ساخت مولکولی جدید با قابلیت تشخیص سلول سالم از سلول سرطانی

اکثر افرادی که به بیماری سرطان مبتلا می شوند ، تحت درمان با روشهای معمول از جمله شیمی درمانی ، پرتو درمانی و… قرار می گیرند. قاعدتا سلولهای سرطانی در بدن این بیماران طی پروسه درمان از بین می رود ، این درحالیست که تعدادی از سلولهای سالم نیز متاسفانه از بین رفته و یا […]

اکثر افرادی که به بیماری سرطان مبتلا می شوند ، تحت درمان با روشهای معمول از جمله شیمی درمانی ، پرتو درمانی و… قرار می گیرند. قاعدتا سلولهای سرطانی در بدن این بیماران طی پروسه درمان از بین می رود ، این درحالیست که تعدادی از سلولهای سالم نیز متاسفانه از بین رفته و یا آسیب می بیند. تحقیقاتی که به طور گسترده و جهانی در زمینه یافتن درمان سرطان در حال انجام است این موضوع را مد نظر قرار داده که داروهای جدید تولید شده باید تخصصی تر عمل نمایند و تنها سلولهای سرطانی را مورد هدف قرار دهند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، یکی از گروههای تحقیقاتی موفق در این زمینه پژوهشگران موسسه “ویستار” آمریکا می باشند که با ابداع مولکولی تازه توانسته اند سلولهای سرطانی را بدون آسیب به سلولهای سالم و تنها با مختل کردن پروتئین مورد نیاز برای حیات آن از بین ببرند. اهمیت این دستاورد علمی زمانی مشخص می شود که بدانیم تاکنون هیچ یک از داروهای موجود در بازار تا این حد قابلیت تفکیک سلولی را نداشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال