مرگ نکسوس‌های گوگل؛ نکسوس 5X و 6P از فروشگاه گوگل برداشته شدند

حتی اگر از همه چیز بی‎خبر باشید، باز هم با توجه به هیاهویی که دنیای تکنولوژی به خود گرفته است می‎دانید گوگل امروز به صورت رسمی گوشی‎های Pixel و Pixel XL را معرفی کرد، اولین گوشی‎های هوشمندی که با برند خود این شرکت عرضه می‎شوند. پیش‎فروش این دو گوشی از همین الان در بعضی از […]

حتی اگر از همه چیز بی‎خبر باشید، باز هم با توجه به هیاهویی که دنیای تکنولوژی به خود گرفته است می‎دانید گوگل امروز به صورت رسمی گوشی‎های Pixel و Pixel XL را معرفی کرد، اولین گوشی‎های هوشمندی که با برند خود این شرکت عرضه می‎شوند. پیش‎فروش این دو گوشی از همین الان در بعضی از بازارها شروع شده است.

ولی این بین تکلیف نکسوس‎های دوست‎داشتنی، یار قدیمی گوگل چه می‎شود؟ به هرحال، باید پیکسل‎ها را به عنوان نسل بعدی گوشی‎های نکسوس 5X ال‎جی و نکسوس 6P هوآوی سال قبل دانست. بنابراین آیا باز هم دستگاهی با برند نکسوس، به عنوان مثال شاید آن تبلت کوچکی که شایعه شده هوآوی دارد می‎سازد، تولید خواهد شد؟ جواب یک “نه” قطعی است، و کسی جز خود گوگل این پاسخ را نداده است. این شرکت می‎گوید “هیچ برنامه‎ای” برای تولید مجدد محصولات نکسوس وجود ندارد، بنابراین، نکسوس در آرامش ابدی استراحت کن. برای داغ‎تر کردن آتش ماجرا، دو گوشی اشاره شده یعنی Nexus 6P و Nexus 5X از فروشگاه آنلاین گوگل حذف شدند، یعنی تمامی ردپای آن‎ها از بین رفته است. شما هم‎چنان می‎توانید آن‎ها را از بازار تهیه کنید، ولی مشخص نیست که تا چه زمانی حتی فروشنده‎های رسمی نیز به فروش آن‎ها بپردازند. هم‎چنین مشخص نیست که این دو گوشی بسته‎ی کامل نرم‎افزاری پیکسل را، از جمله قابلیت‎های جدید دستیار گوگل، دریافت خواهند کرد یا خیر.