اختلاف نظر پژوهشگران در مورد مفید یا مضر بودن گوشت قرمز برای سلامتی انسان

امروزه داشتن رژیم غذایی ایده آل به منظور حفظ تناسب اندام و سلامتی جسمی و روحی به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است. عده ای از افراد تحت تاثیر تبلیغات منفی که طی این سالها در مورد مصرف انواع گوشت صورت گرفته به رژیم گیاهخواری روی آورده اند. پیش از این پژوهشهای […]

امروزه داشتن رژیم غذایی ایده آل به منظور حفظ تناسب اندام و سلامتی جسمی و روحی به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است. عده ای از افراد تحت تاثیر تبلیغات منفی که طی این سالها در مورد مصرف انواع گوشت صورت گرفته به رژیم گیاهخواری روی آورده اند. پیش از این پژوهشهای علمی تصدیق می کرد که خوردن گوشت قرمز و انواع فرآوری شده آن عامل ایجاد بیماریهایی مانند سرطان ، بیماری قلبی ، مشکلات گوارشی و… می باشد. اما پژوهشی که به تازگی در دانشگاه‌های مک مستر (McMaster) و دالوشی (Dalhousie) کانادا انجام شده نظریه ای متفاوت را مطرح کرده است. بر طبق یافته های این تحقیق ممکن است گوشت قرمز مضراتی داشته باشد اما شواهد کافی برای اینکه به مردم توصیه کنیم از عادتهای معمول خوردن گوشت در وعده های غذایی خود دست بکشند وجود ندارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، اگرچه با انتشار این توصیه های تغذیه ای جدید ، عده ای از محققان در سرتاسر دنیا آن را زیر سوال برده و خبر منتشر شده آن در رسانه ها نیز بحث های زیادی را به دنبال داشته است. اما اختلاف نظر پژوهشگران به نوعی تفاوت تفسیر راجع به موضوع مورد بحث می باشد. در واقع جمع آوری تمام یافته های قبلی درباره گوشت قرمز از جانب عده ای از متخصصان به عنوان دلیل محکمی برای کاهش مصرف آن بیان شده است . در حالیکه مطابق ادعای محققان کانادایی که آنها نیز از روش مرور جامع بهره برده اند ، مضرات گوشت قرمز در حدی نمی باشد که مردم بخواهند آن را از رژیم غذایی خود حذف کرده یا مصرف آن را کاهش دهند. با وجود این تناقض گویی ها آنچه مسلم است حفظ تعادل در مصرف انواع مواد غذایی برای سلامتی بدن ضروری می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال