سامسونگ تایید کرد : گلکسی اس 5 به اندازه ی گلکسی اس 4 موفق نبوده است!

شاید گلکسی اس 5 شرکت سامسونگ یکی از بهترین تلفن های هوشمند سال جاری به حساب بیاید اما روز گذشته سامسونگ اعلام کرد که فروش این تلفن هوشمند آنطور که انتظارش را داشته، نبوده است. در 3 ماه اول عرضه ی گلکسی اس 5، یعنی از ابتدای ماه آوریل، این تلفن هوشمند حدود 40 درصد فروش […]

شاید گلکسی اس 5 شرکت سامسونگ یکی از بهترین تلفن های هوشمند سال جاری به حساب بیاید اما روز گذشته سامسونگ اعلام کرد که فروش این تلفن هوشمند آنطور که انتظارش را داشته، نبوده است.

در 3 ماه اول عرضه ی گلکسی اس 5، یعنی از ابتدای ماه آوریل، این تلفن هوشمند حدود 40 درصد فروش کمتری از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس داشته است. همچنین طبق اخبار، گلکسی اس 5 در طی 3 ماه از عرضه ی خود، 12 میلیون دستگاه فروخته است حال آنکه فروش گلکسی اس 4 در سه ماه ابتدایی عرضه، 16 میلیون دستگاه بوده است.

در این شرایط، سامسونگ تولید این تلفن هوشمند را متوقف نکرد اما اعلام کرده است که فروش تلفن های هوشمندش نسبت به سال گذشته، 74 درصد کاهش یافته است و تا پایان سال جاری نیز شرایط سختی در انتظار بازار تلفن های هوشمند سامسونگ خواهد بود. به همین دلیل، هم اکنون مدیر بخش تلفن های هوشمند سامسونگ، آقای J.K. Shin اخراج شده است و آقای B.K. Yoon که مدیر بخش تلویزیون های هوشمند این شرکت می باشد، جایگزین وی شده است. همچنین سامسونگ قصد دارد تا تعامل های خود را با شرکت های دیگر افزایش دهد.

زمانی که گلکسی اس 5 عرضه شده بود، با یک تلفن هوشمند کاملا قدرتمند رو به رو بودیم به گونه ای که یکی از منتقدین وب سایت Cnet در بررسی ای که از این تلفن هوشمند انجام داده بود، نمره ی 4.5 از 5 را به این تلفن هوشمند داد و اعلام کرد که گلکسی اس 5 یک تلفن هوشمند بی نظیر می باشد و همه ی قسمت های آن فوق العاده طراحی شده است به جز شفافیت صفحه ی نمایش آن و این موضوع، نشان از فوق العاده بودن این تلفن هوشمند می دهد.

البته سامسونگ نیز در این ماه ها به خوبی متوجه استراتژی نا مناسب خود در بخش تلفن های هوشمند بوده است و با رسد کردن اتفاقات چند ماه گذشته، به دنبال تغییر استراتژی در بخش تلفن های هوشمند خود می باشد. یکی از اتفاقاتی که سبب شده است تا سامسونگ همچون گذشته ندرخشد، به پا خواستن تولید کننده های بزرگ و کوچک مخصوصا شرکت های چینی می باشد چرا که تلفن های هوشمندی که آنها تولید می کنند، این روزها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده اند.

به نظر شما علت اصلی ناکام ماندن سامسونگ در بخش تلفن های هوشمند چیست؟ نظرات خود را با تکنولوژی نیوز به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه | منبع : Cnet

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال