بالاخره پس از شایعات فراوان، تبلت های جدید اپل نیز معرفی شدند

iPad Air 2 نسبت به ورژن قبلی، تغییرات قابل توجه ای داشته است که از این تغییرات میتوان به پردازنده قوی تر Apple A8X، نازک تر شدن، اضافه شدن مدلهایی با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت، دوربین بهتر و اضافه شدن سنسور اثر انگشت را مهمترین تغییرات آن برشمرد. اما در آیپد مینی 3، نسبت […]

iPad Air 2 نسبت به ورژن قبلی، تغییرات قابل توجه ای داشته است که از این تغییرات میتوان به پردازنده قوی تر Apple A8X، نازک تر شدن، اضافه شدن مدلهایی با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت، دوربین بهتر و اضافه شدن سنسور اثر انگشت را مهمترین تغییرات آن برشمرد.

اما در آیپد مینی 3، نسبت به آیپد قبلی تقریبا تغییر خاصی جز اضافه شدن سنسور اثر انگشت و افزوده شدن مدلهای 64 و 128 گیگابایت هیچ تغییر دیگری وجود نداشته است.

لازم به ذکر است برای اولین بار مدل طلایی رنگ نیز به هر دو سری تبلتهای اپل اضافه شده است تا علاقمندان به این رنگ را نیز جذب کند.

در مقایسه ی دقیق تر باید گفت آیپد ایر جدید، با استفاده از پردازنده Apple A8X تا حدود 40 درصد از نظر پردازشی و 2.5 برابر از نظر گرافیکی از پردزنده آیپد ایر قبلی قویتر خواهد بود. اپل در این تبلت همچنین به یک رکورد جدید در طراحی دست یافته و توانسته است آن را به قطر 6.1 میلیمتر برساند، در حالی که آیپد ایر قبلی تنها 7.5 میلیمتر بود و بنظر می آمد به اندازه کافی نازک باشد.ipad-compare

اپل در بخش حافظه داخلی نیز با حذف مدل 32 گیگابایت (همانند آیفون 6) مدلهای پرحافظه تر را بصورت 64 گیگابایت و 128 گیگابایت معرفی کرد تا افرادی که به حافظه های بیش از 32 گیگابایت نیاز دارند مشکل کمبود فضای ذخیره سازی برای اطلاعات شخصی خود نداشته باشند.

یکی دیگر از مهمترین تغییرات انجام شده روی آیپد ایر جدید، اضافه شدن دوربین 8 مگاپیکسلی (به جای 5 مگاپیکسل در تمام آیپد های قبلی) با امکان ضبط ویدئوی فول اچ دی، حالت اسلوموشن با سرعت 120 فریم برثانیه و عکاسی سریع پی در پی است.

در نهایت شاهد اضافه شدن سنسور اسکن اثر انگشت روی دکمه Home در این تبلت هستیم که اولین بار روی آیفون 5S شاهد آن بودیم.

اما در آیپد مینی 3، همانطور که ذکر شد اتفاق خاصی نیافتاده و ابعاد، طراحی، وزن، نمایشگر، دوربین، پردازنده، رم و سایر مشخصات دقیقا همان مشخصات آیپد مینی 2 هستند. تنها تفاوت های قابل ذکر را میتوان اضافه شدن سنسور اثر انگشت و مدل های 64 و 128 گیگابایتی عنوان کرد.

ipad-mini

در زیر لیست قیمت آیپد های جدید را میتوانید در کنار کاهش تبلت های قبلی اپل مشاهده نمایید. با کاهش قیمت 100 دلاری آیپد های قبلی نسبت به سری جدید، میتوان گفت اگر کسی به حافظه بالای 32 گیگابایت و سنسور اثر انگشت نیاز نداشته باشد، خرید تبلت های قبلی اپل (مخصوصا آیپد مینی 2) برای علاقمندان بصرفه تر خواهد بود.

ipad-prices

 

لینک کوتاه | منبع : slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال