کاربرد روشهای نوین دارورسانی در درمان بیماری سرطان

پژوهشگرانی که در زمینه یافتن روشهای درمانی برای بیماری مهلک سرطان فعالیت می کنند با مشکلات این بیماران از جمله مقاومت دارویی ، عوارض جانبی شدید داروها ، قیمت بالای آنها ، درمان ناموفق آشنایی دارند. به همین علت آنها همواره به دنبال گسترش سیستمهای نوین دارورسانی می باشند. در همین راستا دکتر آرزو سوداگر […]

پژوهشگرانی که در زمینه یافتن روشهای درمانی برای بیماری مهلک سرطان فعالیت می کنند با مشکلات این بیماران از جمله مقاومت دارویی ، عوارض جانبی شدید داروها ، قیمت بالای آنها ، درمان ناموفق آشنایی دارند. به همین علت آنها همواره به دنبال گسترش سیستمهای نوین دارورسانی می باشند. در همین راستا دکتر آرزو سوداگر از محققان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات ، نانو ذرات کروی را جهت از بین بردن سلولهای سرطانی معرفی نموده است. نتایج مطالعه وی در مجله Materials Science and Engineering منتشر شده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، اشکال کروی این نانو ذرات پخش همگن دارو روی نانو حامل را سبب می گردد. اندازه کوچکتر از 100 نانومتر آن باعث نفوذ به عروق خونی تومور شده و تجمع آنها باعث افزایش تاثیر دارو می شود. “دفرازیروکس” نوعی دفع کننده آهن است که امروزه کاربرد زیادی در درمان سرطان دارد. طراحی سامانه دارورسانی حساس به pH بر پایه نانوذرات مزومتخلخل سیلیکا با پوشش دندریمری و درهم آمیخته شده با گلوکورونیک اسید به منظور دارورسانی کنترل شده و هدفمند دفرازیروکس به سلول‌های سرطانی دستاورد علمی این پژوهش می باشد. بهینه سازی بارگذاری دارو ، کاهش میزان دوز مصرفی و کاهش اثرات جانبی آن از جمله مزایای این طرح به شمار می رود. این روش تا کنون در مقیاس آزمایشگاهی امتحان شده و برای کاربرد انسانی باید مراحل آزمایشی را طی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال