اچ‏تی‏سی وان جدید چه تفاوت‏هایی با ورژن قبلی دارد؟

اچ تی سی وان جدید که ساعاتی پیش معرفی شد، دارای پیشرفت های چشمگیر بسیاری نسبت به ورژن قبلی بوده که آن را به یک گزینه ی فوقالعاده برای خرید گیک های موبایل تبدیل میکند. در ادامه مطلب با ما باشید تا به مقایسه این تلفن هوشمند با وان قبلی بپردازیم و پیشرفت های اصلی […]

اچ تی سی وان جدید که ساعاتی پیش معرفی شد، دارای پیشرفت های چشمگیر بسیاری نسبت به ورژن قبلی بوده که آن را به یک گزینه ی فوقالعاده برای خرید گیک های موبایل تبدیل میکند.

در ادامه مطلب با ما باشید تا به مقایسه این تلفن هوشمند با وان قبلی بپردازیم و پیشرفت های اصلی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

HTC-One-M8-vs-M7

نمایشگر بزرگتر، اما رزولوشن یکسان:

صفحه نمایش اچ تی سی وان جدید، 5 اینچ بوده و دارای رزولوشن فول اچ دی است که باعث میشود مقدار کمی از چگالی پیکسل آن نسبت به نمایشگر 4.7 اینچی وان قبلی کاسته شود (468 پیکسل در اینچ در مقابل 441 پیکسل برای اچ تی سی وان جدید)، اما این کاهش قطعا توسط چشمان ما قابل تشخیص نخواهد بود.
پس همچنان شاهد یک نمایشگر بسیار عالی خواهیم بود.

اندازه ای کمی بزرگتر و وزن بیشتر:

اچ تی سی وان جدید با ابعادی کمی بزرگتر نسبت به ورژن قبلی ساخته شده که شاید دلیل اصلی آن، صفحه نمایش بزرگتر باشد.

ابعاد این تلفن هوشمند همانطور که در مشخصات نیز ذکر شد، 146.36 در 70.6 در 9.35 میلیمتر است و در مقایسه با وان قبلی با ابعاد 137.4 در 68.2 در 9.33 میلیمتر شاهد حود 9 میلیمتر افزایش طول و حدود 2.4 میلیمتر افزایش عرض دستگه هستیم.

همچنین این افزایش ابعاد، افزایش 17 گرمی وزن گوشی را نیز به همراه داشته و وزن آن از 143 گرم در وان قبلی به 160 گرم رسیده.

دوربین های به کلی ارتقا یافته:

وان جدید دارای فناوری مختص خود برای عکاسی بوده و دارای دو دوربین در پشت تلفن است که امکانات جالبی برای عکاسی ایجاد میکند که در مطلبی جداگانه شرح داده خواهد شد.

اما دوربین جلوی گوشی نیز از 2.1 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده تا عاشقان عکاسی سلفیه با آن بهترین تصاویر را ثبت کنند.

سریعتر و قوی تر:

پردازنده ی وان قبلی یعنی اسنپدراگون 600 کوالکام، با اینکه هنوز تقریبا پاسخگوی تمام نیاز های یک کاربر میباشد، اما در وان جدید به جای آن از پردازنده ی بسیار قوی‏تر اسنپدراگون 801 استفاده شده که دارای 4 هسته ی 2.3 گیگاهرتزی بوده و به همراه 2 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 به جای LPDDR2 در وان قبلی نوید بخش سرعت و قدرتی بسیار بالا خواهد بود.

حافظه اصلی کمتر، اما به همراه شیار کارت حافظه:

یکی از ایرادهای وارده به اچ تی سی وان قبلی، نبود شیار کارت حافظه برای اضافه کردن حافظه مورد نیاز کاربر به آن بود که این بار در وان جدید این مورد برطرف شده و این تلفن هوشمند از حافظه میکرو اس دی با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت نیز پشتیبانی میکند.

اما در مقابل ورژن 64 گیگابایتی آن حذف شده و یک ورژن 16 گیگابایتی در کنار نسخه 32 گیگابایتی این تلفن هوشمند ارائه خواهد شد.

همچنین همراه این تلفن هوشمند با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوگل درایو و 25 گیگابایت نیز فضای دراپ باکس ارائه خواهد شد.

باتری بزرگتر و عمر باتری بیشتر:

وان جدید با باتری 2600 میلی آمپری معرفی شده که نسبت به وان قبلی، 300 میلی آمپر افزایش ظرفیت داشته و قطعا با پیشرفت هایی که وجود داشته، عمر باتری نیز افزایش یافته که در مطالب بعدی این مورد بررسی خواهد شد.

سیستم عامل و نرم افزار:

وان جدید با سیستم عامل آندروید کیت کت 4.4 معرفی شده و از جدید ترین رابط کاربری شرکت اچ تی سی یعنی سنس 6 بهره میبرد گه پیشرفت های خوبی نسبت به ورژن قبلی داشته و امکانات جدیدی به آن اضافه شده تا تبدیل به یکی از بهترین رابط های کاربری در میان تلفن های هوشمند شود.

 

لینک مطلب | منبع : pocket-lint

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال