های معمولی (1.2 میکرون) می‌باشد. این ویژگی به دوربین گوشی‌ کمک خواهد کرد تا در محیط‌های کم نور و یا در شب، تصاویری با کیفیت به همراه میزان نویز تصویر کمتر را به ثبت رساند.

علاوه بر آن این حسگر قادر است فیلم‌هایی با دقت 4K را نیز به ثبت رساند. از طرفی امکان فیلم‌برداری در حالت حرکت آهسته با میزان 120 فریم بر ثانیه نیز وجود خواهد داشت. حسگر موجود در این گوشی قادر است در دقت‌های 4K و 2K، فیلم‌های با نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. اما متاسفانه تراشه اسنپدراگون 808 موجود در این گوشی تنها از حالت 30 فریم بر ثانیه آنها پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار دوربین اصلی این گوشی، یک مجموعه فلاش دو گانه به همراه سیستم فوکوس خودکار لیزری وجود دارند. گزینه اول به عکاسی هر چه بهتر در شرایط نوری ضعیف کمک خواهد کرد. از طرفی با استفاده از گزینه دوم نیز کاربر قادر خواهد بود با سرعت بسیار بالایی به ثبت تصاویر بپردازد. در بخش جلویی گوشی نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با عدد دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است که البته مسلما در مقایسه با دوربین سلفی 1.3 مگاپیکسلی نکسوس 5 (نسل پیشین)، یک بروزرسانی بسیار بزرگ و مهم به حساب می‌آید.

در بخش نرم‌افزاری، دوربین این گوشی مجهز به برنامه Google Camera می‌باشد که دارای بخش‌های بسیار زیادی به منظور عکاسی هرچه بهتر می‌باشد. در طی بررسی‌های به عمل آمده متوجه شدیم که رابط نرم‌افزاری این برنامه بسیار ساده و راحت و همچنین دلپذیر می‌باشد. بیشتر تمرکز این برنامه بر روی ثبت هرچه سریع‌تر لحظات، بدون اشغال فضای عکاسی توسط ویژگی‌های نامربوط می‌باشد. قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین این گوشی تقریبا همانند دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌باشد. در حقیقت این برنامه دارای گزینه‌هایی همچون Photo sphere و Panorama و Lens Blur به همراه +HDR می‌باشد. این ویژگی‌ها مسلما برای بسیاری از عکاسان جذاب و جالب خواهد بود. اما در واقعیت بسیاری از آنها را ممکن است تنها چند بار در طول عکاسی خود با این گوشی، استفاده نمایید.

هم اینک بسیاری از گوشی‌های هوشمند سطح بالا و حرفه‌ای امروزی دارای گزینه‌هایی به منظور تنظیم دستی بخش‌های مختلف پارامترهای عکاسی دوربین خود هستند. گزینه‌هایی همچون تنظیم میزان حساسیت سنسور (ISO)، سرعت شاتر و فوکوس و دیگر موارد این چنینی از جمله این موارد هستند که البته بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از وجود آنها بسیار خوشحال خواهند شد. اما از طرفی بسیاری از افراد نیز به هیچ وجه قصد استفاده از این گزینه‌های گیج‌کننده را نداشته و در واقع قصد عکاسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت را دارند.

کیفیت عکاسی

شاید بعضی از افراد از میزان دقت تصویر 12.3 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی کمی نگران بوده و از کم بودن این میزان شکایت داشته باشند. اما در حقیقت این مورد خود باعث شده است که عکس‌ها با کیفیت بسیار بهتری به ثبت برسند. البته قبلا شرکت‌هایی همچون اپل بر روی این موضوع تاکید داشته‌اند اما این بار گوگل در گوشی نکسوس 5 ایکس خود دوباره به این موضوع اشاره می‌کند که میزان دقت و مگاپیکسل بیشتر یک حسگر نمی‌تواند عامل اصلی افزایش کیفیت تصاویر باشد. در بررسی‌های به عمل آمده در هنگام عکاسی با دوربین اصلی این گوشی در محیط‌های بسته و باز و در شرایط نوری مختلف متوجه این موضوع شدیم که ماژول دوربین اصلی نکسوس 5 ایکس گوگل در زمینه ثبت تصاویر باکیفیت و دوست‌داشتنی بسیار توانا و کارآمد است.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، این گوشی در هنگام عکاسی در محیط‌های باز، قادر است عکس‌های بسیار شارپی را به ثبت رساند. تصاویر ثبت شده در کنار کیفیت چشمگیر خود دارای میزان جزئیات تصاویر بسیار بالا، رنگ‌های دقیق و البته لذت‌بخش و زنده و  همچنین وضوح بسیار بالا و چشم‌نواز هستند. اما با این حال این تصاویر دارای اثر شارپنس بیش از حد بوده و در واقع با نگاهی به تصاویر متوجه خواهید شد که جزئیات تصویر به شکلی هستند که لبه‌های سوژه‌ها و اجسام کمی برجسته‌تر شده‌اند. از طرفی در هنگام عکاسی در زیر نور خورشید، دوربین در هنگام استفاده از گسترده دینامیکی خود کمی به مشکل بر می‌خورد. البته این موضوع شاید آنقدر که انتظار می‌رود بد نباشد اما در هر صورت در هنگام عکاسی در این گونه شرایط ممکن است ابرهای موجود در آسمان با اثر اُوِراِکسپوزینگ (روشنایی بیش از حد) مواجه شوند.

خوشبختانه در صورت استفاده از مود +HDR، تا میزان مشخص و معینی میزان نوردهی تصاویر بهبود پیدا خواهد کرد. در وقع در این حالت، جزئیات تصاویر موجود در سایه‌ها و روشنایی‌های صحنه بهتر دیده خواهند شد. لازم به ذکر است که تمامی این پروسه‌ها بدون افزایش غیر منطقی غلظت رنگ‌ها انجام خواهد شد (که بعضی مواقع باعث مصنوعی شدن تصاویر می‌شود).

از طرفی در حین عکاسی با این گوشی در محیط‌های بسته در زیر نور مصنوعی نیز شاهد ثبت تصاویر بسیار باکیفیتی بودیم. این موضوع این مورد را به اثبات می‌رساند که دوربین نکسوس 5 ایکس گوگل بسیار تطابق‌پذیر می‌باشد. در هنگام عکاسی در این شرایط، دوربین به شکل بسیار ماهرانه‌ای تنظیمات مربوط به تراز سفیدی تصاویری را دستکاری نموده و آنها را اعمال می‌نماید. از طرفی در این حالت گاهی دوربین این گوشی با مشکل گستره دینامیکی مواجه شده و در واقع در بعضی مناطق با درخشش نور مصنوعی، اجسام بیش از حد روشن می‌شوند.

اما در نهایت موردی که بسیار شگفت‌آور است مربوط به مدیریت و کنترل خودکار این دوربین و پردازشگر آن است که منجر به تولید تصاویر بسیار باکیفیت در زیر نور مصنوعی و یا در شرایط نوری ضعیف می‌شود. مطمئنا بسیاری از موارد را می‌توان مرهون وجود حسگری با ابعاد بزرگ دانست. در هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور شاهد ثبت تصاویر بسیار باکیفیت و البته به همراه میزان بسیار کمی نویز تصویر بودیم. شاید در این حالت با برش یک عکس و یا بزرگنمایی بر روی آن، کیفیت تصاویر پایین آمده و یا نویز تصاویر بیشتر به چشم آید اما در هر صورت در نمای کلی، تصاویر ثبت شده در این شرایط بسیار چشم‌نواز و قابل قبول هستند.

از طرفی دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی نیز دارای عملکرد بسیار مناسبی بوده و تصاویر ثبت شده توسط آن دارای جزئیات تصاویر بسیار زیادی می‌باشند. در نهایت باید گفت که عملکرد این بخش از گوشی را نیز بسیار مناسب می‌بینیم.

در گالری زیر شاهد نمایش نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی و سلفی گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل با ابعاد کوچک شده هستید:

Untitled

فیلم‌برداری

همانند بخش قبل در این حوزه نیز نکسوس 5 ایکس در هنگام ضبط فیلم، تصاویر بسیار باکیفیت و بهتر از حالت میانگین را از خود بر جای می‌گذارد. از آنجایی که این گوشی قادر به ضبط تصاویر با دقت 4K می‌باشد، با استفاده از این مود می‌توان جزئیات تصویر بسیار زیادی را به ثبت رساند. در بررسی‌های به عمل آمده متوجه این موضوع شدیم که رنگ‌های کلیپ‌های ضبط شده کمی به رنگ گرم تمایل دارند. از طرفی یکی از مشکلاتی که احتمال در هنگام فیلم‌برداری با این گوشی با آن برخورد خواهید کرد مربوط به لرزش‌های بوجود آمده به جهت جابه‌جایی دست و عدم وجود یک لرزشگیر مناسب بر روی گوشی است. در کنار آن سرعت فوکوس بر روی سوژه‌ها در حالت فیلم‌برداری 4K نیز بسیار کم است.

قابلیت‌های چند رسانه‌ای

از آنجایی که این گوشی دارای اندروید خالص می‌باشد، تصاویر و فیلم‌های موجود در حافظه گوشی را می‌توان با استفاده از برنامه Google Photos به نظاره نشست. از طرفی اگر صاحب یک گوشی اندرویدی دیگری نیز باشید می‌توانید از این برنامه اندرویدی استفاده کرده و البته از مشابه بودن رابط کاربری آن اطمینان حاصل نمایید. مسلما برنامه Google Photo تنها اپلیکیشن فعال در این حوزه نمی‌باشد اما از طرفی به منظور انتقال تصاویر از یا به حافظه‌های ابری و همچنین استفاده از دیگر امکانات جالب در این حیطه، این برنامه بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

برنامه موزیک پلیر موجود در این گوشی Google Play Music نام دارد. مطمئنا هم اینک هر کاربری که در حال استفاده از سیستم عامل اندروید می‌باشد، نام این برنامه پخش کننده موزیک را شنیده است. زیرا این برنامه هم اکنون به طور پیشفرض بر روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نصب گشته است و وجود دارد. کاربران نکسوس 5 ایکس می‌توانند از قابلیت‌های بسیار زیاد این برنامه به منظور گوش دادن به آهنگ‌های موجود در حافظه گوشی و یا به صورت آنلاین استفاده کنند.

در مورد کیفیت صدای خروجی بلندگوی این گوشی نیز باید گفت از آنجایی که این تلفن هوشمند دارای یک عدد بلندگو می‌باشد و از طرفی قدرت بلندی صدای آن برابر 69.2 دسی‌بل می‌باشد، مطمئنا این میزان با گوشی‌های سطح بالا قابل مقایسه نمی‌باشد. اما با این حال زمانی که تنظیمات گوشی بر روی بیشتر میزان بلندی صدا قرار می‌گیرد، باز هم کیفیت صدای خروجی گوشی در حد بسیار مناسبی قرار دارد. البته به میزان نسبتا کمی ضعف در بیس صداهای خروجی احساس می‌شود که مقدمات کاهش کیفیت در این حوزه را ایجاد می‌کند.

در هنگام اتصال هدفون‌ها به این گوشی وضعیت از این هم بدتر شده و این زمانی است که ولتاژ خروجی آن برابر 0.287 ولت می‌باشد. این مورد بسیار ناامیدکننده و ضعیف شمرده می‌شود از طرفی در حالت نرم‌افزاری تنظیمات به منظور دستکاری اکولایزر به جهت تطبیق دادن کیفیت صدا وجود دارد که البته با نگاهی به تنظیمات پیشفرض متوجه می‌شویم که این گزینه‌ها نیز به منظور افزایش کیفیت صدا، ناامیدکننده می‌باشند.

Untitled

به منظور تماشای ویدئو، اپلیکیشن مزبور دارای توانایی کافی و مناسبی به جهت پخش تمامی فرمت‌های ویدئویی می‌باشد. عملکرد این اپلیکیشن بسیار یکنواخت و روان بوده و هیچ گونه تاخیر و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود. البته در این برنامه هیچگونه ویژگی خاصی به منظور مالتی تسکینگ و استفاده از دیگر سرویس‌ها در هنگام پخش فیلم وجود ندارد. در واقع در این برنامه هدف و تمرکز بیشتر بر روی پخش ویدئو است و تنظیمات و ابزارهای بسیار کمی در آن قابل مشاهده می‌باشد. از طرفی به منظور بهره‌ بردن از برنامه‌های مجهزتر می‌توانید به فروشگاه گوگل مراجعه کرده و اپلیکیشن‌های مناسب‌تری را دانلود و استفاده نمایید.

تست دوام باتری

نکسوس 5 ایکس گوگل دارای یک باتری ثابت با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. میزان ظرفیت این باتری در حد متوسط رو به پایین می‌باشد. البته با نگاهی به دقت نمایشگر این گوشی شاهد این موضوع هستیم که ظرفیت باتری آن کاملا مناسب و کافی می‌باشد. در تست‌های روتین به عمل آمده بر روی این گوشی، نکسوس 5 ایکس توانست امتیاز شش ساعت و 25 دقیقه را به خود اختصاص دهد. این مقدار نزدیک به میزان میانگین بدست آمده توسط دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌باشد و از طرفی کمی پایین‌تر از نتیجه خاصی شده توسط گلکسی اس 6 سامسونگ و البته خیلی پایین‌تر از امتیاز آیفون 6 اس اپل است.

Google-Nexus-5X-Review-004البته لازم به ذکر است که این گوشی دارای نسخه مارشملو سیستم عامل اندروید بوده و از آنجایی که این نگارش دارای قابلیت Doze به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در حالت آماده به کار گوشی می‌باشد، و همچنین از آنجایی که در تست‌های به عمل آمده، امتیاز حالت آماده به کار لحاظ نگشته است، ممکن است امتیاز کلی این گوشی بهتر از دیگر رقبای خود در این حیطه باشد. البته لازم به ذکر است که در حال کار کردن طبیعی کاربر می‌تواند به سادگی به مدت یک روز کامل از آن استفاده نماید. با این حال پیشنهاد می‌شود به منظور کار کردن تمام وقت در طول روز، در مدت استراحت در طول شب، گوشی را در حالت شارژ شدن نگه دارید. جالب است بدانید که به لطف وجود درگاه USB Type-C، هم اینک این گوشی را می‌توان به طور کامل در مدت 100 دقیقه شارژ کرد. این مدت شارژ شدن گوشی از نتایج بدست آمده توسط گوشی‌ آیفون 6 اس اپل با امتیاز 150 دقیقه بسیار بهتر است. گرچه امتیاز آن با نتیجه بسیار مناسب گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ با امتیاز 78 دقیقه به هیچ وجه قابل مقایسه نمی‌باشد. در بخش زیر شاهد نمایش نتایج تست‌های انجام شده بر روی باتری نکسوس 5 ایکس گوگل و مقایسه آنها در بین گوشی‌های قدرتمند سال 2015 موجود در بازار هستید:

Untitled

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که گوشی نکسوس 5 ایکس گوگل که با همکاری شرکت ال‌جی، اقدام تولید آن شده است، بسیار باکیفیت و قدرتمند می‌باشد. با وجود قاب و بدنه کاملا پلاستیکی، عدم امکان افزایش میزان حافظه داخلی گوشی و همچنین باتری ثابت داخل گوشی، مسلما خریداری این گوشی برای بسیاری از کاربران با ترس و لرز خواهد بود. زیرا هم اکنون تمامی گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های بزرگ دارای بدنه‌ای از جنس فلز می‌باشند. اما از طرفی با نگاهی به مشخصات فنی بسیار مناسب این گوشی، دوربین بسیار قدرتمند و باکیفیت، حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت، نمایشگر باکیفیت و همچنین باتری بسیار بادوام آن و البته نسخه بروز سیستم عامل اندروید، مطمئنا هر خریداری را به هزینه‌ کردن به جهت داشتن آن وسوسه خواهد کرد. البته در این میان قیمت بسیار پایین 379 دلاری این گوشی بیش از دیگر گزینه‌ها، به فروش بیشتر آن در بازارهای فروش کمک خواهد کرد. این گوشی هم اینک در این تاریخ هنوز وارد کشور ایران نشده است اما با توجه به خبرها و اطلاعات منتشر شده، قرار است این تلفن هوشمند تحت گارانتی ال‌جی وارد بازارهای ایران شود. انتظار می‌رود بعد از شکسته شدن قیمت‌ها و از بین رفتن قیمت‌های کاذب، شاهد خرید و فروش بسیار بالای این گوشی باشیم. به احتمال زیاد نکسوس 5 ایکس گوگل در پایان این پروسه به همراه گارانتی معتبر با قیمت تقریبی یک میلیون و پانصد هزار تومان در بازارهای ایران قابل خریداری خواهد بود. مطمئنا تا به اینجای کار، فروش مناسب گوشی‌های سری نکسوس گوگل را می‌توان مرهون قیمت بسیار پایین آنها به همراه مشخصات فنی چشمگیرشان دانست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال