6 ویژگی که نکسوس 5X گوگل را بهترین گوشی میان‌رده بازار می‌کند

نکسوس 5X به عنوان بخشی از نسل هفتم سری گوشی‌های نکسوس، در اکتبر سال 2015 به همراه نکسوس 6P و در مقام جانشین نکسوس 5 سال 2013 معرفی و به بازار عرضه شد. درست شبیه به نکسوس 5، نکسوس 5X هم به دستان توانمند ال‌جی ساخته شد اما شاید شبیه به آن نبود و نتوانست […]

نکسوس 5X به عنوان بخشی از نسل هفتم سری گوشی‌های نکسوس، در اکتبر سال 2015 به همراه نکسوس 6P و در مقام جانشین نکسوس 5 سال 2013 معرفی و به بازار عرضه شد. درست شبیه به نکسوس 5، نکسوس 5X هم به دستان توانمند ال‌جی ساخته شد اما شاید شبیه به آن نبود و نتوانست انتظار کاربرانی که پیش از این نکسوس 5 را در سال 2013 تجربه کرده بودند، برآورده کند؛ چراکه نکسوس 5 در زمان خودش به عنوان یک گوشی رده‌بالا پا به بازار گذاشت، در حالی که نکسوس 5X علی‌رغم داشتن امکانات تقریبا به‌روز، نسبت به استانداردهای سال 2015 و 2016 گوشی‌های هوشمند، در قفسه میان‌رده‌های بازار قرار می‌گیرد. از سوی دیگر با وجود میان‌رده بودن، قیمت ارزانی نداشت اما نکسوس 5 در سال 2013 قیمت مناسبی را هم ارائه می‌داد. حال با همه این تفاسیر ما فکر می‌کنیم نکسوس 5X یکی از بهترین گزینه‌های خرید میان‌رده در حالا حاضر بشمار می‌رود و در این نوشتار قصد داریم 6 دلیل را بر این ادعا ارائه دهیم.

اشتباه نکنید، منظورمان بهترین گوشی‌هوشمند بازار نیست، چراکه نکسوس 5X برای بهترین گوشی بازار بودن، کم و کاستی‌های نظیر عدم ساخته شده از مواد ویژه، عدم وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و عمر متوسط باتری دارد و البته برخی کاربران هم اعلام کرده‌اند که بعضا این گوشی سرعت کمی را در اجرای برخی فرامین داشته و هنگ می‌کند؛ اما با فرض میان‌رده بودن این گوشی، مسائل ذکر شده آنچنان مهم به نظر نمی‌رسند چون از یک گوشی میان‌رده انتظار بیشتری نیست و برخی از گوشی‌های مشابه هم مشکلات مذکور را دارند. از دیدگاه ما نکسوس 5X تمام ویژگی‌های خوب و مناسب یک میان‌رده را دارد و چیپست اسنپ‌دراگون 808 به همراه حافظه رم 2 گیگابایتی برای انجام اغلب وظایف، سرعی مناسبی را ارائه خواهد داد.

در ادامه 6 ویژگی که نکسوس 5X را بهترین میان‌رده بازار می‌کند را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

 

  1. اجرای اندروید مارشملو با تضمین دریافت آخرین آپدیت‌ها برای 2 سال

نکسوس 5X به صورت پیش‌فرض با اندروید 6 مارشملو عرضه شد و حالا با دریافت آپدیت به نسخه 6.0.1 به‌روزرسانی شده که همین موضوع موجب می‌شود که کاربران در استفاده این گوشی طعم اندروید خالض گوگل را تجربه کنند. نکسوس 5X هم مانند تمام گوشی‌های سری نکسوس، جز اولین گوشی‌هایی است که آخرین‌روزرسانی‌ها و آپدیت‌های نرم‌افزاری عرضه شده را دریافت می‌کند و در همین راستا هم این تضمین وجود دارد که این گوشی تا پایان سال 2017 میلادی تمام آپدیت‌های نرم‌افزاری و نسخه‌های جدید پلتفرم اندروید را دریافت کرده و پس از آن هم تا پایان سال 2018 میلادی تمام بسته‌های امنیتی عرضه شده که بخشی از سیاست گوگل در مورد به‌روزرسانی نرم‌افزاری دستگاه‌های نکسوس است را دریافت خواهد کرد. با این تفاسیر در حال حاضر شما کدام گوشی میان‌رده را سراغ دارید که تا تضمین شده باشد تا پایان سال 2017 و 2018 تمامی آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت کند؟

Stock-Android-Marshmallow-with-guaranteed-updates-for-2-years

 

  1. حسگر اثر انگشت سریع و دقیق

حتی اگر در میان گوشی‌های رده‌بالای بازار جستجو کنید، هیچ‌ دستگاهی را نخواهید یافت که حسگر اثرانگشتی به دقت و سرعت نکسوس 5X داشته باشد، حال گوشی‌های میان‌رده که بجای خود. این حسگر که Nexus Imprint نام داشته و دقیقا همان سنسوری را دارد که در نکسوس رده‌بالای 6P استفاده شده، در قاب پشتی گوشی درست زیر دوربین اصلی قرار گرفته است و با سرعت و دقت بالایی که ارائه می‌دهد، هیچ‌وقت شما را نا امید نکرده و در تمام اوقات چه باز کردن قفل دستگاه و چه تایید پرداخت‌های موبایلی درست و صحیح کار می‌کند.

nexus-5x-fingerprint

 

  1. دوربین اصلی

علاوه بر مشترک بودن حسگر اثرانگشت، سنسور دوربین اصلی هم در دو نکسوس 5X و نکسوس 6P یکسان است؛ یک سنسور 12.3 مگاپیکسلی IMX377 سونی با پیکسل‌های بزرگ‌تر از حد معمول 1.55 μm، فوکوس خودکار لیزری و فیلم‌برداری با رزولوشن 4K که تجربه دوربین یک رده‌بالا را به‌ارمغان می‌آورد. گفتنی است پیش از این وقتی بحث دوربین گوشی‌های نکسوس پیش می‌آمد، همگی بر ضعف این دستگاه‌ها در این زمینه تاکید داشتند اما این دوربین 12.3 مگاپیکسلی جدید یکی از بهترین دوربین‌های موجود روی گوشی‌های هوشمند بازار است. باید اشاره کنیم که دوربین نکسوس 6P به لطف سخت‌افزار قوی‌تر این گوشی، از ویژگی‌های بیشتری نظیر فیلم‌برداری صحنه آهسته یا همان اسلوموشن با نرخ 240 فریم برثانیه و حالت تصویر برداری SmartBurst، نسبت به نکسوس 5X برخوردار است. نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین نکسوس 5X را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

Rear-camera

 

  1. شارژ باتری سریع

باتری نکسوس 5X عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه نمی‌دهد و تنها یک باتری معمولی با توان نگه‌داری شارژ به مدت یک روز است؛ اما نکته مثبت در مورد آن، این است که به لطف درگاه یواس‌بی Type-C این دستگاه، باتری 2700 میلی‌آمپرساعتی و غیرقابل جابجایی آن دستگاه، می‌تواند از صفر تا 100 درصد تنها در مدت یک ساعت و نیم به صورت کامل شارژ شده و یا در زمان 20 دقیقه به شارژ 25 درصدی برسد. این یکی از سریع‌ترین شارژ باتری‌هایی است که در بین گوشی‌های میان‌رده پیدا خواهید کرد.

Fast-charging-battery

 

  1. صفحه‌نمایش با کیفیت بسیار بالا

صفحه‌نمایش به کار رفته در نکسوس 5X دارای اندازه‌ای 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، چگالی تصویر 423 پیکسل در هر اینچ و از نوع IPS بوده که بسیار شفاف و واضح است. مشخصا نمایشگرهای QHD با رزولوشن 1440 در 2560 خود شفاف‌تراند، اما در اینجا شاید این مسئله زیاد مهم نباشد، چراکه در زندگی واقعی چشم انسان به سختی می‌تواند تفاوت بین این دو را تشخیص دهد. نمایشگر نکسوس 5X رنگ‌های دقیق و سطح بالا و پایین روشنایی را به صورت مناسب ارائه می‌دهد که در مجموع تمام این ویژگی‌ها، نمایشگر این دستگاه را به بهترین نمایشگر در میان گوشی‌های میان‌رده بازار تبدیل می‌کند.

High-quality-screen

 

  1. قیمت

این یک اصل مهم است که یک محصول هرچقدر هم که خوب و با کیفیت باشد اگر با قیمت درست و مناسب نسبت به ارزش خود فروخته نشود، یک محصول عالی نخواهد بود. در زمان معرفی و عرضه نکسوس 5X، گوگل آن را به قیمت‌های 379 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی و 429 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی می‌فروخت که این قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار بسیاری از کاربران بود و اکثر کاربران بر این باور بودند که این قیمت برای گوشی میان‌رده به‌صرفه نیست؛ اما از ماه ژانویه سال جاری میلادی، گوگل قیمت‌ها را کاهش داد و این دو نسخه نکسوس 5X را با قیمت‌های 299 و 349 دلار به‌فروش می‌رساند که تقریبا قیمت مناسبی برای خرید کاربرانی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند پول به گوشی میان‌رده بدهند، بشمار می‌رود.

Price

برای مطالعه بیشتر و بهتر در مورد نکسوس 5X، پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی تخصصی این گوشی را که پیش‌تر در تک‌نیوز منتشر کرده‌ایم را از اینجا بخوانید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال