آیا تکنولوژی آیزوسل سامسونگ کیفیت بهتری به ارمغان خواهد آورد؟

مدتی بود سامسونگ درحال کار روی سنسور دوربین جدیدی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها بود که نهایتا اولین رده از این سنسورها روی پرچمدار جدید این شرکت (Samsung Galaxy S5) معرفی شد که براساس ادعای سامسونگ، کیفیت تصاویر از هر نظر باید در آنها بهتر باشد. یا به صورت واضحتر، باید شاهد نویز کمتر، […]

مدتی بود سامسونگ درحال کار روی سنسور دوربین جدیدی برای تلفن های هوشمند و تبلت ها بود که نهایتا اولین رده از این سنسورها روی پرچمدار جدید این شرکت (Samsung Galaxy S5) معرفی شد که براساس ادعای سامسونگ، کیفیت تصاویر از هر نظر باید در آنها بهتر باشد.

یا به صورت واضحتر، باید شاهد نویز کمتر، جزئیات و شارپنس بیشتر، دینامیک رنج بالاتر و رنگ های دقیقتری نسبت به سنسورهایی که درحال حاضر روی تلفن های هوشمند استفاده میشوند باشیم.

در توضیح چگونگی انجام این امر، سامسونگ با انتشار ویدئویی از یک تغییر اساسی در ساختار سنسور سخن میگوید که آن استفاده از ماده‏ی منعکس کننده ی نور در دیواره های هر پیکسل به جای استفاده از شیشه است. این امر به تنهایی به دلیل جلوگیری از نشت نور از یک پیکسل به پیکسل کناری، باعث افزایش قابل توجه ای در دقت و جزئیات تصاویر و همچنین کاهش نویز آنها میشود.

همچنین با توجه به کاهش قطر دیواره های هر پیکسل به میزان 20 درصد نسبت به سنسورهای قبلی، میزان نور رسیده به هر پیکسل از سنسور نیز افزایش یافته و در نتیجه کیفیت کلی تصاویر افزایش یافته و سرعت عکاسی نیز به دلیل همین افزایش میزان نور، افزایش می یابد.

البته گفتنیست اطلاعات تخصصی و دقیقی از این سنسور (مثل سایز پیکسل ها، سایز خود سنسورو …) هنوز منتشر نشده و مقایسه ای نیز صورت نگرفته که به همین دلیل، بطور قطع نمیتوان درباره عملکرد واقعی آن نظر داد.

پس منتظر اطلاعات بیشتر و مقایسه های دقیق می مانیم تا ببینیم سنسور جدید سامسونگ چقدر با سنسورهای موجود فعلی تفاوت دارد.

در ادامه مطلب تصاویری از تغییرات این سنسور (که از ویدئوی معرفی سنسور گرفته شده) را میتوانید مشاهده نماید.

ISOSELL-sensor

سنسور ISOCELL سامسونگ در بالا و سنسور نرمال در پایین

Normal-Sensor

لینک کوتاه | منبع : dpreview

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال