با میانبر جدید سیری تعاملات خود را با پلیس ضبط کنید

اتوسط پلیس نگه‌داشته می‌شوید؟ سیری طرف شما را می‌گیرد میانبر جدید سیری با نام Police اکنون برای کاربران IOS 12 دردسترس است که به آن ها اجازه می‌دهد تمام تعاملات خود را با ماموران قانون ضبط کنند. تنها کافی است یک دستور کوتاه را به سیری بدهند؛ این دستور می‌تواند چیزی مانند این عبارت باشد: […]

اتوسط پلیس نگه‌داشته می‌شوید؟ سیری طرف شما را می‌گیرد

میانبر جدید سیری با نام Police اکنون برای کاربران IOS 12 دردسترس است که به آن ها اجازه می‌دهد تمام تعاملات خود را با ماموران قانون ضبط کنند. تنها کافی است یک دستور کوتاه را به سیری بدهند؛ این دستور می‌تواند چیزی مانند این عبارت باشد: Hey Siri, I’m getting pulled over

یکی از کاربران آریزونا (Arizona) به نام Robert Petersen این میانبر را در ماه سپتامبر ایجاد کرد و آن را در اختیار عموم قرار داد اما اخیرا آپدیت هایی هم برای آن منتشر کرده است؛ زمانی که سیری برخی از دستورات کلامی را دریافت می‌کند می‌تواند خود را در حالت Do Not Disturb قرار دهد یا میزان نور صفحه نمایش را کم کند همچنین موزیک یا ویدیوی در حال پخش را متوقف کند یا اینکه یک پیام برای مخاطبین از قبل انتخاب شده شما ارسال نماید و به آن ها موقعیت مکانی شما را اعلام کرده و خبر دهد که توسط پلیس در جایی متوقف شده‌اید. سپس می‌توانید دکمه ضبط ویدیو را فشار دهید تا سیری شروع به فیلم برداری کند و تمام اتفاقات را ضبط نماید و درست زمانی که فیلم برداری متوقف شد آن را برای مخاطبانی که از قبل انتخاب کرده‌اید ارسال نماید و در نهایت پس از انجام عملیات ارسال، گوشی به حالت عادی بازگردد.

پیترسن طراح این میانبر می‌گوید: این قابلیت یکی از ویژگی هایی است که در ۹۹/۹ درصد مواقع هیچوقت به کارتان نمی‌آید اما ممکن است در همان ۰/۱ درصد کمک بسیار بزرگی را انجام دهد و از رفتار ناشایست ماموران فیلم یا صدا تهیه کند.

پیترسن می‌گوید خودش به شخصه هنوز با چنین مواقعی رو به رو نشده است و تجربه یک رفتار نامناسب از طرف یک پلیس را نداشته اما آگاه است که بسیاری از افراد چنین تجربه هایی را داشته‌اند.

پیترسن در ادامه سخن هایش می‌گوید: می‌خواهم یک راه برای همه افراد وجود داشته باشند که در مواقع غیر منتظره از رفتار ناشایست یک مامور سند و مدرکی داشته باشند. او می‌گوید حتی اگر یک نفر از ۱۰۰۰۰ نفر از میانبر او استفاده مفیدی کرده باشد، بسیار خرسند خواهد بود.

هر چند که میانبر هایی با هدفی نسبتا مشابه وجود دارند اما این میانبر یکی از اولین میانبر هایی است که اجازه می‌دهد کاربران به طور مخفیانه رفتار های پلیس را ثبت کنند.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در سال گذشته یک نرم‌افزار با نام مخفف ACLU آبی را منتشر کرد که به کاربران اجازه می‌داد برخورد های پلیس ها را ثبت کنند و آن را برای بازبینی به یکی از کانال های عمومی یوتیوب ارسال کنند تا ویدیوی مورد نظر پس از بازبینی انتشار پیدا کند. این کار باعث می‌شد ACLU مجبور شود یک نرم‌افزار دیگر با نام Mobile Justice را ارائه دهد که فیلم ضبط شده را برای وکلای شرکت ACLU ارسال نماید تا وکلا نیز یک مشاوره قانونی را به فرد ضبط کننده ویدیو ارائه دهند.

ACLU می‌گوید اگر شما به صورت قانونی در صحنه حضور داشته باشید، ضبط تصویر یک پلیس در هر جایی کاملا قانونی است و در همین رابطه افسران پلیس اجازه حذف ویدیوی شما را به هر دلیلی ندارند همچنین آن ها نمی‌توانند بدون حکم گوشی شما را مصادره کنند یا فیلم ضبط شده را مشاهده نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال