ارائه روشی جدید از سوی پژوهشگران عربستانی جهت تشخیص زودهنگام مننژیوم

تومورهای شکل گرفته روی لایه محافظت کننده مغز و نخاع (مننژ) با نام مننژیوم شناخته می شود. عامل این بیماری جهش ژنی می باشد که پروتوانکوژن به عبارتی ژنهای سالم را به انکوژن یا ژنهای تومورزا تبدیل می کند. پژوهشگران عربستانی عملکرد مخرب ژن هایی موسوم به TERTp c را به عنوان عامل این جهش […]

تومورهای شکل گرفته روی لایه محافظت کننده مغز و نخاع (مننژ) با نام مننژیوم شناخته می شود. عامل این بیماری جهش ژنی می باشد که پروتوانکوژن به عبارتی ژنهای سالم را به انکوژن یا ژنهای تومورزا تبدیل می کند. پژوهشگران عربستانی عملکرد مخرب ژن هایی موسوم به TERTp c را به عنوان عامل این جهش ها شناسایی نموده اند. دقت در شناسایی تومور با درک فرآیند این جهش ها افزایش می یابد. بعلاوه تکنیکهای عکسبرداری معمول ، تغییر در جمجمه مبتلایان به مننژیوم را نشان می دهد . اهمیت این یافته ها تشخیص زودهنگام تومور در مراحل اولیه تشکیل آن می باشد و به این طریق می توان از پیشرفت بیماری جلوگیری نمود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، این محققان اظهار امیدواری کرده اند که با کاربرد این روشهای تشخیصی در آینده نزدیک 60-40 درصد تومورهای سرطانی را در مراحل اولیه تشکیل می توان شناسایی کرد. اگرچه رشد بسیار آرام و خوش خیم بودن حدود 90 درصد آنها باعث شده مننژیوم به عنوان تومور کشنده شناخته نشود اما درصورت پیشرفت و سرطانی شدن ، تهدید کننده حیات فرد می باشد. شایان ذکر است که وجود علائمی مانند سردرد ، تاری دید ، ضعف در بازو و پاها ، تشنج و بی حسی و اختلال تکلم از علائم شناخته شده این بیماری می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال